כל הכרטיסים לאיטליה הערב נמכרו, ליאור אליהו יהיה כשיר

ליאור אליהו
ליאור אליהו | אתר רשמי

אליפות אירופה יוצאת לדרך וההתרגשות בישראל רבה לקראת משחק הפתיחה מול האזורי (21:30 באולם ביד אליהו). אופטימיות שהאולם יתמלא גם במשחקים הבאים

(גודל טקסט)

 חודשים רבים של הכנה לוגיסטית, אימונים רבים והוצאות תפעוליות בסך 28 מיליון שקלים יתנקזו לשבוע הכדורסל הכי מעניין שנערך אי פעם בארץ – נבחרת ישראל תפתח הערב (21:30) את טורניר היורובאסקט, אותו היא מארחת, במשחק מסקרן נגד נבחרת איטליה.

בנבחרת מרוצים ממשחקי ההכנה שנגמרו במאזן 2:9 מרשים, אך מבינים כי כעת מתחיל הדבר האמיתי ובצוות המקצועי מנסים לדבר עם השחקנים כמה שפחות על חשיבות התחרות והעובדה שהיא נערכת בארץ במטרה להוריד מהם את הלחץ. "איך מתמודדים עם הלחץ? פשוט לא מדברים על זה בכלל", התייחס אדלשטיין להתמודדות עם הסיטואציה.

בנוסף, בנבחרת מקווים להופעה טובה וניצחון חשוב על האיטלקים שיוכל לתרום להם בשני אופנים. הראשון – בניית ביטחון ומומנטום שעשויים להימשך גם בשאר הטורניר ולהוביל את הכחולים-לבנים להצלחה. השני – תנופה במכירת הכרטיסים והעידוד מהקהל. בנבחרת מקווים שיכולת טובה ומלהיבה, יחד עם תוצאות טובות בשטח, יגדילו את הבאז סביב הנבחרת ויובילו לדחיפה נוספת ומשמעותית מהקהל. למשחק הערב נמכרו כבר כל הכרטיסים ובאיגוד הכדורסל מקווים שהמצב יהיה דומה גם בשאר המשחקים.


הערב היורובאסקט יוצא לדרך רשמית (עדי אבישי)

הגורל קבע כי משחק הפתיחה של הנבחרת יהיה מול מי שסיימה עבורה את הקמפיין הקודם – נבחרת איטליה. האזורי הביסו בשלושים הפרש את ישראל במשחק שמינית הגמר ביורובאסקט 2015, וכעת מגיעה ההזדמנות לתיקון. מאז ערכו האיטלקים שינויים רבים בסגל והסגל שלהם פחות מרשים משנים עברו. "חלק מהשחקנים סבלו מפציעות, אחרים מ'בעיות' במהלך העונה", התייחס מסינה לשינויים הרבים שערך בסגל.

הבעיות עליהן דיבר נוגעות לאנדראה ברניאני ואלסנדרו ג'נטילה, שני שחקנים שהיו חשובים מאוד בקמפיין הקודם אך סבלו מעונה רעה שגרמה לכך שלא נכללו בסגל. גם דנילו גלינארי, הכוכב הבלתי מעורער של האזורי ומי שהיה אמור להיות מכוכבי האליפות, ייעדר בעקבות פציעה מטופשת, במה שמגדיל את הסיכויים של ישראל לצאת עם ניצחון הערב. "אנחנו כבר לא איטליה הגדולה", התייחסו האיטלקים למעמד במספר שיחות במהלך השבוע האחרון, "אנחנו לא מגיעים כפייבוריטים". כעת הגיע מבחן התוצאה.

ליאור אליהו, שבימים האחרונים סבל מחום גבוה, סיפר הבוקר כי הוא "מרגיש כמו חדש" וצפוי ליטול חלק בהתמודדות כבר הערב מול איטליה כרגיל.


ליאור אליהו. "מרגיש כמו חדש" (דני מרון)

עוזר המאמן דן שמיר אמר הבוקר באימון הקליעות: "זה לא אירוע שגרתי ולא משחק רגיל, יורובאסקט בישראל זה לא דבר רגיל וישנה התרגשות אצל כולם". ההיכרות עם מסינה, שסיפר כי שמיר ינסה לשגע אותו: "לשחק נגד מאמן כזה זה גם לא דבר שבשגרה עבורי, אבל הדברים שנאמרים הם לאו דווקא הדברים שעוברים בראש. מדובר בקבוצה קשוחה עם הגנה טובה ואנחנו מכירים אותו והוא אותנו. הוא לא מאמן שנותן יותר מדי לדברים מסביב וליריבה לשנות את מחשבתו".

שמיר הוסיף על חשיבות המשחק מול איטליה: "זה טורניר קצר ויש עניין של מומנטום. כולם יודעים שניצחון הערב חשוב במיוחד. ברור שיש לחץ, אצל כולם, אבל אנחנו רוצים לשמח הרבה מאוד אנשים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי