ספרופולוס נבחר למאמן הטוב ביורוליג, ווילבקין: "אוהב לשחק עבורו"

יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס | עדי אבישי

מאמן מכבי תל אביב זכה לכבוד בסקר אמצע העונה של המנהלים המקצועיים, שחזו כי הצהובים לא יהיו בפיינל פור. הגארד לקראת ברצלונה: "ניצחון יהיה גדול עבורנו". היווני: "כל שחקן שם יכול לעשות לנו בעיות"

(גודל טקסט)

אתר היורוליג הרשמי פרסם היום (שני) את תוצאות סקר אמצע העונה, בו בחרו המנהלים המקצועיים של קבוצות המפעל הבכיר ביבשת את המועמדות שלהם להגיע לפיינל פור ואת המאמן המצטיין, בין השאר. נתונים מסקרנים ביותר התקבלו בנוגע למכבי תל אביב, שעל אף חזרתה לצמרת הכדורסל האירופי השנה, עדיין אינה נחשבת בעיני הג'נרל מנג'רים לאחת מארבע המועמדות המובילות להעפיל למשחקי ההכרעה שיתקיימו בחודש מאי, למרות שבשלב הזה הם מדורגים במקום הרביעי בטבלה. הקבוצות שזכו לאחוז הקולות הגבוה ביותר הן אנדולו אפס, ברצלונה, ריאל מדריד וצסק"א מוסקבה.

מי שקיבל את הכבוד הגדול ביותר הוא מאמן הצהובים יאניס ספרופולוס, שנבחר ברוב קולות למאמן הטוב ביותר במפעל, אחרי ש-44.4% מהמנהלים המקצועיים העדיפו אותו על פני פאבלו לאסו ולפני המאמן המעוטר ביותר ביבשת, ז'ליקו אובראדוביץ'.

בסקר "הקבוצה שהכי לא נוח לפגוש", אלופת ישראל הגיעה למקום השני המחמיא מבחינתה, עם 27.8% אחוז מההצבעות, אחרי ריאל מדריד שקיבלה 33.3%. מכבי תל אביב נבחרה גם לקבוצה השנייה הכי מפתיעה העונה, עם אחוז קולות זהה לזה שבסקר הקודם, בעוד וילרבאן הצרפתית נחשבת להפתעה הגדולה ביותר בעיני 50% מהג'נרל מנג'רים.

יגיעו לפיינל פור בניגוד לתחזיות? ספרופולוס ושחקני מכבי ת
יגיעו לפיינל פור בניגוד לתחזיות? ספרופולוס ושחקני מכבי ת"א (עדי אבישי)

בינתיים, מכבי תל אביב ערכה הערב את האימון המסכם שלה לקראת המשחק הגדול נגד ברצלונה, שתתארח מחר (21:05) בהיכל 'מנורה מבטחים'. הספרדים מגיעים במומנטום שלישי לאחר שני הפסדים ביורוליג, לבאסקוניה ולאנדולו אפס, ואם לא די בכך גם נוצחו על ידי בילבאו אתמול, במסגרת הליגה.

סקוטי ווילבקין התייחס לבחירה במאמן שלו כטוב ביותר ביורוליג ובקבוצה שלו כזו שהכי קשה לשחק נגדה: "אני מסכים שיאניס המאמן הכי טוב. אני אוהב לשחק עבורו. אני חושב שזה נאמר עלינו בגלל איך שאנחנו משחקים חזק ונלחמים. חזרנו מפיגור בכמה משחקים, אנחנו אף פעם לא מוותרים ובהחלט קשה לשחק כאן בהיכל, יש לנו את המגרש הכי ביתי ביורוליג".

כזכור, בסיבוב הקודם הצהובים סיפקו מחצית ראשונה מצוינת נגד ברצלונה, אך הובסו על ידה ב-23 הפרש אחרי שקרסו ברבע השלישי. הגארד דיבר על חשיבות המשחק ונשאל כיצד מונעים מהתפרקות שכזו לחזור על עצמה: "הם במרחק משחק אחד מעלינו, כך שניצחון יהיה גדול מבחינתנו. הצמרת צפופה וכל משחק חשוב, במיוחד נגד קבוצה כמו ברצלונה שהיא אחת הטובות ביורוליג. אנחנו צריכים להישאר ביחד וממוקדים במטרה – שהיא לשחק ברמה שאנחנו יכולים במשך 40 דקות".

על ההתמודדות עם כוכב היריבה, ניקולה מירוטיץ', ווילבקין הוסיף: "צריך לנסות למנוע ממנו את המהלכים שהוא אוהב. הוא שחקן טוב והוא יקלע זריקות, אבל צריך להכריח אותו לקחת את הזריקות שהוא פחות מעדיף".

ווילבקין. אוהב לשחק עבור ספרופולוס (עדי אבישי)
ווילבקין. אוהב לשחק עבור ספרופולוס (עדי אבישי)

ספרופולוס אמר לקראת המשחק: "אנחנו צריכים לבוא מוכנים פיזית ומנטלית, מאוד נרגשים לקראת המשחק. אני לא חושב שזה המשחק הכי גדול העונה, זו קבוצה מעולה אבל גם צסק"א ופנרבחצ'ה הן כאלה וגם המשחקים נגדן היו גדולים. כל קבוצה יכולה להקשות עלינו ביורוליג. נבוא לשחק את המשחק שלנו, לתת הכל על הפרקט ולנסות לנצח. המטרה היא לשחק באינטנסיביות ובאנרגיות גבוהות. לוח הזמנים העמוס משפיע, אבל ככל שנעשה זאת, הסיכוי שלנו לנצח יהיה גבוה יותר".

היווני התייחס ליריבה, שמחזיקה באחד הסגלים המאיימים באירופה: "יש להם קלעים איכותיים והרבה שחקנים שיכולים לעשות לנו בעיות, אי אפשר להמעיט בערכו של אף שחקן שלהם, גם לא אלה שעולים מהספסל. כמובן שמירוטיץ’ הוא הכוכב ויכול לקלוע גם מבפנים וגם מבחוץ, אבל כל אחד שם יכול לשנות את המשחק. אנחנו מתכוננים במטרה לעצור מה שכל שחקן שלהם יכול לתת, ובהתקפה שלנו לנסות ולמצוא את נקודות התורפה שלהם".

על החזרה להיכל אחרי שלושה משחקי חוץ ביורוליג אמר המאמן: "התגעגענו לאוהדים שלנו ולמגרש הביתי שלנו. נילחם במטרה להשיג תוצאה טובה עם התמיכה הגדולה של האוהדים שלנו. מבחינה פסיכולוגית, טוב לחזור למגרש שלנו אחר ניצחון חוץ".

ניקולה מירוטיץ'. מכבי ת
ניקולה מירוטיץ'. מכבי ת"א נערכת לקראתו (אתר היורוליג)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי