התנאים במכבי ת"א, החזרתה לטופ ודני אבדיה: ספרופולוס בראיון

יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס | דני מרון

היווני התראיין לתקשורת הסרבית וסיפר שבמועדון הצהוב "כל מה שנרצה, נקבל". על השיבה לצמרת היורוליג: "המשימה הראשונה הייתה לשנות את המנטליות". על היחסים עם הכישרון הצעיר: "כמו של אב ובנו"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב התארחה בבלגרד בסוף השבוע האחרון והביקור שלה בבירת סרביה, שלא היה מוצלח כל כך, הסתיים בהפסד כואב לכוכב האדום המקומית, אך מעבר לאותו משחק אין ספק שהצהובים חווים עונת רנסנס ביורוליג ואחד האחראים לכך הוא המאמן יאניס ספרופולוס, שבמהלך השהייה במדינה הבלקנית העניק ראיון לתקשורת המקומית והתייחס להצלחה שלו במועדון, כמו גם לאתגרים באימון טאלנט כמו דני אבדיה.

"כשהגעתי למכבי, ידעתי שהמשימה הראשונה היא לשנות את המנטליות של הקבוצה אחרי התוצאות הרעות שהושגו, ולעבוד קשה יותר באימונים", סיפר ספרופולוס, "התחלנו לעבוד יחד ולהפוך את המצב של המועדון לאט לאט. בשנה שעברה יצרנו בסיס והעונה היה קהל יותר לשלב רוקיז, כי השארנו את השלד העיקרי של הקבוצה. התחלתי לעשות הרבה שיחות איתם ורק משטר אימונים טוב בונה מנטליות מנצחת. כמאמן, אני מתעקש להוציא את המיטב מהשחקנים".

היווני דיבר על המכנה המשותף של הצהובים עם שני המועדונים בהם עבד – צסק"א מוסקבה (שם שימש כעוזר מאמן) ואולימפיאקוס: "הלחץ להביא תוצאות הוא אותו דבר בשלושת המועדונים. עוד דבר דומה זה שכולם מועדונים גדולים ביורוליג. שלושתם ארגונים גדולים. במכבי, כל דבר שנרצה, נקבל. כולם מסביבנו עובדים כדי להעמיד את התנאים הכי טובים ושנוכל להתרכז אך ורק בכדורסל ולהיראות הכי טוב שאפשר על הפרקט".

ספרופולוס. החזיר את המנטליות המנצחת (דני מרון)
ספרופולוס. החזיר את המנטליות המנצחת (דני מרון)

ספרופולוס סיפר גם על העבודה עם פוטנציאל מבטיח כמו דני אבדיה, לו צופים קריירה מזהירה ב-NBA: "תמיד אהבתי לעבוד עם כישרונות צעירים. במכבי יש לי את דני, אני חושב שהוא ייבחר גבוה בדראפט. למה אני אוהב לאמן אותו? אני צריך להבין שהוא בן 19 ועדיין מתפתח. הוא חכם מאוד ויחד עם הקולגות שלי, אנחנו עוזרים לו להתמודד עם הסחות הדעת מסביב לכדורסל. הדבר הכי קשה עבורו הוא להתמודד עם הלחץ מצד התקשורת, המעקב מקבוצות ה-NBA והדרישה לספק תוצאות, ברמה האישית והקבוצתית. הוא תלמיד נהדר ויש לנו יחסים כמו של אב ובן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי