איבדה את הכתר: פורטוגל הודחה מהיורו אחרי 1:0 לבלגיה

אלופת אירופה הרבתה להחמיץ וסיימה את דרכה בטורניר כבר בשמינית הגמר, תורגן הזאר שלח את נבחרתו למפגש עם איטליה בשלב שמונה האחרונות עם שער ענק מחוץ לרחבה. דה בריינה נפצע והוחלף

(גודל טקסט)

שלב שמינית הגמר ביורו 2020 יסתיים רק בעוד יומיים, אולם הערב (ראשון) כבר קיבלנו את הבשורה המרכזית ממנו: אלופת אירופה, פורטוגל, סיימה את דרכה בטורניר בעקבות הפסד 1:0 לבלגיה, מה שאומר כי הכתר יעבור לנבחרת אחרת. תורגן הזאר הכריע את ההתמודדות בשער נפלא מחוץ לרחבה והעניק ל"שדים האדומים" ניצחון ראשון על ה"סלסאו" מאז 1989, אחרי חמישה מפגשים בין הנבחרות.

אחרי שסיימו במקום השלישי במונדיאל 2018, הבלגים חולמים להתקדם לפחות צעד אחד נוסף, כאשר המשוכה הבאה ביורו תהיה נבחרת איטליה. זו לא הייתה תצוגה משכנעת של הקבוצה המנצחת, שלמעשה הייתה נחותה בבירור מהיריבה ובעטה רק פעם אחת למסגרת, אך הברקה אחת גדולה של האח הצעיר לבית הזאר הספיקה על מנת להעפיל לשלב שמונה האחרונות.

לצערם של רוברטו מרטינס והשחקנים שלו, מי שעלול לפספס את רבע הגמר ובמקרה הגרוע יותר גם את המשך הטורניר, הוא קווין דה בריינה שהוחלף בשלב מוקדם של המחצית השנייה בעקבות פציעה בקרסול, שנגרמה מתיקול של ז'ואאו פלהיניה. ללא ספק מדובר במכה גדולה עבור קשר מנצ'סטר סיטי, שגם הוחלף במהלך גמר ליגת האלופות האחרון וספג שברים בפניו.

תורגן הזאר הכריע בהברקה גדולה | Jose Manuel Vidal – Pool/Getty Images
בלגיה הייתה פחות טובה, אבל חגגה בסיום | Marcelo Del Pozo – Pool/Getty Images

מבחינתה של אלופת אירופה יוצאת, מטבע הדברים מדובר באכזבה ענקית. אמנם קשה לבוא בטענות על כך שעלתה לשלב הנוקאאוט רק מהמקום השלישי, שכן היא הוגרלה לבית המוות התובעני, אך בסופו של דבר פורטוגל נפרדת מהתואר בו זכתה לפני חמש שנים ומאבדת את הכתר.

גם בשלב הבתים נבחרתו של פרננדו סנטוס הייתה תלויה מדי בכוכב הבלתי מעורער שלה, כריסטיאנו רונאלדו, והערב מספר 7 לא הצליח לספק את הסחורה כפי שעשה בשלושת המשחקים הקודמים. הקפטן השקיע את מלוא המאמץ, ניסה שוב ושוב ואפילו סידר מצב אחד קורץ לדיוגו ז'וטה, אבל חבריו לא סידרו לו את ההזדמנות הנחוצה על מנת למצוא את הרשת ולמנוע את ההדחה הכואבת. כל שנותר לעילוי בן ה-36 הוא לנסות שוב, בפעם האחרונה, במונדיאל שייערך בעוד כשנה וחצי.

רונאלדו מאוכזב. פורטוגל איבדה את הכתר | THANASSIS STAVRAKIS/POOL/AFP via Getty Images
מכה גדולה עבור דה בריינה, שעלול להחמיץ את הרבע | JOSE MANUEL VIDAL/POOL/AFP via Getty Images

הרכבים

בלגיה: טיבו קורטואה, טובי אלדרווירלד, תומאס ורמאלן, יאן ורטונגן, תומא מונייה, אקסל ויטסל, יורי טילמנס, תורגן הזאר (לאנדר דנדונקר, 95), קווין דה בריינה (דריס מרטנס, 48), אדן הזאר (יאניק קראסקו, 87), רומלו לוקאקו.

פורטוגל: רוי פטריסיו, דייגו דאלוט, פפה, רובן דיאס, רפאל גריירו, רנאטו סאנצ'ס (סרז'יו אוליביירה, 79), ז'ואאו מוטיניו (ברונו פרננדס, 56), ז'ואאו פלהיניה (דנילו פריירה, 79), ברנרדו סילבה (ז'ואאו פליקס, 56), דיוגו ז'וטה (אנדרה סילבה, 70), כריסטיאנו רונאלדו.

מהלך המשחק

דקה 6: רנאטו סאנצ'ס פרץ קדימה דרך האמצע ומסר שמאלה לז'וטה שהיה מאוד נוח, אבל בעט רע מאוד ברגל שמאל החוצה.

החמצה גדולה לז'וטה בפתיחה | Jose Manuel Vidal – Pool/Getty Images

דקה 25: רונאלדו ירה כדור חזק ממצב נייח, קורטואה ירד מצוין אל הדשא והצליח להדוף.

דקה 37: מונייה השתחל בכדרור בין שני שחקנים וסידר לעצמו מבט נקי לשער, אך הבעיטה שלו פספסה את המסגרת.

דקה 42, 0:1 לבלגיה!: מונייה מסר שמאלה לתורגן הזאר, ששחרר טיל מסובב לפינה הרחוקה והכניע את רוי פטריסיו כדי להעלות את נבחרתו ליתרון באיום הראשון שלה למסגרת.

שער נפלא של תורגן הזאר | LLUIS GENE/POOL/AFP via Getty Images
בלגיה כבשה באיומה הראשון למסגרת | Thanassis Stavrakis – Pool/UEFA via Getty Images

דקה 58: רונאלדו ביצע דאבל פס עם דאלוט ומצא את ז'וטה ברחבה, חלוץ ליברפול שלח את זה מעל המשקוף.

דקה 60: סאנצ'ס הגביה לראשו של ז'ואאו פליקס המחליף, שנגח לא מספיק חזק לידיו של קורטואה.

דקה 82: רובן דיאס התרומם מעל כולם לכדור קרן ונגח בעוצמה, אך למרכז השער והשוער הבלגי הדף.

כריסטיאנו רונאלדו, אקסל ויטסל | LLUIS GENE/POOL/AFP via Getty Images

דקה 83: גריירו ניצל הרחקה לא טובה ובעט כדור שטוח ברגל ימין, שנעצר בקורה הרחוקה.

דקה 88: רונאלדו נגח לעברו של סילבה שכמעט הצליח לדחוק מקרוב, אבל קורטואה הקדים אותו וקלט את הכדור.

פליקס. גם הוא לא הושיע, ואלופת אירופה הודחה | THANASSIS STAVRAKIS/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי