ללא ערך ספורטיבי: למה הניצחון של מכבי ת"א היה "לא חוקי"

וידאר קיארטנסון מול אליסון דוס סנטוס
וידאר קיארטנסון מול אליסון דוס סנטוס | ערן לוף

הכדור המקרי של באבין, העבירה של בלקמן על גרשון, ההסברים שהשופט יצטרך לספק על שלא עצר את המשחק והשער המקרי של קיארטנסון, שהיה צריך להיפסל. אייל לוי על העוול שנעשה לחיה המדממת מהכרמל

(גודל טקסט)

רמי גרשון יצא אתמול מחדר ההלבשה באטרף חסר רחמים. אין, הפעם זה היום שלו. בעל הבית, הקפטן. הוא היה בבלגיה, בסקוטלנד, משחקים כאלה הוא אוכל בלי מלח ובידיים חשופות. גרשון ניגש למגן הצעיר רז מאיר וביקש שיהיה מרוכז. עבר ליונתן לוי וסימן לו שיירגע. רגע לפני הפתיחה שאג לאליסון דוס סנטוס שהיום לא עוברים אותם, מחסום אחרון. מתאבדים על המגרש, הבנת? הברזילאי חייך, ידע שיש עם מי לצאת למלחמה.

היה ריח מתוק באוויר והבנה שעד המחצית תופרים את התל אביבים, שולחים שניים למיון ברמב"ם, אחד ישר לחדר ניתוח. גרשון כבר צחצח את נאום הניצחון לערוץ הספורט, שקל למי להקדיש את השער שיבקיע. שרוק, שופט, שרוק. אנחנו כמו פגז שנורה מלוע של תותח, אנחנו מלחמת גוג ומגוג. מה שיקרה הערב ייכנס לספרי ההיסטוריה של המועדון יירשם בדיו מזהב.

זיו אדלר הבין לפי הפתיח שאחריות כבדה מונחת על כתפיו. מכבי חיפה היא חיה פצועה, וחיות מדממות הן הכי מסוכנות. נושכות, שורטות, לא לוקחות שבויים. הוא ביקש מהקוונים לשים שבע עיניים, משופטי הרחבה לא להפילו בקטנות, לא בא לו להיכנס להקפאה באיגוד, גם ככה קר שם בחוץ.


גרשון. משחקים מהסוג שהוא אוכל בלי מלח, בידיים חשופות (ערן לוף)

משחק העונה נפתח בשריקה מקפיאת דם. את המתח אפשר היה לחתוך, מהדרמה אי אפשר היה להתעלם. ואז, 13 שניות מהפתיחה, באבין הבלם התל אביבי, מהאימה שאחזה בו, בעט כדור ארוך למעלה. מסכן, הפחד שיתק את האומלל. איזה כדור קשתי, חסר כל כתובת. הכדור טס לכיוונו של ניק בלקמן, אבל לצדו עמד גרשון דרוך ומוכן. היה ברור שבקרב אחד על אחד, לישראלי הנפלא יש יתרון עצום. קילומטרים של כישרון וניסיון.

רק שהכדור חלף על פני השניים והבלם הרים לפתע יד, סימן לתקלה במסלול ההמראה. "שופט, הוא דחף אותי", התלונן הקפטן, "היה עליי פאול ברור. אני מעוניין להגיש תלונה רשמית לאופ"א עם העתק להנהלה". צודק, זה לא היה סתם פאול של בלקמן. זה היה פאול שבגללו היה צריך להפסיק את הפעילות בליגת העל ולקיים יום עיון במחלקות הנוער על אלימות ותוצאותיה. פאול שדגל שחור מתנוסס מעליו.

השופט טעה קשות כשסימן להמשיך. הכדור הגיע לקיארטנסון, שחקן בינוני במונחים של חיפה. האיסלנדי, מרוב בלבול, עצר את הכדור בחדות מול דוס סנטוס. הבלם הברזילאי לא הצליח להרים את ההנדברקס בזמן ואיבד מעצור בדרך לתאונת טוטאל-לוס מחרישת אוזניים.


דוס סנטוס. תאונת טוטאל לוס מחרישת אוזניים (ערן לוף)

בנקודה הזו אדלר היה חייב לעצור את המשחק. הוא ראה שיש בלם אחד שמתלונן שנגעו בו בגסות ובלם שני שאיבד קשר עם מגדל הפיקוח. יש פה מצב של יתרון שהושג שלא כדרך הטבע, שרוק כבר. אבל אדלר, שיצטרך לתת הסברים לאיגוד, לוועדת הספורט של הכנסת ולקדוש ברוך הוא, נתן לתל אביבים להמשיך להתעלל והאיסלנדי חסר הרחמים דפק את הכדור לחיבורים. גועל נפש.

היה ברור שמאותה שנייה המשחק איבד כל ערך ספורטיבי. כמעט ולא נותר זמן לתקן את העיוות הנורא ובלחץ קפטנים כמו גרשון חייבים שניים, שלושה ימים בכדי להירגע ולסדר את השיער. לא נורא, קפטן פנטסטיק לא יתייאש בכזו קלות. עוד מעט שתי הקבוצות ייפגשו שוב במסגרת הגביע, ואז גרשון יניח את הסרט על היד, ירגיע את לוי ואת מאיר הצעירים, ידרבן את דוס סנטוס וחיפה תצא הפעם לדרך חדשה. כדאי שתאמינו, נסים לפעמים קורים.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי