גבריאל תמאש: "לא עניינו של אף אחד מה אני עושה בחיי. כולם מבלים"

גבריאל תמאש
גבריאל תמאש | צילום: ספורט1

הבלם הרומני של הפועל חיפה, מגדולי השחקנים שנחתו בארצנו, התייצב לראיון בלעדי לספורט1 ודיבר על פרשת השתייה ("ברומניה רצו להרוג אותי"), השיחות עם קלינגר והקריירה המפוארת רגע לפני הדרבי הראשון

(גודל טקסט)

 "אני מציע לכולם שכל אחד יתעסק בבעיות שלו. רק אם אתה מת או פורש ולא מדברים עלייך אז זה לא טוב, כל השאר בכלל לא משפיע". הדובר הוא לא אחר מאשר גבריאל תמאש, בלם הרכש של הפועל חיפה שהגעתו לכרמל עוררה הדים רבים לא רק בישראל. בכל זאת, לא כל יום נוחת כאן בלם עם רזומה של 65 הופעות בנבחרת רומניה, שחקן ששימש כקפטן נבחרת אולימפית שזכתה במדליית ארד באליפות אירופה ובעברו עונות מרשימות בליגות כמו הספרדית, הטורקית והאנגלית.

לצד הרזומה המפואר והיותו אחד הבלמים הגדולים בתולדות הכדורגל הרומני, עולים סימני שאלה גדולים סביבו. אלו לא רק העליות והירידות המקצועיות, אלא העובדה שתמאש בן ה-34 נתפס לא אחת בשנים האחרונות בפרשות כאלו ואחרות הקשורות לאלכוהול – ובתקשורת הרומנית עסקו פעמים רבות במה שהם בחרו להגדיר כ"בעיית שתייה".

כעת, בראיון מיוחד ובלעדי לספורט1, מדבר תמאש לראשונה על מה שכבר הוגדר כ"פרשת השתייה", השיחה הראשונה עם ניר קלינגר והסיבות שהובילו אותו לישראל, המטרות שהציב לעצמו עם הפועל חיפה והשאיפות לעתיד.


תמאש במדי הפועל חיפה. מדבר על הכל בראיון בלעדי (מאור אלקסלסי)


מעל חודש מאז הגעת לישראל. איך ההתאקלמות עד כה?

"אני מרגיש מצוין, אוהב את כל מה שאני רואה ומרגיש כאן. הפועל חיפה היא כמו משפחה אחת גדולה ואני חלק ממנה".

כיצד אתה מתרשם מהרמה של הפועל חיפה? בגביע הטוטו אתם עדיין ללא ניצחון
"מדובר בטרום עונה וקשה לראות את הרמה האמיתית שלנו. רק כאשר נשחק את המחזורים הראשונים של הליגה נוכל להבין את מצבנו. אני חושב שנגיע מוכנים לליגה וכמו שאני רואה את הקבוצה, מחכה לנו עונה טובה".


מסתמן שהמאמן ניר קלינגר צפוי לשחק העונה עם שלושה בלמים

"שיחקתי בשיטה הזאת גם בגלאטסראיי וגם בסטיאווה, אבל אנחנו לומדים לשחק במספר שיטות ונצטרך ללמוד לשחק בכל עמדה בה נתבקש. גם במשחק מול סכנין פתחנו בשיטת שלושת הבלמים ואז עברנו לשחק עם שני בלמים ושני חלוצים. זה לא משנה באיזו שיטה משחקים, זה משנה איך משחקים אותה".

במהלך השנים האחרונות הפועל חיפה נלחמה בתחתית. העונה זה יהיה אחרת?
"המטרה שלנו היא להיות בפלייאוף העליון ואחר כך נעשה חושבים. בכדורגל קשה לנבא דברים לפני פתיחת הליגה, אבל נעבוד קשה כדי לעשות הכול ולעמוד במטרה".


תמאש. "המטרה להיות בפלייאוף העליון, אחרת זה כישלון" (ערן לוף)

יואב כץ, בעלי הפועל חיפה, אישר במהלך הקיץ כי סעיפי התנהגות הוכנסו לחוזהו של תמאש בשל פרשות העבר, אולם הבהיר כי לולא הפועל חיפה הייתה חושבת שמדובר בשחקן בעייתי – הוא לא היה מגיע לכאן. הרומני כבר מצפה להשיב לו על האמון.

בוודאי שמעת שכץ נחשב לבעלים מיוחד ודעתן. כיצד התרשמת ממנו?
"ההיכרות שלנו הייתה במחנה האימונים באוקראינה. באמת מדובר בבן אדם מיוחד שמשקיע מכספו למען הקבוצה. הוא מביא לנו יציבות והוא עושה הכול למען הקבוצה – המטרה שלנו להחזיר לו על כר הדשא".

מה חשבת כשקיבלת שיחת טלפון ראשונה מישראל?
"הייתי בחופשה עם המשפחה והחברים וקיבלתי טלפון מסוכן ישראלי (עמית קופלמן, מ"ס) והוא הציע לי להגיע לישראל. אמרתי לו שאחשוב על זה. כאשר חזרנו מחופשה, הוא התקשר אלי שוב וההצעה התאימה לי. לא עברו שתי דקות וקיבלתי טלפון מניר קלינגר ודיברנו רבות על כדורגל. התרשמתי ממנו ואמרתי לו שאני מוכן לקחת את האתגר. התחלתי לראות מקומות בישראל וגם ההורים של אשתי עבדו כאן והמליצו לי להגיע. ראיתי שיש ים ואמרתי לעצמי שזה בטח ישמח את הבת שלי. קצת קשה לי עם החום, אבל אני מתרגל".

כיצד התרשמת מהכדורגל הישראלי?
"קשה לי להתרשם עד כה, כי מדובר במשחקי גביע הטוטו וכל המאמנים עושים ניסיונות לקראת הליגה. אין לי ספק שאהיה חכם יותר בפתיחת הליגה".

מהתנאים אתה בטוח מתקשה להתרשם
"הנשיא הבטיח שבספטמבר נעבור למתחם חדש ושאז הכל יהיה טוב. ההנהלה עושה את המקסימום ואנחנו צריכים להחזיר על כך".


תמאש. רזומה מפואר ובעיות שתייה בדרך להפועל חיפה (Gettyimages)

"כולם יופתעו בענק אם אכתוב ספר. לפעמים שותים והכל בסדר"
אז קריירה עשירה ומפוארת מאחוריו, בהפועל חיפה ההוא כבר מרגיש בבית וגם מטרות הוא הציב בהתאם לשחקן במעמדו, אבל אי אפשר שלא להטיל ספק אם כלל היה מגיע לישראל לולא אותן פרשות שהובילו לעזיבתו את רומניה, שבשיאן הגיעו כאשר נתפס לצד אדריאן מוטו לפני משחק של נבחרת רומניה.

עם רזומה כמו שלך שלך, איך הגעת ארצה ולא למועדון גדול יותר?
"לא יודע לענות על זה. זאת הבחירה שלי ואני מרוצה ממנה. הפועל חיפה זה מועדון גדול בעיניי ואני לא מתחרט על הבחירות שאני עושה בחיים. אם אתה משחק בברצלונה ויושב על הספסל, זה טוב? הפועל חיפה הייתה הבחירה הראשונה שלי אחרי השיחה עם קלינגר, והיו לי עוד הצעות".

האם בעיית השתייה שעליה פורסם השפיעה עלייך?
"אנשים אוהבים לדבר והרבה יותר מדי. מה שאני עושה אחרי אימון או אחרי משחק זה לא עניינו של אף אחד. כולם יוצאים לבלות בכל מקצוע ולפעמים שותים והכול בסדר, לכולם יש שתי ידיים ושתי רגליים. הבעיה הייתה עם תקשורת הרומנית, שם פשוט רצו להרוג אותי ויצאו מפרופורציות. אם יום אחד אכתוב ספר על מה השחקנים עושים בחיים שלהם, אז כולם יופתעו בענק. אני לא רוצה לדבר על העבר שלי, אלא רק על העתיד".


תמאש בחיפה. "הכל קשקוש, עובדה שאני כאן" (מאור אלקסלסי)

ניר קלינגר לא שוחח איתך על כך לפני החתימה?
"זאת לא בעיה. אם במועדון היו חושבים שזאת בעיה, אז לא היו מחתימים אותי. הכול קשקוש ועובדה שאני אני כאן".

אתה לא חושב על חזרה למועדון גדול? שיחקת בליגה הספרדית, בפרמייר-ליג
"כרגע ממש לא. כל כולי בהפועל חיפה וטוב לי כאן. בחיים אי אפשר לדעת מה יהיה, אבל אני רוצה לעשות את הטוב ביותר כאן ואז נראה".

איזה כדורגל אתה מעדיף, אנגלי או ספרדי?
"אני מעדיף כדורגל אנגלי כי הוא יותר אגרסיבי מהספרדי, אבל כיף לצפות בשתי הליגות. הן מאוד המון איכויות. בתור ילד קטן הערצתי את מילאן הגדולה עם חוליט, ואן באסטן ובעיקר פאולו מלדיני שהיה שחקן הגנה ענק".

רגע לפני סיום, מהי הצלחה עבורך בהפועל חיפה?
"אם נסיים בשישייה הראשונה זו עונה מוצלחת מבחינתי. כישלון אם לא נהיה שם".


הערב הדרבי החיפאי הראשון שלך. מה תוכל לומר לאוהדים?

"קשה לי להבטיח משהו כי בכדורגל זה עניין של יום. אני יכול להבטיח שכל השחקנים ייתנו את המקסימום כדי לשמח את הקהל הגדול שלנו. דרבי, כמו כל דרבי בכל מדינה, הוא מעניין. אני מקווה שאחרי המשחק נלך לחגוג ולא לבכות".


גבריאל תמאש. "מקווה שנחגוג אחרי הדרבי ולא נבכה" (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי