"סיוט שירדוף אותו זמן רב": אמבפה חוטף לאחר ההדחה נגד שווייץ

לאחר ההדחה נגד שווייץ, החלוץ על המוקד: "היה גרוע ולא יעיל". בספרד עקצו: "בנזמה - 4, קיליאו - 0". כעס בצרפת: "הנבחרת לא הייתה ראויה ליותר, דשאן לא שלט בכלום". פלה ניחם, סיסוקו: "כואב יותר מהפסד בגמר"

(גודל טקסט)

אמנם זה לא כמו הפיאסקו ב-2002 אז כאלופת העולם הגאה הודחה בבושת פנים בשלב הבתים, אך אין ספק שנבחרת צרפת אכזבה בגדול. אתמול (שני) הטריקולור איבדו יתרון 1:3 מול שווייץ והפסידו בדו-קרב פנדלים. זו הייתה הפעם השלישית ברציפות בה צרפת מודחת כשהיא נקלעה להארכה בטורניר גדול ובסה"כ ב-14 מקרים היא נכנעה שש פעמים לעומת שש הצלחות. לראשונה בעידן דידייה דשאן ומאז 2010, הנבחרת לא הצליחה להעפיל לרבע הגמר. לצד ההפסד בגמר המונדיאל לאיטליה ב-2006 בפנדלים, לטריקולור יש עוד זיכרון שלילי.

הגיבור הטראגי של המשחק היה קיליאן אמבפה כמובן. עוד לפני שלא עמד בלחץ והחמיץ את הפנדל האחרון, כוכב פריז סן ז'רמן היה חלש. הוא לא הצליח לכבוש שער ביורו ונגד שווייץ איים על השער שש פעמים – יותר מכל אחד במהלך הטורניר – אף אחת מהן לא למסגרת. מעבר לכך, אף אחד מחמשת הנסיונות שלו להרים לא צלחו והוא ניצח בשני מאבקים מתוך שמונה. מי שהגן על אמבפה, שמיהר לשתף ברשתות החברתיות את תחושותיו לאחר המשחק, היה אגדת העבר פלה: "תרים את הראש, קיליאן, מחר זה היום הראשון במסע החדש שלך". ניימאר, חברו לפ.ס.ז', הגיב לפוסט באינסטגרם עם אימוג'י של לב.

"אמבפה עבר ערב מתסכל במיוחד עוד לפני שראה את יאן זומר הודף את הבעיטה שלו", נכתב ב"לאקיפ" שם קיבל את הציון הנמוך 4. "סיוט גדול של אמבפה שהיה לא יעיל במשך 120 דקות וזירז את ההדחה של הנבחרת", נכתב בנוסף. בספרד עקצו: "הכישלון שירדוף את אמבפה זמן רב", נכתב. "הוא לא ישכח לעולם את ה-28 ביוני. אומרים שהשחקנים הטובים ביותר בועטים או ראשונים או את הפנדל החמישי. הוא הגיע ככוכב הגדול אך בכל צרפת מצביעים על האשם". לסיום נכתב בציניות: בנזמה – 4, אמבפה – 0, שכן לחלוץ ריאל מדריד יש ארבעה שערים.

גם הנבחרת חטפה כהוגן כמובן. נותר לנו רק לבכות", נכתב ב"לאקיפ" שכותרתו הייתה: "חוסלו". "צרפת כמובן הייתה מהפייבוריטיות לזכות בתואר אך היא קיבלה סטירה ועברה גיהנום". ההגנה ספגה ביקורת קשה: "דשאן פתח עם שלושה שחקנים שלא עשו פעולה אחת ראויה לשמה ונענשו על ידי האריס ספרוביץ'". עוד נכתב: "כישלון מדהים. עם יתרון 1:3 עשר דקות לסיום, צרפת הצליחה לעוף". "דשאן טעה במערך שאיתו עלה, האינדיבידואליות של השחקנים שמרה על הכחולים במשחק אך עושה רושם שהוא לא שלט בכלום ביורו הזה". גם ווילי סניול, שחקן העבר, ביקר את דשאן: "אני מופתע מכל הטעויות הטקטיות והניסויים שראינו".

"הנבחרת הזו ממש לא הייתה ראויה להגיע רחוק יותר", נכתב ב"לה פריזיאן". "לא היה מתקבל על הדעת להעפיל עם כל כך הרבה חולשות בהגנה ובסופו של דבר שילמנו על כך ביוקר. בכל היורו הנבחרת לא השאירה יותר מדי סימנים. השלישייה ההתקפית שכל העולם מקנא בה כן הצליחה להציג ניצוצות בזכות הגאון קארים בנזמה אך מעל הכל לנבחרת הזו יש יותר מדי חסרונות. לוריס פשוט הופקר. זה היה כישלון עצום, יציאה מהדלת האחורית. סוף הסיפור בטח לא תוכנן כאן, אך שום דבר לא באמת הלך טוב ועכשיו זה נגמר".

שחקני נבחרת צרפת מאוכזבים | DANIEL MIHAILESCU/POOL/AFP via Getty Images

רפאל וראן אמר לאחר המשחק: "זה מאכזב מאוד, פישלנו לגמרי במחצית הראשונה. הגבנו במחצית השנייה אך משום מה השארנו להם מרחבים והם הצליחו לחזור. פנדלים הם הגרלה. יכולנו להבקיע בתוספת הזמן, היו לנו את המצבים לעשות זאת, אבל היה חסר לנו הכל. זו נבחרת מצוינת עם מנטליות חזקה וזה לילה קשה מאוד ללא ספק. בחדר ההלבשה שלנו יהיה שקט מאוד, אני בטוח בכך. כעת אין ברירה אלא להתמקד במטרות הבאות שלנו".

מוסא סיסוקו שעלה מהספסל בחילוף הגנתי מובהק לקראת הסיום, ניסה להסביר: "האכזבה עצומה משום שהובלנו 1:3 וזה היה בידיים שלנו. התגוננו בצורה רעה, נכשלנו קולקטיבית והייתה גם בעיה פיזית ואולי קצת רגיעה אחרי היתרון, אבל אי אפשר להסביר. זה מתסכל וקשה אך עלינו להרים את עצמנו. אני חושב שזו האכזבה הגדולה ביותר שלי כאן, יותר מההפסד בגמר היורו לפורטוגל. כבר הצלחנו להראות את הפנים שלנו אחרי פיגור ומחצית רעה. אנחנו מאוכזבים ואף מושפלים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי