שואו הכי מהיר, בונוצ'י המבוגר ביותר, פנדלים לראשונה מ-1976: כל מספרי הגמר

המגן השמאלי מצא את הרשת תוך 116 שניות משריקת הפתיחה וכבש את השער המהיר בתולדות הגמרים. בלם איטליה הפך למבוגר ביותר שמבקיע במעמד, שהוכרע בבעיטות מהנקודה הלבנה לראשונה מזה 45 שנים. כל הנתונים בפנים

(גודל טקסט)

יורו 2020 הגיע הערב (ראשון) לסיומו עם רגע השיא שלו: הגמר הגדול שהפגיש שתי מעצמות כדורגל, נבחרות אנגליה ואיטליה. בסופה של דרמה גדולה, האזורי זכו בתואר לאחר דו קרב פנדלים מורט עצבים. כבר אחרי שתי דקות, קיבלנו בוומבלי פתיחה אדירה למשחק כשלוק שואו העלה את נבחרת שלושת האריות ליתרון מהיר. בדקה ה-67 לאונרדו בונוצ'י איזן את התוצאה עם שער קריטי עבור ה"אזורי". כל המספרים לפניכם:

לראשונה מאז יורו 1976, גמר הטורניר הוכרע בפנדלים. זוהי הפעם הראשונה שהמשחק האחרון באליפות אירופה גם הולך לבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה, כשלמעשה עברו מאז עשרה טורנירים שלמים שבהם משחקי הגמר הוכרעו ב-90 או ב-120 דקות.

השער של בונוצ'י היה ה-13 של איטליה בטורניר הנוכחי, מה שהופך את החבורה של מנצ'יני לנבחרת האיטלקית שכובשת הכי הרבה שערים בטורניר גדול אחד, מונדיאל ויורו. בנוסף, מגן יובנטוס הפך את הערב הזה למיוחד מאוד עבורו: בהופעתו ה-18 במדי איטליה ביורו, הוא עקף את ג'יאנלואיג'י בופון לו 17 הופעות במדים הכחולים ועלה למקום הראשון אי פעם עבור ה"אזורי". בונוצ'י גם הפך לכובש המבוגר ביותר בתולדות גמרי היורו אי פעם, כשעשה זאת בגיל 34 שנים ו-71 ימים. בכך, הוא שבר את שיאו של ברנד הולזנביין הגרמני, שהבקיע בגמר יורו 1976 בגיל 40 ו-103 ימים.

לאונרדו בונוצ'י | ANDY RAIN/POOL/AFP via Getty Images

השער שכבש המגן השמאלי של מנצ'סטר יונייטד בתום מתפרצת היה היסטורי מכמה בחינות. בהופעתו ה-16 בנבחרת, שואו כבש הערב בוומבלי את שערו הראשון במדים הבינלאומיים, ונדמה כי גם הוא לא יכול היה לדמיין רגע יותר טוב להבקיע בו שער בכורה.

מעבר לכך, זהו היה השער המהיר ביותר בתולדות גמרי היורו אי פעם: דקה ו-56 שניות בלבד לקח לשואו למצוא את הרשת של ג'יאנלואיג'י דונארומה. בנוסף, שואו הפך לשחקן מנצ'סטר יונייטד הראשון בהיסטוריה שכבש שער בגמר אליפות אירופה. נתונים בהחלט מכובדים למגן השמאלי של גארת' סאות'גייט.

לוק שואו חוגג | Andy Rain – Pool/Getty Images

למרבה הפלא, שואו הוא השחקן הרביעי בלבד בתולדות הפרמיירליג שכובש שער בגמר אליפות אירופה. קדמו לו שלושה ספרדים: פרננדו טורס, חואן מאטה ודוד סילבה שעשו זאת במדי ה"לה רוחה" במהלך שתי הזכיות הרצופות שלהם ב-2008 וב-2012.

השער של המגן השמאלי גם הפך אותו לשחקן האנגלי שמעורב בהכי הרבה שערים בנבחרת של סאות'גייט ביחד עם הארי קיין, כאשר בנוסף לשלושת הבישולים של שואו יש לו כעת גם שער. בכלל, בטורניר כולו, רק לפטריק שיק (ארבעה שערים ובישול אחד) וכריסטיאנו רונאלדו (חמישה שערים) יש מעורבות ביותר הבקעות ממנו.

מן העבר השני, זו הפעם הראשונה מאז ספטמבר 2020 שבה איטליה סופגת את השער הראשון במשחק ונקלעת לפיגור, דבר שלא קרה לה ב-18 המשחקים האחרונים. עיתוי לא טוב עבור רוברטו מנצ'יני וחניכיו לסיים את הרצף המרשים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי