ווילבקין לא התאמן, עשוי להחמיץ את המשחק נגד ברצלונה

ניקולה מירוטיץ'
ניקולה מירוטיץ' | ברצלונה, האתר הרשמי

הגארד, שהוגדר בספק למפגש בין הקטלונים לצהובים, לא נטל חלק באימון המסכם. אלופת ישראל תחפש ניצחון חוץ ראשון על הבלאוגרנה מאז 2005, כשהיריבה מגיעה כמוליכת היורוליג עם ניקולה מירוטיץ' האימתני

(גודל טקסט)

המחזור העשירי ביורוליג יפגיש את מכבי תל אביב עם האתגר הגדול ביותר שהיא נתקלה בו עד כה: הצהובים יתארחו מחר (שישי) אצל מוליכת הטבלה ברצלונה וינסו לשוב למסלול הניצחונות לאחר ההפסד 92:88 למילאנו ביום שלישי האחרון. עומרי כספי, שסובל כזכור מפציעה בברכו, ייעדר מהסגל של אלופת המדינה שאולי תיאלץ גם להסתדר ללא סקוטי ווילבקין, לאחר שהגארד סבל מהתכווצות שריר במשחק האחרון ולא השתתף באימון המסכם הערב. אתמול, המועדון הודיע כי ההחלטה לגבי שיתופו תתקבל בסיום למועד המפגש עם ברצלונה.

הקטלונים פירקו אתמול 63:89 את פנרבחצ'ה ב"פלאו בלאוגרנה", בתצוגה שבמהלכה שיחקו "30 דקות מושלמות" לטענתו של המאמן סבטיסלאב פשיץ'. לאחר שגברה על הטורקים, בארסה חזרה למקום הראשון בטבלה ומחזיקה במאזן של שבעה ניצחונות לעומת שני הפסדים, כאשר גם בליגה המקומית מאזנה זהה והיא שנייה רק ליריבה המושבעת ריאל מדריד.

ברצלונה התחמשה בצורה מרשימה ומרתיעה ביותר בקיץ האחרון, מתוך רצונה לחזור למאבק על האליפות בספרד ולפיינל פור היורוליג, גבהים שהיא לא נגעה בהם מאז עונת 2013/14. בעמדת הרכז, לקווין פאנגוס הצטרף מלקולם דילייני, בעל עבר ב-NBA שאמש מסר שיא עונתי של תשעה אסיסטים. קורי היגינס, אלוף אירופה במדי צסק"א מוסקבה בעונה הקודמת, נחת גם הוא בקטלוניה והפך לסקורר השני בטיבו בקבוצה, עם 14 נקודות ושתי שלשות בממוצע למשחק, ב-57% דיוק.

הקלע השני בטיבו של בארסה. קורי היגינס (מתוך טוויטר)
הקלע השני בטיבו של בארסה. קורי היגינס (מתוך טוויטר)

פורוורד נבחרת ספרד המוכשר, אלכס אברינס, חזר למועדון שבו כיכב לפני שיצא ל-NBA במטרה להחיות מחדש את הקריירה ולהחזיר לעצמו את חדוות המשחק. ברנדון דיוויס, אחד הסנטרים הטובים ביורוליג אשתקד במדי ז'לגיריס, עשה גם הוא את הדרך לברצלונה. כל אלו הצטרפו כמובן לאחד השומרים הטובים במפעל, אדם האנגה, לרכז מקומי מנוסה כמו פאו ריבאס, לקלע איכותי כמו קייל קוריץ' ולסנטר ותיק בדמות אנטה טומיץ'.

אבל כל השמות הגדולים והמפחידים הנ"ל בסך הכל מהווים צוות מסייע לנשק הקטלני, שהיווה את ההחתמה הנוצצת של הקיץ ברחבי אירופה כולה: ניקולה מירוטיץ', שוויתר על כ-50 מיליון דולרים ועל המשך קריירה מכובדת ב-NBA כדי לשוב לאירופה ולהתחרות על זכייה ביורוליג, כשהוא עושה זאת במדי הבלאוגרנה ולא באלה של האקסית ריאל מדריד. 17.8 נקודות ו-6.2 ריבאונדים למשחק מעמיד עד כה הספרדי-מונטנגרי, נתונים שמציבים אותו בטופ 10 בשתי הקטגוריות.


מירוטיץ' ואברינס, שניים מהשמות הנוצצים שהצטרפו לבארסה (Aykut Akici / Contributor)

ניצחון החוץ האחרון של מכבי תל אביב על ברצלונה התרחש אי שם בדצמבר 2005. מתחילת שנות האלפיים, העימות בין הקבוצות הוא אחד השכיחים באירופה ומתוך 23 משחקים שהתקיימו בין הצדדים בתקופה זו, בארסה ניצחה 15 ומכבי שמונה בלבד. כמובן שהפסד חוץ נוסף של הצהובים נגד יריבה מהחזקות במפעל יתקבל בהבנה, בדומה לתחושות שהיו בקבוצה גם לאחר ההפסד למילאנו, אך במקרה כזה כבר ייווצר רצף שלילי קצר, שבכלל לא אידיאלי מבחינת יאניס ספרופולוס ושחקניו לקראת משחק נוקאאוט נגד הפועל ירושלים ביום שני הקרוב, במסגרת רבע גמר גביע המדינה.

אחרי שהתקשתה להתמודד עם לואיס סקולה ביום שלישי האחרון, הפעם תצטרך מכבי תל אביב להתמודד עם מירוטיץ', כאמור. ספרופולוס הודה לאחר ההפסד נגד האיטלקים כי הוא ניסה טקטיקות והרכבים שונים ואלו לא ממש עבדו, לכן ניתן לשער שנראה את היווני נוטש שוב את הגנת החילופים ומעלה את קווינסי אייסי בחמישייה, כדי להיצמד למירוטיץ' כבר מן הפתיחה, לאחר שג'ייק כהן היה זה שפתח שלשום.

האנטר, בלאק ואייסי. יצליחו להתמודד עם הגבוהים של ברצלונה? (באדיבות חימקי מוסקבה)
האנטר, אייסי ובלאק. יצליחו להתמודד עם הגבוהים של ברצלונה? (באדיבות חימקי מוסקבה)

לאחר שההגנה האימתנית של הצהובים התרופפה מעט במילאנו וספגה 92 נקודות, אפשר לומר כי המשחק מחר יוכרע בצד שבו שומרים. אך יחד עם זאת, ברצלונה מציגה את ההגנה הטובה ביורוליג אחרי מכבי תל אביב, כך שאלופת ישראל תהיה חייבת להיות חדה גם בצד ההתקפי ופחות תלויה בסקוטי ווילבקין (בין אם ישחק או לא), כדי להשאיר לעצמה סיכוי להיות הקבוצה הראשונה שמנצחת ב"פלאו בלאוגרנה" העונה..

מכבי תל אביב ערכה את האימון המסכם שלה בבירת קטלוניה הערב, ובו המאמן יאניס ספרופולוס אמר: "לברצלונה היה יום אחד פחות להתכונן, אך היא משחקת בבית. נצטרך לקרוא את ההתקפות שלהם ולעצור את השחקנים המרכזיים, ובהתקפה לתקוף את החולשות שלהם. הקהל כאן נלהב והאווירה תהיה אינטנסיבית, אסור לנו לאבד ריכוז בגלל זה. הם קבוצה שונה השנה, עם סגל מצוין ושחקנים מצוינים בכל עמדה, שיודעים לשחק ביחד, אבל גם לנו יש קבוצה טובה וניתן פייט".

נייט וולטרס הוסיף: "המטרה היא להשיג ניצחון, הם קבוצה מצוינת בבית ונצטרך לשחק מצוין בשביל זה. הרבה שחקנים שלהם מהווים איום התקפית, כך שנצטרך להיות מרוכזים בהגנה. מירוטיץ' והיגינס שחקנים נהדרים. זה שבוע קשה עבורנו, אנחנו פוגשים שתי יריבות גדולות בחוץ. עשינו עבודה טובה נגד מילאנו, חזרנו מפיגור והיינו קרובים וגם מחר אנחנו צריכים להמשיך להילחם אם הסיטואציה תהיה דומה".

סקוטי ווילבקין בספק למשחק (אתר היורוליג)
סקוטי ווילבקין בספק למשחק (אתר היורוליג)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי