בלבול בביקורת מרומזת על רוטנשטיינר? "צריך לשחק יותר התקפי"

וילי רוטנשטיינר ומרקו בלבול | דוברות ההתאחדות לכדורגל

עוזר מאמן נבחרת ישראל התראיין ב-103FM ותוך כדי שהחמיא לאיטליה שלח מסר על הצורך לשחק בגישה התקפית יותר. וגם: מה צריך לעשות כדי לנצח את דנמרק במוקדמות המונדיאל ומה יותר חשוב בישראל מאשר ספורט?

(גודל טקסט)

יורו 2020 הסתיים אתמול (ראשון) עם זכייה של איטליה באליפות אירופה אחרי שניצחה בגמר את אנגליה בפנדלים. נבחרת ישראל בינתיים יכולה רק לחלום על השתתפות בטורניר גדול, בזמן ששתי היריבות שלה במוקדמות מונדיאל 2022, דנמרק ואוסטריה, עשו חיל. הדנים הודחו רק בחצי הגמר נגד אנגליה, בעוד האוסטרים גררו את איטליה להארכה בשמינית הגמר ולבסוף הודחו.

עוזר מאמן נבחרת ישראל, מרקו בלבול, התראיין היום לתכנית הספורט של 103FM, ניתח את המצב של ישראל ביחס לנבחרות ששיחקו ביורו, סיכם את אליפות אירופה, סיפר מה לדעתו צריך לעשות כדי לקחת קדימה את הכדורגל הישראלי ותוך כדי שהחמיא לנבחרת איטליה שלח מסר לפיו נבחרת ישראל צריכה לשחק בגישה התקפית יותר.

האזינו לראיון המלא

איך הוא משווה את נבחרת ישראל לדנמרק ואוסטריה, יריבותינו במוקדמות המונדיאל: "דנמרק עשתה טורניר יוצא מן הכלל, אוסטריה כמעט הדיחה בשמינית הגמר את איטליה וגררה אותה להארכה. הן איתנו בבית, אלה נבחרות חזקות מאוד עם שחקנים מצוינים. במשחק מול דנמרק אני חושב שהראינו יכולת מצוינת נגד נבחרת באמת באמת טובה. כדי לנצח את דנמרק צריך להיות ביום אחד הטובים שלך ולתפוס אותם ביום גרוע. אנחנו כל הזמן שואפים להתקדם".

מנור סולומון מול דנמרק | JACK GUEZ/AFP via Getty Images

האם יש משהו ללמוד מהטורניר הזה: "אהבתי לראות את הגישה של האיטלקים. הם היו מאוד מאוזנים כנבחרת. לא ראית כישרון שאתה אומר 'וואו'. ראית פשוט נבחרת מאומנת, שמשחקת כדורגל מאוד חיובי, שולטת במשחק, מניעה את הכדור. רק להסתכל על הפרמטרים על הגמר בין אנגליה ואיטליה זה היה יוצא דופן, הם היו צריכים לנצח לפני הפנדלים. אלה דברים שאפשר ללמוד מהם, לבוא בגישה יותר התקפית".

קצב המשחק הנמוך יחסית בישראל לעומת המשחקים ביורו: "אנחנו רואים שיפור ברמת הפיזיות שלנו וקצב המשחק, גם מול סקוטלנד וגם מול דנמרק ראו את זה. ראו את זה נגד אוסטריה גם בקמפיין הקודם. אני כן חושב שאנחנו מתקדמים, אבל עדיין אנחנו לא איפה שאנחנו רוצים להיות. אנחנו רוצים להשקיע למעלה ולמטה וכל הזמן מגדילים את הצוות שעובד סביב הנבחרת".

"בכל מדינה שהצליחו לקחת בה את הכדורגל קדימה עשו שינוי מאוד משמעותי", המשיך בלבול. "אפילו באנגליה עשו שינוי משמעותי, כי הם בקושי הגיעו לחצאי גמר בשנים האחרונות. זה פרויקט של מדינה. השקיעו המון משאבים בתשתיות ויסודות. יש לנו הרבה בעיות אצלנו ובעיות יותר קשות מאשר לטפל בספורט, כמו בעיות ביטחוניות".

ב-2028 אמורות לקחת חלק במונדיאל 32 נבחרות אירופיות, האם אפשר לחלום: "ב-1988 ו-1989 הייתי שחקן בנבחרת וכל הזמן דיברנו על התהליכים. כל הזמן אמרנו שכדי שהכדורגל הישראלי באמת יתקדם צריך לעשות תהליך טוב ולא להעפיל באופן מקרי למונדיאל כזה או אחר או יורו כזה או אחר. צריך לעשות את זה באופן שהוא לא עלייה חד פעמית ובאמת צריך להתחיל בתהליך. אני מאמין שאפשר לעשות עבודה טובה למעלה ולהתקדם, אבל אי אפשר להתחיל בלי הבסיס למטה".

וילי רוטנשיינטר, מרקו בלבול | אודי ציטיאט, ליסבון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי