מספרי האליפות: הגרף של מקל, יבזורי איכזב

מקל מול האקט. לא ירד מ-13 נקודות בטורניר
מקל מול האקט. לא ירד מ-13 נקודות בטורניר | צילום: AFP

סיכום סטטיסטי: ישראל דורגה אחרונה בשלשות וסיימה עם תבוסת שיא כואבת

(גודל טקסט)

3 ניצחונות היו לישראל באליפות – שניים יותר מבהכנה. בשני הטורנירים הקודמים גם יחד היא ניצחה שלושה משחקים בלבד.

 

10% מעבר לקשת – זה המאזן העגום של דגן יבזורי באליפות: שלשה אחת בלבד מ-10 ניסיונות. במשחק ההכנה האחרון הוא קלע 4 שלשות ברבע אחד מול קרואטיה, אבל אחרי הטורניר החלש שלו בצרפת, תהיה לו הרבה עבודה כדי לא להידבק לספסל במכבי תל אביב.

 

 

13 נקודות היו לגל מקל במשחק הראשון בטורניר, 14 במשחק השני והשלישי, 18 ברביעי ו-20 הערב – מגמת שיפור מרשימה שנקטעה רק בהדחה. רכזה של הכוכב האדום בלגרד הוא היחיד בנבחרת שלא ירד מדו-ספרתי באף משחק.

 

מקל. הכי יציב בסגל (AFP)

 

25 שלשות בלבד קלעה ישראל בשישה משחקים – ממוצע של רק טיפה יותר מארבע. הכחולים-לבנים מדורגים גבוה באליפות בכל הקשור לאחוזי קליעה מעבר לקשת (43%), אבל אחרונים במספר הזריקות מבחוץ: 9.7 בלבד.

 

16.4 נקודות למשחק היו לעומרי כספי באליפות אירופה. הפורוורד של סקרמנטו סיים את הטורניר כמלך הדקות, אבל שימו לב שדווקא במשחק השיא שלו – 29 נקודות מול בוסניה – הנבחרת הפסידה.

 

אדלשטיין. כל שלשה כמו גול (AFP)

 

30 נקודות ההפרש של איטליה על ישראל הערב (82:52) היוו את התבוסה הכי קשה של הכחולים-לבנים ביורובאסקט מאז 2007, אז הובסו מול רוסיה של דייויד בלאט 90:56.

 

30 הנקודות לחובת ישראל היווה גם את התבוסה הכי גדולה באליפות עד כה. עד הערב ההפסד הכי גדול היה שייך לאסטוניה, שהובסה על ידי בלגיה 84:55 במחזור השני של שלב הבתים.

 

פיאנג'יאני בהגנת לחץ על אוחיון (AFP)

 

52 הנקודות שקלעה ישראל בתבוסה לאיטליה הן הכי מעט שלה באליפות אירופה מאז ההפסד ליוון לפני 20 שנה וחודשיים, 59:49.

190 הופעות יש ליניב גרין בנבחרת אחרי הטורניר, שהיה כנראה האחרון שלו. הסנטר הוותיק, היחיד בסגל בלי קבוצה לעונה הבאה, הוא גם היחיד שסיים בלי אף נקודה.

גרין. ספוילר: הכדור הזה לא נכנס (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי