הדחה מביכה לדורטמונד, פסילת פנדל מכריע בשל נגיעה כפולה העיף את קלן

play
ארלינג הולאנד, שחקן בורוסיה דורטמונד | GettyImages, Stuart Franklin
בורוסיה דורטמונד הודחה במפתיע לאחר שנכנעה 2:1 למוליכת ליגת המשנה 01:58

הצהובים נכנעו 2:1 לסט. פאולי בשמינית גמר הגביע. קיינץ בעט בימין, הכדור פגע ברגלו השמאלית והלך לרשת, אך השופט פסל את הבעיטה והמבורג חגגה

קבוצות: מיינץ
(גודל טקסט)

משחקי שמינית הגמר יצאו לדרך הערב (שלישי) עם מקרה הזוי במיוחד במפגש בין קלן להמבורג, בו המארחת הודחה בדו קרב פנדלים לאחר שהבעיטה המכריעה של פלוריאן קיינץ נפסלה בשל נגיעה כפולה בכדור. בנוסף, מחזיקת הגביע בורוסיה דורטמונד הודחה במפתיע לאחר שנכנעה 2:1 למוליכת ליגת המשנה סט. פאולי, בוכום נקמה במיינץ אחרי ההפסד במחזור הליגה האחרון וקרלסרוהה חלפה על פני מינכן 1860 בקרב על טהרת הבונדסליגה השנייה.

פ.צ. קלן – המבורג 1:1 (4:3 בדו קרב הפנדלים)

הקבוצה של שטפן באומגרט רושמת עונה די מוצלחת בליגה, אך בשבת היא נעצרה עם הפסד 4:0 ביתי מול באיירן מינכן. עם זאת, התבוסה הקשה מול האלופה היא ממש לא הרגע הכי אומלל של הקבוצה השבוע.

רוברט גלאצל העלה את האורחת ל-0:1 שתי דקות לתוך ההארכה, אך אנתוני מודסט סחט פנדל בדקה ה-120, דייק מהנקודה הלבנה ושלח את הקבוצות לדו קרב פנדלים. במצב של 3:4 להמבורג בדו קרב הפנדלים, קשר קלן פלוריאן קיינץ ניגש לבעוט את הפנדל המכריע, בידיעה שהחמצה תשלח את קבוצתו הביתה. קיינץ בעט עם רגל ימין, אך הכדור פגע ברגל שמאל והלך לרשת. לאור העובדה שמדובר בנגיעה כפולה בכדור, השופט דניאל שלאגר קבע שהבעיטה תיחשב כהחמצה והוביל לסיום הביזארי בדו קרב. הקבוצה מליגת המשנה חגגה את ההעפלה המפתיעה לרבע הגמר, כאשר החלום על זכייה ראשונה מאז 1987 נשאר בחיים.

שחקן פ.צ. קלן פלוריאן קיינץ עם שופט כדורגל דניאל שלאגר
שחקן פ.צ. קלן פלוריאן קיינץ עם שופט כדורגל דניאל שלאגר | אימג'בנק GettyImages, Alex Grimm

מינכן 1860 – קרלסרוהה 1:0

באיירן כבר עשתה את ה"פאדיחה השנתית" שלה הגביע, אך גם הנציגה השנייה מהעיר מינכן לא הצליחה להבריק במפעל וסיימה את דרכה בקרב על טהרת הליגה השנייה. הקבוצה שהפתיעה את באייר לברקוזן בסיבוב הקודם עם 1:2 הבטיחה את המקום ברבע הגמר עם ניצחון נוסף מחוץ לבית, הפעם בזכות פנדל מוצלח של מרבין ואניצק בדקה ה-69.

בוכום – מיינץ 1:3

שלושה ימים בלבד חלפו מאז מיינץ גברה 0:1 על בוכום בליגה, והערב הנקמה הוגשה מהר מאוד. קארים אוניסיוו העלה את האורחת בדקה ה-36 וחשב שהוא מסדר לקבוצתו ניצחון כפול על אותה יריבה תוך ימים ספורים, אך לאחר ההפסקה הוא התבדה. מילוש פאנטוביץ' הסרבי איזן מהנקודה הלבנה בדקה ה-56 והשלים צמד ומהפך כעבור שלוש דקות. אדוארד לוון חתם את תוצאת המשחק בדקה ה-80 ושלח את הקבוצה של תומאס רייס לשמונה האחרונות.

שחקני סט. פאולי חוגגים
קוטלת ענקיות. סט. פאולי | אימג'בנק GettyImages, Stuart Franklin

סט. פאולי – בורוסיה דורטמונד 1:2

מחזיקת הגביע מסיימת את דרכה בבושת פנים כבר בשמינית הגמר מול מוליכת מליגת המשנה. אטיין אמנידו קיבל את הכדור בתוך הרחבה וכבש את השער הראשון כבר בדקה הרביעית, אקסל ויטסל ניסה להרחיק מסירת רוחב אך כבש לשערו הוא את ה-2:0 בדקה ה-44. ארלינג הולאנד צימק מהנקודה הלבנה בדקה ה-58, אך הצהובים לא הצליחו להשוות והם חוזרים לביתם בידיים ריקות. אחרי ההדחה המוקדמת של באיירן מינכן מהגביע, הם יכולים להרגיש פספוס כפול על כך שהחמיצו הזדמנות לזכות בתואר פעם נוספת. במקום זאת, אנו מקבלים לראשונה מאז עונת 2006/7 רבע גמר גביע ללא שתי המעצמות.