באיירן דרוכה לקראת מכבי ת"א: "היא מוכנה להישג גדול ביורוליג"

דיאן ראדוניץ'
דיאן ראדוניץ' | Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images

הבווארים יתארחו הערב בהיכל, מאמנם דיאן רדוניץ' יודע לקראת מה הוא הולך: "הם משחקים כדורסל פיזי ונהנים מתמיכה גדולה של האוהדים". אות'לו האנטר על ההתמודדות עם גרג מונרו: "ננסה להרחיקו מהעמדות הנוחות לו"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תארח הערב (חמישי) את באיירן מינכן במסגרת המחזור ה-12 ביורוליג, כשהיא מקווה לשמור על מאזן בית מושלם ולרשום ניצחון שמיני במפעל נגד אלופת גרמניה, שעדיין לא השיגה ניצחון חוץ במפעל הבכיר באירופה בעונה הנוכחית. עומרי כספי וטאריק בלאק, שחזרו שלשום מפציעות ושותפו במשחק נגד עירוני נהריה, התאמנו עם הקבוצה בחזרה הגנרלית לקראת המשחק, אך שיתופם ייקבע רק בסמוך לכדור הביניים הראשון.

בדומה למכבי תל אביב, גם באיירן מינכן מחזיקה במאזן מושלם בזירה המקומית, עם עשרה ניצחונות בבונדסליגה, אך היא מגיעה ליד אליהו כשבמאזן היורוליג שלה ארבעה ניצחונות לעומת שבעה הפסדים ומהסגל שלה ייעדרו הערב ניהאד דג'דוביץ', טי ג'יי בריי וג'וש הואסטיס הפצועים. הבווארים מעולם לא ניצחו את הצהובים בעבר.

השם הגדול שנחת במינכן הקיץ הוא זה של גרג מונרו, סנטר בעל ניסיון של תשע עונות ב-NBA, שבהן העמיד ממוצעים של כ-13 נקודות ושמונה ריבאונדים למשחק. ביורוליג הוא מציג ממוצע נקודות זהה, לצד שישה כדורים חוזרים. סנטר מכבי תל אביב אות'לו האנטר התייחס להתמודדות הצפויה לו עם מונרו: "הוא שחקן שיודע לשחק בפוסט, ננסה להרחיק אותו מהעמדה הנוחה לו. האם הוא מהווה נקודת תורפה הגנתית מבחינתם? לא הייתי אומר את זה, אבל נצטרך להשתמש במהירות שלנו ולגרום להם לרוץ יותר".

האנטר יתמודד עם סנטר בקליבר של NBA (דני מרון)
האנטר יתמודד עם סנטר בקליבר של NBA (דני מרון)

למרות שהיריבה, כאמור, עדיין לא ניצחה בחוץ, טיילר דורסי הזהיר משאננות: "אין משחקים קלים. הם ינסו להשיג את ניצחון החוץ הראשון שלהם, אנחנו נצטרך להמשיך לעשות את מה שעשינו בבית עד כה". לגבי סגנון המשחק של הבווארים, שהולכים הרבה למהלכי פוסט-אפ, אמר הגארד: "אין ספק שזה סגנון שונה, נצטרך להיות מוכנים להרים את הקצב בהתקפה ולנעול את הצבע בהגנה".

באיירן מינכן מכירה היטב את סקוטי ווילבקין, שקלע שעברה שיא קריירה של 41 נקודות נגדה, במדי דרושפאקה. קפטן הקבוצה דנילו בארטל הזהיר מפני הסקורר, אך הדגיש כי יש לצהובים כלים נוספים: "אנחנו צריכים להביא את האנרגיה שאנחנו עולים איתה במשחקי הבית, לאורך 40 דקות בחוץ. אבל בדומה לאנדולו אפס, גם למכבי יש סגל מגוון והרבה שחקנים יכולים להתעלות לצד סקוטי ווילבקין, שהוא הסקורר המוביל שלהם".

ווילבקין. באיירן כבר חוותה אותו על בשרה (עדי אבישי)
ווילבקין. באיירן כבר חוותה אותו על בשרה (עדי אבישי)

מאמן באיירן דיאן ראדוניץ' הוסיף לקראת המשחק: "מכבי מצוינת השנה. יש להם קבוצה חזקה שמשחקת כדורסל פיזי ומקבלת תמיכה גדולה מאוהדיה במשחקי הבית. אחרי כמה שנים, אני חושב שהם מוכנים להישג גדול ביורוליג. מבחינתנו, אנחנו כמובן מרוצים מהמאזן שלנו בבונדסליגה, אבל אני מקווה שנציג שיפור ניכר בחלק מהאספקטים במשחק שלנו ביחס להופעות האחרונות, כך שנתפקד ונהיה תחרותיים גם במשחק חוץ. זו המטרה שלנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי