"בכושר הטוב בקריירה. חולם לעלות לפרמיירליג"

כיאל. חולם על הפסגה הבאה
כיאל. חולם על הפסגה הבאה | צילום: Gettyimages

בירם כיאל לא מופתע מפתיחת העונה בברייטון ומתייחס לנבחרת ישראל

(גודל טקסט)

אם יש קבוצה שלא ניתן להתעלם מפתיחת העונה שלה בצ'מפיונשיפ, זוהי ברייטון. ה'שחפים' של בירם כיאל ותומר חמד נמצאים כעת במקום השני בטבלה עם אותם מספר נקודות כמו האל שמאיישת את המקום הראשון.

 

כיום ברייטון היא הקבוצה היחידה בליגת המשנה באנגליה שלאחר 16 מחזורים לא הפסידה ולו פעם אחת. אחרי שבעונה שעברה כמעט ירדה ליגה וגם העונה דורגה כמועמדת למאבקי תחתית – החבורה של יוטון מפתיעה את כולם.

 

 

אחד הברגים החשובים שלה, הוא כדורגלן נבחרת ישראל בירם כיאל: "אני לא מופתע מפתיחת העונה", מספר כיאל לספורט1 כשהוא שובר שתיקה לאחר זמן רב. "בשנה שעברה רק רצינו להישאר בליגה והבטחנו זאת שני מחזורים לסיום. המאמן שלנו מכיר את הליגה, הוא רצה אותי בנוריץ' לפני שנתיים . יוטון היה בפרמיירליג שנים כשחקן וגם מאמן. במחנה אימונים הקיץ ראו שאנחנו מגובשים עם שיטה ורצנו ביחד ללא פציעות. העובדה שלא היו פציעות הביאו לכך שהצלחנו לעשות דרך יפה, אבל אסור לשכוח שזו רק תחילת עונה. אנחנו אמנם שמחים על זה אבל בטוחים שזה רחוק מלהיות הסוף".

 


כיאל בפעולה. הסגל התחזק" (Gettyimages)

 

מה השתנה בברייטון מקבוצה שכמעט ירדה ליגה, למי שנמצאת בצמרת הצ'מפיונשיפ?  "הקבוצה הזו שכמעט עלתה לפרמיירליג במחזור אחרון לפני שנתיים, אז לא הרבה השתנה. כמעט אותם שחקנים אבל עם מאמן חדש. הביאו בלם חדש ומגנים, בקישור חזר מישהו מפציעה ארוכה של כמעט שנה, כל זה עם הניסיון של השחקנים הקיימים זה 'המשהו' שהשתנה. ניתן לומר שהסגל התחזק מהעונה שעברה".

 

הציפיות עלו בעקבות הפתיחה? "מחוץ לברייטון לא ספרו אותנו בתחילת העונה, יש קבוצות עם שחקנים בסכומים מטורפים אבל באנו צנועים וחיזקנו נכון את הסגל. הציפיות היו פחות מכולם, עכשיו רואים דוגמא ללחץ בקבוצות אחרות שמתחילות לפטר מאמנים, אבל אנחנו עדיין צריכים לעמוד בציפיות כרגע. קשה לי לומר שבסגל שלנו אנחנו מפתיעים מישהו. בליגה משוגעת כמו הצ'מפיונשיפ אין שום דבר שמובן מאליו או מובטח, למשל תומר חמד ששיחק ב'לה ליגה' שנחשבת יותר טובה טוען שהליגה הזו קשה יותר כי אין משחק שבטוח לוקחים שלוש נקודות. רק בתקשורת מגדירים אותנו הפתעה ואני מקווה שנפתיע אותם עד הסוף".

 

כיאל החל את עונתו השישית בחו"ל, הוא התחיל בסלטיק שם כיכב ארבע שנים עד שבינואר בעבר הגיע לברייטון. "זה הבדל עצום. סלטיק מועדון ענק ששולט ב-100 אחוז בליגה, תיקו בסלטיק זו היתה הפתעה להבדיל מהצ'מפיונשיפ שאין לדעת מה תהיה התוצאה. הצ'מפיונשיפ ליגה חזקה אבל סלטיק זה מועדון מפואר בסדר גודל של ליברפול ויונייטד".

 


כיאל. "רק בן 27 וכבר שש שנים באירופה" (Gettyimages)

 

אתה בתקופה הטובה בקריירה? "כן, אני מרגיש ככה, זה עושה לי טוב. בעונה הראשונה בסלטיק גם הרגשתי ככה עד הפציעות אבל יותר מהכל אני נהנה מהכדורגל בתקופה הזו ואני בריא ללא פציעות ומקבל הערכה מהמועדון והאוהדים. זה עושה לי טוב ואני רוצה להחזיר על זה ועד עכשיו ברוך השם אני מצליח. אני חושב שלשחק בסלטיק זה גם תחת לחץ עצום מהאוהדים, להצליח בליגה ובזירה האירופית, אבל אני כן מסכים שלהגיע לליגה כזו קשה כמו הצ'מפיונשיפ ולהיות בורג מרכזי מעיד שאני בהחלט השתדרגתי. מנטאלית אני מרגיש טוב יותר, אני כבר עונה שישית בחו"ל ואני רק בן 27 התמזל מזלי לצאת מוקדם ולנסות את מזלי באירופה".

 

נעבור לנבחרת, למה אנחנו תמיד נכשלים ברגע האמת? "אם נסתכל על תחילת הקמפיין שלא נכללתי בסגל כי הייתי פצוע הייתה נאיביות באוויר של השחקנים והתקשורת בעקבות תחילת קמפיין יוצא מהכלל. נפלנו בזה, זה רק נאיביות, מכולם ומכל מה שמסביב, התוצאות היו ההיפך ממה שהיה נראה בתחילת הקמפיין, זו נאיביות. כל שחקן רוצה להגיע לרמות של טורניר גדול עם הנבחרת, מה שלא טעמנו ובינתיים זה מאכזב אותנו".

 

בירם כיאל הגיע לטופ או שיש לו עוד שאיפות? "אני מאמין ויותר ממאמין שאוכל להגיע לרמות יותר גבוהות. זו השאיפה שלי, זה מה שאני רוצה וזה היעד הבא אבל כדי להגיע לרמות גבוהות צריך להמשיך ביכולת הזו להישאר בריא".

 


כיאל במדי סלטיק. "בסדר גודל של יונייטד וליברפול" (Gettyimages)

 

מה החלום שלך העונה? "ברור שפרמייר ליג עם ברייטון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי