יול"ב נגד השינויים ביורוליג: "פוגעים בכדורסל האירופי"

שמעון מזרחי, ג'ורדי ברטומאו
שמעון מזרחי, ג'ורדי ברטומאו | אודי ציטיאט

לאחר שיו"ר מנהלת הליגות שמואל פרנקל העלה את נושא עומס המשחקים, בארגון הודיעו בעקבות הקדמת הסדרות והזזת הפיינל פור: "אירוע מצער נוסף במערכת היחסים בינינו"

(גודל טקסט)

בהמשך למכתבו של יו"ר מנהלת ליגת ווינר סל שמואל פרנקל שעלה לסדר היום בכנס יול"ב בחודש שעבר, לגבי עומס המשחקים של היורוליג, גם ארגון יול"ב עצמו יצא היום (שני) בהצהרה רשמית כנגד התנהלות היורוליג מול הליגות האירופיות המקומיות.

ההצהרה הגיעה גם בהמשך לשינוי נוסף שהעבירה היורוליג לקבוצות בתחילת החודש, בו דחתה את הפיינל פור בשבוע והקדימה את תחילת משחקי היורוליג גם כן בשבוע. יש לציין כי לוח הזמנים המקורי שהעבירה היורוליג, בדצמבר 2018, לא כלל את השינויים הללו. כאמור, בחודש שעבר במהלך כנס יול"ב בברצלונה, נפגשו ראשי הליגות גם עם ראשי היורוליג בניסיון להגיע לדיאלוג פתוח יותר בין הצדדים, אך למרות זאת, ביורוליג בחרו להוסיף שינויים נוספים בלוח הזמנים, ללא התייעצות עם ראשי הליגות.

במכתב ששלחה יול"ב נכתב בין היתר: "השינויים המאוחרים והשנויים בלוח השנה, כולל התחלה מוקדמת יותר וסיום מאוחר יותר של העונה הסדירה של היורוליג ודחיית הפיינל פור בשבוע בהשוואה לעונות הקודמות, מקשים מאוד על הליגות המקומיות לקבוע את עונת 2019-2020. ב-13 במרץ 2019 הזמינו ביורוליג את ראשי הליגות למשרדיהם בברצלונה, בפגישה זו ביקשו ראשי הקבוצות מהיורוליג להגיע לדיאלוג ושקיפות טובים יותר, כדי שיוכלו לשתף פעולה באופן חיובי. לא נערכו שינויים בלוח השנה בפגישה זו ולא נועדו עם ראשי הליגות בכל דרך לגבי משמעות השינויים שהועברו אלינו החודש. למרבה הצער שינויים מאוחרים אלה הם אירוע מצער נוסף במערכת היחסים בין היורוליג שפוגע באינטרסים של הליגות המקומיות ובכדורסל האירופי".


פרנקל. התריע על כך כבר בכנס בחודש שעבר (דני מרון)

ממנהלת הליגה נמסר בתגובה: "כפי שכבר התרענו בעבר, עומס המשחקים של היורוליג פוגע ויפגע בליגות המקומיות יוצר לחץ של משחקים ועומס לא בריא על השחקנים. אנו קוראים שוב לפיב"א וליורוליג לשבת ביחד ולמצוא דרך שתאפשר לליגות המקומיות וליורוליג לפעול ביחד ולקדם את הכדורסל האירופי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי