"אנחנו אריות": מכבי תל אביב חגגה ניצחון הירואי על פנרבחצ'ה

דני אבדיה
דני אבדיה | אתר היורוליג

אייסי נפצע, ג'קסון צלע ו-ווילבקין לא היה פקטור, אך הצהובים שרדו מותחן באיסטנבול: "הכל היה נגדנו, יש לנו אופי", אמר אבדיה, שסיפק את מהלך השבוע. דורסי על סל הניצחון: "שלמות"

(גודל טקסט)

אם ביום רביעי האחרון הגדיר יאניס ספרופולוס את ניצחונה של מכבי תל אביב על חימקי מוסקבה כחשוב ביותר שלה העונה, הרי שה-77:78 על פנרבחצ'ה באיסטנבול אמש (שישי) הוא כנראה ההירואי ביותר של הצהובים בעונת 2019/20 ורק התוצאה הסופית, הכל כך מזוהה עם ההיסטוריה של המועדון, מסמלת כמה מיוחד הניצחון הזה היה וכמה אופי נדרש משחקני האלופה הישראלית על מנת לגבור על יריבה שהגיעה במומנטום מצוין.

אז נכון, ערב עלוב של ננדו דה קולו, בו רשם הצרפתי יותר איבודים (3) מנקודות (2), ותצוגת נפל מצד לואיג'י דאטומה (אפס נקודות, 0/6 מכל הטווחים ב-10 דקות), בוודאי עזרו לא מעט. וגם רצף 11 ההחטאות של פנר בארבע הדקות הראשונות של הרבע הרביעי, שהגיע למרות שדווקא במהלך אותן דקות השתלטו הטורקים על שישה כדורים חוזרים בהתקפה, סייע לצהובים להגיע ביתרון לדקות האחרונות והגביר את הלחץ על המארחת.

אבל מספיק היה להסתכל על מצבם הפיזי של שחקני מכבי תל אביב ולראות עם איזה הרכב סיימה את המשחק, כדי להבין עד כמה הניצחון היה מנוגד לכל ציפייה הגיונית. על סקוטי ווילבקין, שנעדר נגד חימקי, היה ניכר שאינו כשיר גם למשחק באיסטנבול כאשר את 10 הדקות שלו על הפרקט סיים ללא נקודות והחטיא מצבים שהוא מממש ללא קושי בדרך כלל. בטורקיה, אגב, נכתב הלילה כי ווילבקין – שנזכיר כי הוא שחקן נבחרת טורקיה – אף התעמת עם אוהדים מקומיים לאחר המשחק – לטענתם הוא ביצע תנועה מגונה ורק כוחות האבטחה במקום מנעו מהאירוע לגלוש לפסים אלימים. נכתב בדיווח כי גם נשיא פנרבחצ'ה הגיע למקום כדי להרגיע את הרוחות.

ארון ג'קסון נפגע בקרסול הנקוע שלו ממילא וצלע מהרבע השלישי עד לסיום. קווינסי אייסי נטש במהלך אותו רבע אחרי שנפצע בעצמו בכף הרגל. בתנאים הללו, הצהובים שרדו מותחן מורט עצבים אשר במהלכו הראה לוח התוצאות 15 פעמים שוויון והיתרון התחלף ב-22 מקרים, כשבהתקפה המכרעת החמישייה כללה את טיילר דורסי, אלייז'ה בראיינט, אנג'לו קלויארו, ג'ייק כהן ואות'לו האנטר.

ג'קסון ואייסי. אחד נפצע, אחד צלע מחצית שלמה (פנרבחצ'ה איסטנבול, האתר הרשמי)
ג'קסון ואייסי. אחד נפצע, אחד צלע מחצית שלמה (פנרבחצ'ה איסטנבול, האתר הרשמי)

ספרופולוס סיכם את הניצחון: "זה היה משחק ברמה גבוהה, פתוח לשני הצדדים. פנר הייתה במומנטום מצוין וידענו שזו תהיה משימה קשה, אבל הצלחנו להיות עקביים לאורך כמעט 40 דקות. היינו מרוכזים, שיחקנו חכם, שלטנו במשחק דרך ההגנה והכרחנו אותם לדברים שונים לגמרי מהסגנון שלהם. בדקות האחרונות הובלנו בשש-שבע נקודות והיינו יכולים לאבד פחות כדורים. פספסנו כמה ריבאונדים בהגנה ויכולנו לנצח יותר בקלות, אבל פנר זו פנר. יש לה איכות, שחקנים עם ניסיון בפיינל פור וכאלה שזכו בגביע. מבחינתי, הכי חשוב שלא ויתרנו גם כשהם עלו ליתרון בשניות האחרונות".

דורסי תיאר את השניות האחרונות, בהן קלע סל חשוב שהפך את התוצאה ובהמשך קלויארו את האנטר הוציאו לפועל את המהלך המכריע: "זו הייתה שלמות. אנג'לו נתן מסירה גדולה ואות'לו סיים את זה, ואני קלעתי מחצי מרחק לפני כן. זה היה קרב קשוח, ניצחון חוץ קשה שהיינו צריכים להילחם בשבילו נגד קבוצה טובה מאוד. הראנו אופי כקבוצה ועכשיו אנחנו יכולים להירגע קצת, אבל כבר ביום שלישי מחכה לנו משחק בית חשוב".

מלבד המגבלה הפיזית, ג'קסון התמודד במשחק הקודם עם הרחש ביציעי ההיכל, שם האוהדים היו חסרי סבלנות כלפי היכולת הלא מספקת שהציג. אתמול הרכז בן ה-33 הזכיר לכולם שמדובר באלוף אירופה לשעבר, עם 12 נקודות חשובות לפני שנפגע שוב בקרסול והרבה אופי כשנשאר על הפרקט והמשיך להוביל את הקבוצה לאחר מכן.

ניצחון הירואי בתוצאה סמלית. שחקני מכבי תל אביב (פנרבחצ'ה איסטנבול, האתר הרשמי)
ניצחון הירואי בתוצאה סמלית. שחקני מכבי תל אביב (פנרבחצ'ה איסטנבול, האתר הרשמי)

ומי שהתעלה לרמה שעד לא מזמן לא חשבנו שנחזה בה לפני שייצא לדראפט ה-NBA הוא דני אבדיה. רק לפני שלושה ימים חגג הפורוורד שיאי קריירה בנקודות, ריבאונדים, דקות ומדד ביורוליג ונגד פנר הוא הראה שוב כיצד הוא משתפר מדי משחק, עם שיא חדש של נקודות (13), כשרגע השיא היה כמובן הדאנק המהדהד בו הכניס את דאטומה לפוסטר. "האמת שהייתי בשוק ולקח לי חמש התקפות להבין מה קרה", סיפר אבדיה על מה שראוי להיבחר שמהלך השבוע במפעל. "הייתי בטירוף, היה מדהים. אני עובד קשה בשביל הדברים האלה".

על הניצחון הוסיף: "אני חושב שהכל היה נגדנו היום, גם האווירה הייתה מאוד עוינת. גם הפאולים, הם הגיעו 22 פעמים לקו ואנחנו 11. לדעתי זה היה משחק שפנר הייתה צריכה לנצח אבל יש לנו אופי, אנחנו נלחמים ואנחנו אריות. כל עוד נילחם עד הסוף, ננצח".

בשבוע הקרוב תהיה לצהובים מנוחה מהיורוליג, שתצא לפגרה לכבוד שבוע משחקי הגביע בליגות ברחבי אירופה. מכבי תל אביב תנצל זאת על מנת להשלים את משחקה החסר נגד הפועל באר שבע בליגה, כאשר המשימה הבאה ביורוליג תהיה בעוד כשבועיים, עם משחק חוץ נגד ולנסיה ועד אז, בקבוצה יקוו שווילבקין וג'קסון יחזרו לכשירות מלאה.


"אנחנו אריות". אבדיה בדרך לטבעת (אתר היורוליג)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי