בעקבות רוני וראשפורד: גרינווד לוהט, מרסיאל עשוי שלא לשוב העונה

יונייטד ביצעה מהפך בפעם ה-8 ורחוקה משחק בודד מהשוואת שיא הליגה. הקשר (19) כבש את שערו ה-12 בליגה במדי הקבוצה כשרק צמד האנגלים הבקיעו יותר לפני גיל 20. הצרפתי נפגע בפגרה: "אתפלא אם יחזור", סיפר סולשיאר

(גודל טקסט)

חלומות האליפות של מנצ'סטר יונייטד התנפצו די במהרה אך הקבוצה של אולה גונאר סולשיאר לפחות מחזיקה היטב במקום השני בטבלה ויש לה פער של 11 נקודות בטופ4.. אתמול (ראשון) היא לא נלחצה מפיגור ביתי נגד ברייטון וביצעה מהפך בדרך ל-1:2. על אף מחצית ראשונה מבישה בה לא בעטה למסגרת – לראשונה מאז אוגוסט 2019 במשחק ביתי. זו הפעם ה-95 בהיסטוריה של הפרמיירליג בה השדים האדומים הופכים פיגור לניצחון – לפחות שבע פעמים יותר מכל קבוצה אחרת. הפער מלסטר השלישית עומד על ארבע נקודות כשבעשרת משחקי הליגה האחרונים שלו סולשיאר לא הפסיד.

מרקוס ראשפורד היה זה שכבש את השוויון והבקיע את השער הרביעי שלו נגד ברייטון כאשר רק נגד לסטר יש לו יותר שערים. . גם ברונו פרננדס שמר על המספרים שלו ובממוצע הוא מבשל שער בכל שני משחקי בית. אמש הוא היה זה שסיפק את האסיסט לשער השוויון ויש לו 11 בישולים ב-22 משחקים באולד טראפורד. זה המאזן הטוב ביותר של שחקן יונייטד. את שער הניצחון הבקיע מייסון גרינווד בן ה-19,  שער הבכורה שלו העונה בליגה וה-12 בסה"כ בפרמיירליג במדי יונייטד כאשר רק ווין רוני (15 שערים) וראשפורד (13) כבשו יותר שערי ליגה ממנו עבור השדים האדומים לפני גיל 20.

סולשיאר דיבר על כובש שער הניצחון: "כשהוא ישיג את השערים האלה בעקביות נדע שהוא יוסיף מימד נוסף למשחק שלו. אנחנו צריכים שיעשה זאת יותר. העולם בימינו מסתכל על הסטטיסטיקה. הילד שיחק פנטסטי במהלך החודשיים-שלושה האחרונים וזה באמת הגיע לו. אם הוא ימשיך ללמוד ולהשתפר הוא יבקיע יותר ויהיה עם סיומת קטלנית".

על המשחק: "תמיד קשה לשחק נגד ברייטון. הצלחנו למצוא את הדרך שלנו במחצית השנייה והשגנו את התוצאה המתבקשת. זה קורה לעתים אחרי פגרת נבחרות – המשחק נפתח לא טוב. זה לא משנה אם הרמתי את הקול או לא. מה שחשוב שחשבנו על המשחק מחדש במחצית". הנורבגי יודע היטב שהקבוצה שלו מתעוררת לעתים רק לאחר ההפסקה או לחילופין כשהיא בפיגור. זו הפעם השמינית בה יונייטד ביצעה מהפך העונה – רק ניוקאסל ב-2002 ויונייטד עצמה בעונת האליפות ב-2013 (תשע פעמים) עשו זאת יותר בעבר".

החדשות הרעות הגיעו מכיוונו של אנתוני מרסיאל שנפגע במשחקה של נבחרת צרפת ועלול להחמיץ את כל העונה. "לרוע המזל זה תמיד קורה בפגרת הנבחרות, אנחנו מחזיקים אצבעות שיוכל לחזור ולעזור לנו. אם ישחק אני אתפלא. לאבד אותו להמשך העונה זו מכה קשה וזה מה שקרה".

באנגליה דנו באריכות בכך שדין הנדרסון הועדף שוב על פני דויד דה חאה (פעם שביעית ברציפות) שבין כה לא שיחק במדי נבחרת ספרד ולא הייתה סיבה לתת לו מנוחה. "זו פשוט העדפה של המנג'ר וכעת עליו להצדיק את מקומו", ניתחו ב-"BBC". ב"דיילי מייל" נכתב: "אסור להמעיט בערכה של הבחירה הזו. כנראה הוא הבהיר לדה חאה שכך יהיה המצב החדש". סולשיאר התייחס לכך: "יש לי שני שוערים נהדרים. דה חאה לא שיחק כחודש אבל הוא ישחק בעתיד וברור שהוא חשוב לנו".

בממלכה גם נטען כי כושרו של גרינווד קריטי: "הוא מנסה לגרום לעתיד טוב יותר עבור יונייטד והנבחרת. כאשר מרסיאל אולי גמר את העונה, ראשפורד סובל מפציעות בכתפיים ובברך ואדינסון קבאני בכושר לא טוב – גרינווד יצטרך לסחוב את החלק הקדמי". "גרינווד השלים את הקאמבק והשכיח פתיחת משחק נוראית ועוד משחק בו האקס (דני וולבק) כובש נגד יונייטד", נכתב ב"דיילי מייל".

אולה גונאר סולשיאר, דין הנדרסון | Phil Noble/PA Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי