בלגיה מודה: "ניצחנו במזל". הזאר ודה בריינה בספק לאיטליה

חניכיו של רוברטו מרטינס עלו לרבע גמר יורו 2020 אחרי 0:1 קשה על פורטוגל, שאיימה ללא הרף על השער בזמן שהבלגים בעטו פעם אחת למסגרת. הכוכבים נפצעו ומצבם מטריד, ומה תורגן הזאר עשה לראשונה בהיסטוריה?

(גודל טקסט)

קרב ענקיות קיבלנו אתמול (ראשון) בשמינית גמר היורו, בסיומו בלגיה הדיחה את, פורטוגל, אחרי שניצחה 0:1 בתום משחק קשה מאוד. הבלגים הצליחו לגבור בקושי על אלופת אירופה היוצאת. שאיימה ללא הרף על השער, אך יכולת מצוינת של טיבו קורטואה וקצת מזל העלו את הנבחרת של רוברטו מרטינס לרבע הגמר.

ואיזה משחק מחכה לנו ברבע הגמר. הבלגים יתמודדו מול איטליה הנהדרת של רוברטו מנצ'יני ביום שישי במינכן לקרב אדיר נוסף – אך בלגיה עשויה להגיע אליו ללא שניים מכוכביה. קווין דה בריינה, השחקן הכי חשוב של הנבחרת, נפצע אמש ונאלץ להתחלף בדקה ה-48. אדן הזאר נפצע גם הוא לקראת הסיום והוחלף בדקה ה-87.

כרגע, שניהם מוגדרים בספק. אדן הזאר ניסה לשפוך קצת אור על פציעתו ואמר: "אני לא יודע מה זה. זה כואב, הרגשתי משהו בשריר האחורי. אני עוד לא יודע אם אחמיץ את רבע הגמר ואם סיימתי את הטורניר, אבל כך או כך אתמוך בכולם ואשאר עם הנבחרת כקפטן".

אדן הזאר | JULIO MUNOZ/POOL/AFP via Getty Images

בסיום המשחק, כאשר דה בריינה עלה לברך את חבריו על הניצחון הקשה, הדאגה ניכרה על פניהם של שחקני בלגיה, ששאלו למצבו. כרגע לא ברור אם הוא יוכל לשחק נגד האיטלקים, אך נראה כי לו סיכוי גבוה יותר לעשות זאת מאשר הזאר.

ובחזרה למשחק עצמו. פורטוגל, כאמור, הייתה טובה מאוד ומסוכנת. בזמן שבלגיה בעטה שש פעמים בלבד לשער כל המשחק ופעם אחת למסגרת, כאשר תורגן הזאר כבש שער מדהים, הפורטוגלים רשמו לא פחות מ-23 איומים. זו כמות האיומים הגבוהה ביותר שנבחרת בלגיה התמודדה איתה מאז רבע גמר מונדיאל 2018 מול ברזיל.

תורגן הזאר, אחיו של אדן, כבש כאמור שער מרהיב והעלה את הבלגים לשלב הבא. זו הייתה הפעם הראשונה שהוא מצליח לכבוש שני משחקים ברציפות במדים הלאומיים, ויותר מזה – זו הפעם הראשונה אי פעם ששחקן נבחרת בלגיה כובש בשני משחקים רצופים ביורו. אגב, תורגן כבש כבר ארבעה שערים מאז שאחיו אדן מצא את הרשת בפעם האחרונה בנבחרת. "הפציעה של אדן לא נראית טוב", הודה תורגן בסיום.

קווין דה בריינה, רוברטו מרטינס | JOSE MANUEL VIDAL/POOL/AFP via Getty Images

המאמן, רוברטו מרטינס, התייחס גם לפציעות של הזאר ודה בריינה ואמר: "מוקדם להגיד מה שלומם. קווין נפגע בקרסול והוא לא ממש יכול היה לרוץ ולהסתובב בתחילת המחצית השנייה. אצל אדן זה היה השריר, אבל נחכה לראות מה הבדיקות יגידו. אני מקווה שהם יוכלו לשחק ברבע הגמר".

מרטינס גם החמיא לפורטוגל על ההופעה שלה: "היא עושה כל מה שהיא צריכה כדי לנצח והיא עושה את זה הכי טוב. לא סתם היא האלופה המכהנת של היורו וזכתה בליגת האומות. יש לה ניסיון מדהים וההצלחנו להתמודד עם היכולת שלה בהתקפה. הראינו ריכוז מדהים ועשינו הגנה טובה מאוד. במחצית השנייה המומנטום עבר אליהם והראינו מנטליות מצוינת".

תומאס ורמאלן, בלם נבחרת בלגיה, הודה בסיום שהפורטוגלים היו עדיפים הרבה יותר ואמר: "במחצית הראשונה שיחקנו גבוה והפעלנו לחץ, אבל אם מסתכלים על המחצית השנייה – ניצחנו את המשחק במזל. הם ממש הקשו עלינו. היינו צריכים להישאר מרוכזים. זה עלה לנו בהרבה מאוד אנרגיה, אבל עכשיו יש לנו כמה ימים להתאושש ואנחנו כבר מצפים למשחק מול איטליה.

תורגן הזאר | LLUIS GENE/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי