היסטוריה: נס ציונה בגמר היורופקאפ לאחר דרמת ענק

וויין סלדן | ברני ארדוב

הכתומים סיפקו משחק הקרבה אדיר וניצחו 80:81 את פארמה לאחר שלשת ניצחון של סלדן, ויתמודדו בראשון נגד סטאל על תואר אירופי ראשון בתולדותיהם ושלישי של קבוצה ישראלית. הגארד הוביל את גרינברג עם 24 נקודות

(גודל טקסט)

אולי לא מדובר במפעל הכי נוצץ או בטורניר הכי יוקרתי, אבל עירוני נס ציונה רשמה היום (שישי) היסטוריה עבורה, ועבור כל הכדורסל הישראלי, כאשר אירחה בהיכל "מנורה מבטחים" את פיינל פור היורופקאפ לעיני לא פחות מ-1,800 אוהדים בכתום, שראו את קבוצתם רושמת הישג מדהים ועולה לגמר אירופי ראשון בתולדותיה לאחר ניצחון 80:81 על פארמה הרוסית.

הפועל ירושלים, מכבי תל אביב, וכעת גם עירוני נס ציונה. הכתומים נכנסו היום לרשימה אקסקלוסיבית במיוחד של מועדונים ישראלים שמגיעים לגמר של מפעל אירופי, ועשו זאת בדרך הכי מתוקה שניתן לדמיין. לאחר משחק הקרבה אדיר נגד קבוצה שעולה עליהם בכמה רמות (ניצחה את זניט סנט פטרסבורג במסגרת ליגת ה-VTB רק בשבוע שעבר), בראד גרינברג ושחקניו היו בדרך להפסד מאכזב שישאיר אותם עם המחמאות בלבד.

למזלם, יש להם שחקן מיוחד בשם וויין סלדן. השוטינג גארד הפנטסטי קבר שלשת קלאץ' גדולה פחות מ-10 שניות לתום המשחק וחתם את תוצאת הסיום עם מה שהתברר כסל הניצחון. כעת, במשחק הגמר תפגוש נס ציונה את סטאל הפולנית, זאת לאחר שניצחה 66:77 את אורדאה הרומית בחצי הגמר השני שנערך בהיכל ביד אליהו.

אוהדי עירוני נס ציונה | ברני ארדוב
יעקב שחר | ברני ארדוב
עידן ורד | ברני ארדוב

המשחק נפתח בצהרי היום לעיני מאות משפחות שהגיעו לעודד את הקבוצה מהשפלה, כאשר בין היתר נצפים בקהל גם נשיא מכבי חיפה יענקל'ה שחר וקשר בית"ר ירושלים עידן ורד. אולי בזכות הקהל הרב שהגיע לתמוך, נס ציונה פתחה בטירוף את המשחק ועלתה ליתרון דו ספרתי כבר במהלך עשר הדקות הראשונות, אך פארמה קיזזה מעט מן ההפרש והרבע הראשון נגמר בתוצאה 21:28 למארחת.

הרבע השני היה כולו של פארמה. לאחר שנקלעה לפיגור דו ספרתי של 41:30, האורחת התחילה במטח שלשות וריצת 0:12 מהירה העניקה לה את היתרון. טל דן נפצע בראשו וירד לספסל לקבל טיפול רפואי, הרוסים המשיכו לצלוף מרחוק וסיימו את המחצית עם לא פחות מעשר שלשות, עובדה שעזרה להם לרדת לחדרי ההלבשה ביתרון 46:50.

הרבע השלישי הזכיר את עשר הדקות הראשונות. נס ציונה שיחקה עם אנרגיות ונעזרה בדחיפת הקהל, בריאן אנגולה התעורר עם שלשה ונמרוד לוי הוסיף עוד אחת משלו, כאשר על החגיגה מנצח וויין סלדן המצוין שעם סל גדול החזיר את היתרון למקומיים – 65:68 בסוף הרבע השלישי.

פטריק מילר | ברני ארדוב
בראד גרינברג | ברני ארדוב
טל דן | ברני ארדוב

הרבע האחרון היה צמוד במיוחד. היתרון החליף ידיים מספר פעמים, כאשר פטריק מילר משאיר את הכתומים בעניינים עם כמה סלים חשובים. שלשה גדולה של וויליאמס פחות משלוש דקות לסיום החזירה את היתרון לפארמה ושתי קליעות עונשין של פוניטקה השלימו ריצת 0:7 ויתרון 74:77 רוסי.

בפיגור ארבע, דקה לסיום, סל של הכתומים העמיד את ההפרש על שתי נקודות בלבד, ו-וויין סלדן קיבל הזדמנות להכריע את המפגש. הגארד לקח אחריות ועם שלשת ענק 9.5 שניות לסיום העניק 80:81 אדיר למקומיים, שעצרו את התקפת הרוסים בפוזשן האחרון וחגגו עלייה מתוקה ודרמטית לגמר.

סלדן סיים עם 24 נקודות והסל החשוב במשחק, פטריק מילר סיפק משחק נהדר עם 15, 6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, נמרוד לוי תרם 14 ובריאן אנגולה קלע 12 משלו. 17 נקודות של יוסקביצ'יוס לא הועילו לרוסים, שהפציצו 15 שלשות במהלך ההתמודדות.

וויין סלדן | ברני ארדוב
וויין סלדן | ברני ארדוב
טל דן, בריאן אנגולה | ברני ארדוב
שחקני עירוני נס ציונה חוגגים | ברני ארדוב
בריאן אנגולה | ברני ארדוב
שחקני עירוני נס ציונה חוגגים | ברני ארדוב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי