יושעה לשלוש שנים? זלאטן הפר את הקוד האתי של פיפ"א

זלאטן איברהימוביץ' בנבחרת | Lars Baron/Getty Images

החלוץ האגדי שותף בחברת הימורים, דבר שפיפ"א ואופ"א אוסרות על שחקנים המשתתפים במפעליהן. העונש המקסימלי: השעיה לשלוש שנים מכל המסגרות

קבוצות: מילאן
(גודל טקסט)

לאחר שספג כרטיס אדום ישיר במשחקה האחרון של מילאן, זלאטן איברהימוביץ' נמצא בעין הסערה פעם נוספת. האתר השבדי "Sport Bladet" מדווח כי החלוץ שחזר לאחרונה לנבחרת הפר את חוקי הקוד האתי של פיפ"א ושל אופ"א בכך ששיחק במסגרת מוקדמות המונדיאל ובליגה האירופית בזמן שהוא שותף בבעלות של חברת הימורים "בטהארד". הכוכב עלול לספוג קנס ועונש השעיה בעקבות המקרה.

השחקן בן ה-39 הוא אחד מבעליה של חברת ההימורים המבוססת במלטה כבר כמה שנים. לפי הקוד האתי של התאחדויות הכדורגל העולמית והאירופית, שחקן אינו רשאי להשתתף במפעליהן בזמן שהוא שותף או מעורב בחברת הימורים כלשהי. למרות שהוא מעורב זמן רב בבעלות החברה, איברהימוביץ' הפר את הקוד האתי רק לאחרונה מכיוון שרק במהלך השנה האחרונה חזר לשחק במסגרות של פיפ"א ואופ"א: הוא שב למדי הנבחרת לאחר ארבע שנות פרישה, וחזר למסגרות האירופאיות לאחר תקופה ב-MLS.

האתר השבדי פרסם על מעורבותו של שחקן מילאן בחברה עוד ב-2018. באותה תקופה, כשנתיים חלפו מאז פרישתו מהנבחרת, והוא שיחק בלוס אנג'לס גלאקסי, הרחק מהמפעלים האירופים. לקראת המונדיאל שנערך באותה השנה ברוסיה, צצו הספקולציות שזלאטן יחזור בו מפרישתו וישתתף בגביע העולם. באתר השבדי התריעו כבר אז כי לצד הזה בחייו העסקיים של "איברה" עלולות להיות השלכות חמורות אם ילבש את המדים הצהובים-כחולים.

זלאטן איברהימוביץ' | MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images

מנכ"ל חברת ההימורים אישר כי החלוץ האגדי עדיין שותף בחברה, ומחקר נוסף העלה כי חברת "Unknown AB", שנמצאת בבעלות החלוץ, מחזיקה ב-10% ממניותיה של "בטהארד". הפרת הקוד האתי עלולה לגרור עונשים כלפי השחקן. לפי החוקים של פיפ"א, הוא עשוי להיקנס בסכום משוער של 100 אלף יורו, ולספוג עונש השעיה מכל המסגרות שבמקסימום יכול להגיע לשלוש שנים. בגזרת אופ"א, הסנקציות ודרכי הענישה אינן ברורות וידועות בשלב זה.

עם זאת, מסתמן כי גם אם יספוג עונש, הוא אינו צפוי להיות עד כדי כך חמור. אם מביטים בתקדימים שקרו לאחרונה, ניתן למצוא את קירן טריפייר מאתטליקו מדריד. מגן נבחרת אנגליה ספג עונש השעיה לחודשיים ונקנס ב-70 אלף פאונד לאחר שהדליף לחבריו מידע כי הוא הולך להצטרף לקבוצה הספרדית, והם הימרו על כך שהעסקה תצא לפועל.

קיירן טריפייר
קיירן טריפייר. התקדים | Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי