אמבפה התנצל על החמצת הפנדל, דשאן: "זה לא הזמן לדבר על עתידי"

הכוכב פרסם פוסט, מאמן צרפת אמר לאחר ההדחה המפתיעה לשווייץ: "קשה להסביר, הצגנו יכולת שלא מאפיינת אותנו". מנגד, ג'אקה המאושר הצהיר: "אפשר לעבור את ספרד". וגם: המספרים מאחורי המשחק ההיסטורי בבוקרשט

(גודל טקסט)

אמש (שני) קיבלנו את באצטדיון בבודפשט הסנסציה הגדולה של היורו, כאשר שווייץ רשמה העפלה ראשונה לרבע גמר היורו על חשבון צרפת, הודות לחזרה מ-3:1 ל-3:3 בתוספת הזמן וניצחון 4:5 בדו קרב הפנדלים. יחד עם זאת, לאורך ההיסטוריה צרפת נוטה להפסיד במאבקים מהנקודה הלבנה. למעשה בארבעה משחקים מתוך שבעה שנגררו בפנדלים הסתיימו בהפסד של הטריקולור, כולל כמובן בשתי הפעמים האחרונות מול שווייץ אתמול ואיטליה בגמר מונדיאל 2006.

אבל הדרמה על כר הדשא התרחשה כאמור עוד קודם לכן. שווייץ הייתה זו שכבשה ראשונה לאחר שסטיבן צובר רשם את הבישול הרביעי שלו ביורו (יותר מכל אחד אחר בטורניר) להאריס ספרוביץ'. השוויצרים קיבלו הזדמנות ענקית לסגור את הסיפור, כאשר קיבלה פנדל, אותו ריקרדו רודריגז החמיץ וקארים בנזמה השלים מהפך תוך 4:03 דקות עם צמד אדיר ובד בבד הפך לצרפתי שכובש צמד בשני משחקי יורו או מונדיאל מאז מישל פלאטיני ב-1984. מעבר לכך חלוץ ריאל מדריד השתווה גם למאמנו לשעבר זינדין זידאן עם שערו הבינלאומי ה-31 במספר.  

הגיבור הטראגי של הערב היה ללא ספק קיליאן אמבפה, שהחמיץ את הפנדל המכריע שהדיח את הטריקולור מהיורו, אך מעבר לכך לחלוץ פריז סן ז'רמן היו לו פחות מ-14 ניסיונות בטורניר, בהם לא מצא את הרשת לו פעם אחת, מדובר במאזן הדל ביותר מבין שחקני היורו. מיד לאחר החמצת הפנדל, כשאמבפה עשה את דרכו לחדר ההלבשה, ציינו בצרפת שניגשו אליו שני שחקנים בלבד – המגן לוקה דין והבלם פרנסל קימפמבה, מה שאולי מעיד על מערכת היחסים בין שחקני נבחרת צרפת ואמבפה בפרט. "הוא בודד את עצמו, זה לא היה ככה בעבר", נכתב בלאקיפ.

קיליאן אמבפה | JUSTIN SETTERFIELD/POOL/AFP via Getty Images

אמבפה אמנם לא התראיין לאחר המשחק, אבל כן העביר מסר דרך הרשתות החברתיות: "יהיה קשה לעכל את ההדחה, אבל לא הצלחנו לעמוד במטרה. אני מתנצל על הפנדל, רציתי לעזור לנבחרת ונכשלתי. יהיה לי קשה לישון בלילות הבאים לצערי, אבל אלו הסיכונים בספורט שאני כל כך אוהב. אני יודע שהאוהדים מאוכזבים, אבל אני רוצה להודות על התמיכה והכי חשוב שנחזור חזקים".

מאמן נבחרת צרפת, דידיה דשאן, דיבר לאחר ההפסד הדרמטי: "קשה להסביר הפסד כזה. נכשלו במחצית הראשונה ועשינו כל מה שצריך כדי להפוך את התוצאה במחצית השנייה, אך הצגנו חולשה שלא מאפיינת אותנו ואפשרה לשווייץ לחזור. זה קשה וכואב, עשינו כל מה שאנחנו יכולים כדי שזה ייגמר אחרת. אבל אין מה לעשות זה הכדורגל, היום הטורניר הסתיים עבורנו".

על עתידו: "זו לא הזמן לדבר על זה. יש לי אחריות על הסגל הזה וכאשר הדברים הולכים רע, אני איתם והם איתי. צריך זמן לעכל את זה. ההחמצה של קיליאן אמבפה? אין משהו שיכול לעצבן אותו וכשאתה לוקח אחריות, זה יכול לקרות. ברור שההחמצה השפיעה עליו".

שחקני נבחרת צרפת מאוכזבים | DANIEL MIHAILESCU/POOL/AFP via Getty Images

שוער הטריקולור, הוגו לוריס הוסיף: "אנחנו לא מחפשים תירוצים. מה שמצער הוא שאיבדנו יתרון של 3:1, בשנים האחרונות ידענו איך לסגור את המשחק. עברנו כל רגש אפשרי היום ובכנות זה הכדורגל שאנחנו אוהבים. השערים שספגנו ברבע השעה האחרונה ממש פגעו בנו".

במחנה השוויצרי, נבחר הקפטן גראניט ג'אקה לאיש המשחק. הקשר אמר בסיום: "זה מדהים, עשינו היסטוריה הערב וכולנו גאים בזה מאוד. יש לנו את ספרד בשלב הבא. זה יהיה משחק קשה, אבל אנחנו מרשים לעצמנו לחלום על ניצחון".

שוער שוויץ, יאן זומר הוסיף: "איזה משחק! זו הייתה ההזדמנות שלנו לעבור את שמינית הגמר, כי מעולם לא עשינו את זה. שיחקנו עם הרבה לב ואופי. זה מדהים. היינו במצב מאוד קשה, לאחר החמצת הפנדל. אני ממש גאה בנבחרת. עוד לפני המשחק הצהרתי שלא משנה מי יקרה הערב, אנחנו לא נוותר עד הרגע האחרון".

שווייץ רשמה העפלה ראשונה לרבע גמר בטורניר גדול מאז מונדיאל שאיחרה ב-1954, באותו שלב גם הודחה לאוסטריה עם הפסד 7:5 היסטורי. יריבתה הבאה תהיה ספרד, שאותה רק פעם אחת ב-16 מפגשים במשחק הפתיחה של מונדיאל 2010, שהסתיים בזכייה של הספרדים בדרום אפריקה. הנבחרת הצנועה תקווה לעשות זאת שוב בסנט בפטרסבורג.

יאן זומר חוגג עם שחקני שווייץ | DANIEL MIHAILESCU/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי