הליגה שלה, האצטדיון שלו: מסי שוב כבש בברנבאו ב-0:3 לברצלונה

ליאו מסי
ליאו מסי | Getty

הפרעוש (בפנדל) סוארס ו-וידאל השלימו השפלה של ריאל במחצית השנייה, אחרי 0:0 בהפסקה. הארגנטינאי חגג 54 שערים ב-2017, 25 בקלאסיקו ו-15 באצטדיון של היריבה. רונאלדו שוב לא כבש. 0:1 לוויאריאל על ולנסיה

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

מזמן לא שיקף קלאסיקו כל כך טוב את העונה של שתי הקבוצות. ברצלונה לא הבריקה אבל ניצחה חד וחלק 0:3 את ריאל מדריד בברנבאו משערים של לואיס סוארס, ליאו מסי בפנדל ואלש וידאל המחליף בתוספת הזמן כשהיא מותירה את יריבתה גם מושפלת וגם בעשרה שחקנים אחרי הרחקתו של דני קרבחאל.

כן אלופת אירופה וספרד הגאה ראתה את יריבתה המושבעת חוגגת על חשבונה ביעילות קרת הרוח שאפיינה עד לא מזמן את כריסטיאנו רונאלדו וחבריו. במשך 45 נתנו הבלאוגרנה לבלאנקוס לשלוט, להתלהב בעוד הפרעוש נראה מנומנם, כאילו השעה המוקדמת הפריעה לו לסייאסטה. ואלוורדה כאילו ידע שריאל תהרוג את עצמה, שזאת לא בעיה כזאת גדולה לעצור אותה. וגם אם ייגמר תיקו, מה רע. 

ואז במחצית השנייה ריאל התעייפה ובארסה העבירה הילוך. סוארס שלא היה במשחק טוב כבש את ה-0:1 והבלאנקוס איבדו את זה. קרבחאל הורחק אחרי שהתעופף כמו שוער להוציא כדור של פאוליניו מהמסגרת והותיר את קבוצתו בעשרה שחקנים. מסי דייק בפנדל וגמר למעשה את המשחק. בתוספת הזמן זרה וידאל מלח על הפצעים וקבע 0:3. 


ואלוורדה מלטף את הקרחת של זידאן. הבאסקי עשה בית ספר לצרפתי (AFP)

מסי, לא במשחק גדול, חגג 54 שערים ב-2017, אחד יותר מאשר רונאלדו, שנעלם כמו שאר חבריו במחצית השנייה, ויש לו גם 25 שערי קלאסיקו ו-15 בברנבאו. הפרעוש כמובן לא החמיץ את ההזדמנות לחגוג והדליק את היציעים בברנבאו. סרחיו בוסקטס התעורר במחצית שנייה וסחף את עמו את אנדרס אינייסטה ופאולוניו היעיל להפליא. למזלו של קיילור נבאס סוארס לא היה במשחק טוב, אחירת ה-0:5 הבלתי נשכח ההוא היה חוזר.

זידאן בחר לעלות בלי כלים התקפיים כמו גארת' בייל, מרקו אסנסיו ואיסקו. השניים הראשונים עלו כמחליפים כשהמשחק היה גמור, השלישי נותר על הספסל. טקטיקת המשחק שלו נחלה כישלון חרוץ. אם בלסטר הקטנה שכחו לקלאודיו ראניירי את האליפות ההיסטורית אחרי כמה חודשים, אל תתפלאו אם פלורנטינו פרס ייקח החלטה עוד לפני שייצא לחופשת חג מולד. 


ההרכבים 
ריאל מדריד
: קיילור נבאס, דני קרבחאל (הורחק 64), סרחיו ראמוס רפאל וראן, מרסלו, לוקה מודריץ', קאסמירו (מרקו אסנסיו 72), טוני קרוס, מתיאה קובאצ'יץ' (גארת' בייל 72), כארים בנזמה (נאצ'ו 66), כריסטיאנו רונאלדו.

ברצלונה: מארק אנדרה טר שטגן, סרג'י רוברטו (אלש וידאל 90), ג'רארד פיקה, תומאס ורמאלן, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס, איבן ראקיטיץ', פאוליניו (אנדרה גומש 84), אנדרס אינייסטה (נלסון סמדו 77), ליאו מסי, לואיס סוארס.

מהלך המשחק
דקה 2: רונאלדו נגח מקרוב והרים את הרשת אבל לרוע מזלו היה בנבדל ברור.


רונאלדו. ראה את הרשת זזה, אבל היה נבדל (Getty)

דקה 10: קרוס פרץ משמאל והעביר כדור נהדר לרונאלדו שפשוט תפס אוויר בבעיטה. איזה פספוס ובטח שלא מתאים לפורטוגלי. אינייסטה גלש והרחיק לקרן.

דקה 15: תאמינו או לא, מסי הצליח להתנהל בחופשיות עם הכדור רק אחרי 15 דקות.

דקה 18: בוסקטס החלש איבד כדור במרכז המגרש למודריץ' שדהר קדימה. ורמאלן הפיל את הקרואטי וראה את הצהוב הראשון במשחק.


בוסקטס. לא פקטור במחצית הראשונה (AFP)

דקה 22: מסי הגביה קרן שלא הביאה לשום דבר אבל ברצלונה רשמה איום ליד השער של ריאל.

דקה 29: מסי הצליח לחמוק לשנייה אחת משומרו קובאצ'יץ' וזה הספיק לו לייצר את המצב הכי מסוכן עד כה. מסירת עומק גאונית של הפרעוש הותירה את פאוליניו מול נבאס, שוער ריאל התעופף והדף לקרן שער בטוח.

דקה 35: והנה התגובה של ריאל – רונאלדו טס משמאל כשהוא משאיר אבק לסרג'י רוברטו  והעביר רוחב נהדר לבנזמה, פיקה התערב בשנייה האחרונה וגול ודאי הפך לקרן שלא נוצלה.

דקה 38: התקפה נפלאה של בארסה הסתיימה שוב בכדור נהדר של מסי לפאוליניו שבעט חלש ונבאס הדף.

דקה 43: הגבהה טובה של מרסלו מצאה את בנזמה נוגח חלש לחוץ. למה זידאן מחזיק ממנו?


רונאלדו. שיחק מחצית אחת, בשנייה נעלם (AFP)

דקה 49: ריאל נסוגה ונתנה לבארסה לאחוז, טעות קשה של מרסלו הביאה למצב של סוארס, אבל האורוגוואי פשוט לא במשחק.

דקה 53: עקב נפלא של אינייסטה הותיר לאלבה לחרוש את האגף אבל את כדור הרוחב שלו בעט סוארס חלש לידיים של נבאס.


דקה54, 0:1 לברצלונה! : בוסקטס חטף כדור במרכז המגרש, דהר עד הרחבה והעביר ימינה לסרג'י רוברטו. המגן המשיך במסירה לסוארס שחתכה את ההגנה והפעם לא נותר לאורוגוואי אלא לכבוש.


סוארס. פגע פעם אחת מארבע אבל זה הספיק (AFP)

דקה 59 – ראמוס נתן אגרוף בפנים לסוארס הרחק מהכדור ויצא משום מה רק בצהוב.


דקה 64, 0:2!:
הגנת ריאל קרסה לחלוטין, סוארס במנצב של גול בטוח בעט פעם אחת לקורה ופעם השנייה על גופו של ראמוס, הכדור נהדף לפאולינו שנגח למסגרת וקרבחאל התעופף כמו שוער והדף בידו. אדום מוצדק למגן ריאל ופנדל. מסי דייק וכבש עם ה-54 שלו  ב-2017.


כמה כיף לחגוג בברנבאו. מסי וחברים (AFP)


דקה 65 –
מסי כמובן לא החמיץ לחגוג את העובדה שעבר את רונאלדו (53 שערים) ושוב כבש בברנבאו, השתחווה כלפי הקהל שלו והדליק את כל שאר  האצטדיון הלבן.

דקה 77 – זידאן זרק את מרקו אסנסיו וגארת' בייל מאוחר מדי, הבלאנקוס החלו לתקוף אבל הוולשי בעט ממצב מצוין לידיים של טר שטגן והחמיץ הזדמנות לחזור למשחק.


מסי. מרגיש בברנבאו בבית (AFP)

דקה 84 – שוב בייל מנסה ושוב נבלם. מיד אחר כך פרץ מרסלו משמאל וריאל טענה לנגיעת יד של פיקה ברחבה ודי בצדק.

דקה 93, 0:3 ! – ערבוביה ברחבת ריאל ואלש וידאל דחק מקרוב פנימה והתכבד בשער בקלאסיקו, שלוש דקות אחרי הכניסה שלו.

ולנסיה – ויאריאל 1:0

אם הניצחון בקלאסיקו לא קירב מספיק את ברצלונה לאליפות, יריבה נוספת שלה בצמרת, ולנסיה, ממשיכה לאבד גובה עם הפסד שלישי בארבעת המשחקים האחרונים. קרלוס באקה כבש את שער הניצחון בדקה ה-24 במשחק בו שתי הקבוצות נשארו בעשרה שחקנים אחרי הרחקות בצהוב שני של סימונה זאזה (60) ומנואל טריגרוס (83).

תוצאה נוספת
דפורטיבו לה קורוניה – סלטה ויגו 3:1

(פלורין אנדונדה 59/ דניאל ואס 30, איאגו אספאס 40 ו-53)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי