לא רק מסי: תמונת העולות העדכנית למונדיאל

גביע העולם
גביע העולם | צילום: Gettyimages

23 נבחרות הבטיחו עד כה את מקומן ברוסיה בקיץ הקרוב. באירופה שמונה סגניות מחכות לפלייאוף, באפריקה מחכים לעוד שלוש נציגות, והנציגות מאמריקה מחכות לאלה מאוקיאנה. תמונת המצב העדכנית

(גודל טקסט)

אז אחרי הדרמות באירופה ודרום אמריקה, תמונת העולות למונדיאל 2018 הולכת ומתבהרת כשכבר 23 נבחרות מתוך 32 הבטיחו את מקומן ברוסיה בקיץ הקרוב.

אז מלבד המארחת רוסיה, גם צרפת ופורטוגל הצטרפו אמש (שלישי) לבלגיה, גרמניה, ספרד, אנגליה, פולין, איסלנד וסרביה כנציגות האירופאיות שהבטיחו את מקומן במונדיאל הקרוב לאחר שסיימו את המוקדמות במקום הראשון בבית.

מלבד סלובקיה שסיימה כסגנית עם המאזן הגרוע ביותר, שאר הסגניות יתחרו ביניהן בפלייאוף על ארבעה כרטיסים נוספים כשאיטליה, קרואטיה, שוויץ ובלגיה יהיו מדורגות בהגרלה מול הלא מדורגות יוון, שבדיה, אירלנד וצפון אירלנד.


קרואטיה. תחגוג בדרך למונדיאל? (AFP)

בדרום אמריקה, בנוסף לברזיל ואורוגוואי גם ארגנטינה הבטיחה עלייה אוטומטית למונדיאל ברגע האחרון בזכות תצוגת ענק של ליאו מסי ב-1:3 על אקוודור. אל השלוש הצטרפה קולומביה כשפרו תפגוש את ניו זילנד בפלייאוף על מקום במונדיאל. אלופת דרום אמריקה, צ'ילה, תישאר בבית אחרי ה-3:0 מול הסלסאו.

במרכז אמריקה פנמה עלתה לראשונה בתולדותיה בנוסף לקוסטה ריקה ומקסיקו. מי שעשוייה להצטרף אליהן היא הונדורס שתפגוש את אוסטרליה בפלייאוף. ההפתעה האמיתית נרשמה כשנבחרת ארה"ב נשארה בחוץ אחרי שהפסידה 2:1 לטרינידד וטובגו ולא תשתתף בטורניר לראשונה מאז 1986.


פנמה. עלייה היסטורית למונדיאל (AFP)

הנציגות מאסיה יהיו יפן, דרום קוריאה ערב הסעודית ואיראן, ובאפריקה עשו זאת מצרים עם העפלה ראשונה מאז 1990 וניגריה, כשעל שלושת המקומות נוספים משלב הבתים של המוקדמות מתחרות מרוקו וחוף השנהב, טוניסיה מול הרפובליקה של קונגו וסנגל מול בורקינה פאסו וקייפ ורדה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי