"השמיים הם הגבול": מכבי ת"א מרוצה מניצחון החוץ בברלין

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | אתר היורוליג

הצהובים קטעו רצף של שני הפסדי חוץ ביורוליג בדיוק בזמן לקראת בארסה ומילאנו, מחמאות לריינולדס: "מגיע לו קרדיט, הוא חוסם גדול". בראיינט הדגיש: "צריכים לעבוד על ההגנה"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב חזרה אתמול (חמישי) למסלול הניצחונות ביורוליג בזמן מצוין מבחינתה, לקראת שבוע שבו תארח את ברצלונה ואת מילאנו בהפרש של יומיים. הצהובים קטעו רצף של שני הפסדי בחוץ עם 89:95 על אלבה ברלין שפתח את הסיבוב השני ברגל ימין מבחינתם.

המאמן יאניס ספרופולוס, שרשם את ניצחונו ה-100 במפעל היוקרתי, סיכם אחרי המשחק: "ניסינו לעשות את המיטב בהגנה. כשאלבה נכנסת לקצב היא מבצעת טוב את משחק המסירות וקולעת בקלות. זה ניצחון חשוב כי היו לנו שלושה משחקי חוץ רצופים ואחרי שני הפסדים, היה לנו משחק יותר טוב. שלטנו במשחק, עלינו פעמיים-שלוש ליתרון דו ספרתי אבל הם נלחמו עד הסוף וחזרו, כפי שידענו שיהיה".

את רוב המחמאות לאחר הניצחון קיבל ג'יילן ריינולדס. אחרי הופעת בכורה מהוססת נגד ז'לגיריס בשבוע שעבר, הסנטר נראה הרבה יותר טוב והעמיד שורה סטטיסטית של 17 נקודות ו-7 כדורים חוזרים בפחות מ-20 דקות, כולל 80% מהשדה. ריינולדס אמר בסיום: "זה היה ניצחון גדול, אני עושה מה שאני יכול כדי לעזור לקבוצה. המאמן אמר לנו להיות מוכנים ולשחק חזק לאורך כל המשחק, שיחקנו ביחד והנענו את הכדור, אם נמשיך לעשות את זה – השמיים הם הגבול". אלייז'ה בראיינט פרגן לחברו: "מגיע לו הרבה קרדיט, לא רק על ההתקפה אלא גם על ההגנה כי הוא שינה הרבה זריקות. הוא חוסם גדול".

קיבל קרדיט על ההגנה. ריינולדס שומר על סיבה (אתר היורוליג)
קיבל קרדיט על ההגנה. ריינולדס שומר על סיבה (אתר היורוליג)

בראיינט סיפק את משחקו הטוב ביותר ביורוליג עם 19 נקודות ו-8 ריבאונדים, בערב קליעה של 5/6 מחוץ לקשת. שחקן הכנף שהגיע מאילת והולך ומסתמן כאחת הגניבות של מכבי תל אביב העונה, ניתח את הניצחון: "קלענו את הזריקות שלנו, הרבה חבר'ה שיחקו טוב מאוד. אני חושב שאנחנו צריכים לחזור לעבוד על ההגנה ועל דברים קטנים, כמו הסגירה לריבאונד. אבל תיקנו כמה דברים במחצית השנייה והצלחנו לצאת עם הניצחון". הגארד, שפתח עם שלוש שלשות כבר ברבע הראשון, התייחס ליכולת הטובה שלו באותן דקות: "יש ימים טובים וימים פחות טובים. הצלחתי לפגוע בזריקות שלי בהתחלה והחברים ידעו למצוא אותי".

שחקן חשוב מאוד שהצהובים קיבלו בחזרה אתמול הוא סקוטי ווילבקין, שנעדר במחזור הקודם בקובנה ואמש תרם 15 נקודות חשובות, בנוסף ל-5 אסיסטים. הסקורר הודה ל-1000 האוהדים שתמכו בקבוצה בברלין: "הם היו אדירים ומאוד תמכו בנו, שמענו אותם לאורך כל המשחק. זה ניצחון טוב, אם כי יכולנו להיות טובים יותר, במיוחד בהגנה. אבל מרגיש טוב לנצח בחוץ אחרי שני הפסדים".

משחק שיא ביורוליג. אלייז'ה בראיינט (עדי אבישי)
משחק שיא ביורוליג. אלייז'ה בראיינט (עדי אבישי)

כבר מחר תתארח אלופת ישראל אצל הפועל חולון במסגרת הליגה, לפני צמד המשחקים המאתגר שיחכה לה בזירה האירופית בהמשך השבוע. נייט וולטרס חזר אתמול לסגל אחרי היעדרות של חודש ויקווה להיכנס לקצב לקראת המפגשים עם ברצלונה ומילאנו, שאם מכבי תל אביב תשיג בהם ניצחונות היא תשפר משמעותית את הסיכוי שלה ליתרון ביתיות בפלייאוף. הספרדים יתמודדו עם לוח זמנים לא פחות עמוס לקראת הביקור בהיכל 'מנורה מבטחים', כאשר עוד לפניו יפגשו הערב את אנדולו אפס החזקה וביום ראשון יארחו את בילבאו בליגה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי