ג'קסון: "משחק חשוב חמק מאיתנו, לפעמים צריך הפסדים כאלה"

ארון ג'קסון
ארון ג'קסון | אודי ציטיאט, מינכן

הרכז, שהיה נקודת האור במכבי תל אביב, הודה שההפסד לבאיירן מינכן היווה קריאת השכמה: "עדיף שזה יקרה עכשיו מאשר בסוף הדרך". בראיינט: "לא היינו מוכנים מנטלית"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב קיבלה אמש (חמישי) תזכורת לתובענות והקושי של היורוליג, כשדווקא נועלת הטבלה באיירן מינכן, שהפסידה בששת משחקיה הקודמים, הייתה זו שעצרה את רצף הניצחונות שלה עם 68:80 חלק ומשכנע. גם הסגל היחסית מוגבל לאור ריבוי הפציעות לא יכול לשמש תירוץ עבור הצהובים, שנפלו מהגרמנים בכל הנוגע לאינטנסיביות ונתקלו ביריבה חדה, שקלעה באחוזים מצוינים לשלוש וגם ניצחה בפער בקרב על הריבאונד.

בניגוד גמור למה שהיה בניצחון על מילאנו, בו היכולת של סקוטי ווילבקין וטיילר דורסי לייצר נקודות היוותה שובר שוויון, אלופת המדינה ראתה מה קורה כששני הסקוררים המרכזיים שלה סובלים מערב קליעה חלש והתקשתה למצוא פתרונות. ווילבקין אמנם חילק כמות יפה של 8 אסיסטים, אבל מעבר ל-9 נקודות בלבד עם 0/4 בזריקות לשתיים ו-3/13 מחוץ לקשת, הגארד הכריח לא מעט זריקות קשות, הוסיף חטא על פשע עם עבירה טכנית מיותרת ולא השכיל לקבל את ההחלטות הנכונות ולנווט את ההתקפה אל הארץ המובטחת.

העובדה שאות'לו האנטר, שחש ברע בסיומו של הרבע הראשון והתקשה להיכנס לעניינים בשלב מוקדם, בהחלט פגעה מאוד במכבי תל אביב, אך גם היא אינה מהווה תירוץ הולם להופעה החלשה, שכן הסנטר הגיע בסופו של דבר לממוצעים שלו בדקות, נקודות וריבאונדים.

ווילבקין. מההופעות החלשות שלו העונה (אודי ציטיאט, מינכן)
משחק שסקוטי ווילבקין ירצה לשכוח (אודי ציטיאט, מינכן)

"באיירן הייתה הרבה יותר טובה לאורך כל המשחק והגיע לה לנצח", הודה יאניס ספרופולוס והסביר את הבעיות ביכולת של קבוצתו: "זה היה משחק רע שלנו. היינו חסרי ריכוז, איטיים בהגנה ובריבאונד והפסדנו בהמון כדורי 50/50. קיבלנו הרבה נקודות קלות במתפרצת, בהתקפות מעבר ובהזדמנות שנייה וזה משהו שאמרנו שצריך להימנע ממנו. התקפית, קיבלנו החלטות רעות ואיטיות. צריך ללמוד מההפסד הזה ולשחק הרבה יותר טוב במשחק הבא".

נקודת האור מבחינת הצהובים היה ארון ג'קסון, שבפעם הראשונה הצליח להביא את היכולת האמיתית שלו לידי ביטוי. הרכז נראה אסרטיבי הרבה יותר, היה פעיל מאוד גם בהגנה עם שלוש חטיפות ותפס את המושכות בהתקפה עם שישה אסיסטים, שלהם הוסיף 11 נקודות, כולל 2/2 מעבר לקשת. לקראת שבוע בו מכבי תל אביב תארח את הדרבי ואת ריאל מדריד, ובכלל בהתחשב בכך שנייט וולטרס מושבת עד להודעה חדשה וג'קסון צפוי להירשם גם לליגה, הצהובים ירוויחו בגדול מכניסתו של הפוינט גארד המנוסה לעניינים.

שחקני מכבי ת
שחקני מכבי ת"א. קיבלו קריאת השכמה מבאיירן (אודי ציטיאט, מינכן)

הרכז בן ה-33 סיכם את ההפסד: "היה משחק קשה, פתחנו חלש. הם קלעו הרבה סלים קלים בתחילת המשחק ונכנסו לקצב. נלחמנו ברבע השני, ניסינו לשחק כמה שיותר חזק ולהדביק את הפער. משחק חשוב חמק מהידיים שלנו, אבל אפשר ללמוד מזה. הייתי בהרבה קבוצות ולפעמים צריך הפסדים כמו זה, עדיף להפסיד ככה עכשיו מאשר בסוף הדרך".

כפי שציינו ספרופולוס וג'קסון, הרבע השני היה היחיד שבו הצהובים נראו טוב, עם ריצת 2:15 שהחזירה אותם מפיגור דו ספרתי. אלייז'ה בראיינט היה מהבולטים באותו רבע עם 10 נקודות, אך בשאר הדקות הוא הוסיף ארבע בלבד ולמרות שסיים כקלע המוביל עם 14, גם היכולת שלו לא הספיקה כדי למנוע הפסד. "התחלנו חלש, דיברנו יותר מדי עם השופטים", אמר בראיינט, "לא היינו מוכנים מנטלית כפי שהיינו צריכים, במיוחד אני, אבל זה משחק אחד. חווינו מצוקה קטנה אבל נתאושש מהר".

כשלוקחים בחשבון את ההפסד בכדורים החוזרים ואת היכולת המאכזבת של ג'יילן ריינולדס, שסיפק תרומה התקפית דלה וביצע כמה עבירות לא חכמות, הצהובים בוודאי יתעודדו מהצטרפותו של אמארה סטודמאייר, שינחת היום בישראל וכבר בשבוע הראשון שלו יפגוש את הקו הקדמי האיכותי באירופה – זה של ריאל מדריד.

ספרופולוס. יתנחם בהצטרפותו של סטודמאייר (אודי ציטיאט, מינכן)
ספרופולוס. יתנחם בהצטרפותו של סטודמאייר (אודי ציטיאט, מינכן)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי