תחקיר באנגליה חשף: שחקני רוסים משתמשים בסמים

רוסיה חגגה במשחק הפתיחה
רוסיה חגגה במשחק הפתיחה | צילום: Geetyimges

סערה אצל מארחת המונדיאל: רופא, שנמצא תחת שמירה בארה"ב, חשף כי יושב ראש הוועדה המארגנת של המונדיאל מעורב בהפצת סמים לשחקנים. פיפ"א ו-WADA פתחו בחקירה, הסגל של רוסיה עשוי לספוג מכה קשה

(גודל טקסט)

פחות משבוע להגרלת שלב הבתים של המונדיאל במוסקבה, ובאירופה התעוררו הבוקר (ראשון) לסערה חדשה. תחקיר ענק בתקשורת האנגלית חשף כי שחקני כדורגל רוסים היו מעורבים בפרשיית סמים. מלבד השחקנים, גם יושב ראש הוועדה המארגנת, ויטלי מוטקו, מעורב בפרשה והיה בעבר גם קשור בהפצת סמים לאתלטים מקומיים.

הרופא, גרגורי רודצ'נקוב גילה לתקשורת האנגלית כי עשרות כדורגלנים משתמשים בסמים כאשר חלקם צרכו אותם על מנת לשפר ביצועים, בדיוק כמו אתלטים ושחיינים רוסים שהשתמשו באותם חומרים לקראת תחרויות גדולות. המסמכים של הרופא הופקדו אצל עורך דינו לפני שהוא העביר אותם לתקשורת האנגלית והוביל לסערה.

בעקבות התחקיר, הוועדה נגד שימוש בסמים העבירה מכתב בהול לראשי פיפ"א, על מנת לבדוק את המעורבות של אותם שחקנים ואף הבטיחה לסייע בחקירה. בעקבות פתיחת החקירה, קיימת עננה סביב מספר שחקנים בנבחרת הרוסית, שעשויים לספוג עונש הרחקה ארוך. רודצ'נקוב נמצא בימים האחרונים בארצות הברית תחת שמירה משמעותית, אחרי שחשף כי הוא נפגש עם מוטקו שלוש פעמים בהם הם דנו בשימוש של הכדורגלנים בסמים.

כזכור, הסגל של נבחרת רוסיה למונדיאל 2014 היה חשוד בשימוש בסמים. על פי החשד, השחקנים צרכו את הסמים דרך מערכת משומנת אותה הקימו ברוסיה. מוטקו, המקורב לוולדימיר פוטין ואף שימש בעבר כשר הספורט, היה מעורב גם בפרשה הקודמת. בעקבות הסערה הזו קיים חשש משמעותי לגבי יציבות המונדיאל בקיץ הקרוב. 


מי מהם אשם? שחקני רוסיה (AFP) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי