העיר קלן בגרמניה תארח את פיינל פור היורוליג ב-2019/20

לנקסס ארנה
לנקסס ארנה | אתר היורוליג

לאחר שאתונה נפסלה בשל אי עמידה בתנאים הכלכליים, אולם ה"לנקסס ארנה" בעיר הרביעית בגודלה במדינה יארח את האירוע הנוצץ של המפעל היוקרתי ביבשת. גם פריז וקובנה הגישו מועמדות

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב עסוקה בהכנות קודחות לקראת תחילת עונת 2019/20, כשהמטרה ברורה: לחזור לפיינל פור היורוליג אחרי היעדרות של חמש עונות. היא לא היחידה – כל הקבוצות במפעל היוקרתי באירופה מתכוננות לעוד עונה שתחל באוקטובר. היום (רביעי) התברר היעד אליו מכוונות כולם: העיר קלן שבגרמניה, שהוכרזה רשמית כמארחת הפיינל פור במאי 2020.

קלן לא היתה האופציה הראשונה לארח את האירוע הנחשב ביותר בכדורסל האירופי: אתונה היתה זו שקיבלה את הכבוד כשנבחרה לפני כחצי שנה, אך הרשויות לא העבירו להנהלת היורוליג את הערבויות הנדרשות ולא הוכיחו כי העיר מסוגלת לארח אירוע כזה. מספר ערים נוספות הגישו מועמדות בחודשים האחרונים, ביניהן פריז וקובנה, אך לבסוף נבחרה העיר הגרמנית.

הפיינל פור יתקיים באולם "לנקסס ארנה" בעיר, שהיא הרביעית בגודלה במדינה. האולם, שמכיל מעל 18 אלף מושבים, מארח משחקי כדורסל ואירועי תרבות קרוב ל-20 שנה וזוהי תהיה הפעם הראשונה שיתקיים בו המפגש הגדול ביותר בתחום.

רק ארבע קבוצות יזכו להגיע ל"ארץ המובטחת" שבקלן, אך השנה הן יאלצו לגבור על מפעל גדול מבדרך כלל: היורוליג הורחב השנה מ-16 ל-18 קבוצות במתכונת ניסיונית. ביניהן יהיו אף שתי קבוצות גרמניות, שיקוו להעפיל לפיינל פור ולהביא את הקהל הביתי בהמוניו: באיירן מינכן ואלבה ברלין. האם מכבי ת"א תטוס בעוד 10 חודשים לגרמניה? אפשר רק לקוות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי