ראשי קבוצות היורוליג ישוחחו, מסתמנים קשיים בחידוש העונה

שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב | אודי ציטיאט, ולנסיה

דיווחים: ברתומאו ובעלי 18 הקבוצות ידונו באפשרויות כיצד ניתן להמשיך לשחק, אך שבע קבוצות, ביניהן גם מכבי ת"א, כבר שחררו את הזרים לבתיהם. עוד על הפרק: שינוי הפורמט, לוח הזמנים והצורך ביעד חדש לפיינל פור

(גודל טקסט)

בזמן שספק גדול קיים בכל הנוגע לעתיד עונת 2019/20 בכדורסל הישראלי, כידוע כבר הוכרזה סיום העונה בליגה הלאומית ובליגת הנשים, מכבי תל אביב והפועל ירושלים עדיין ממתינות להחלטות בנוגע למפעלים האירופיים. בזמן שפיב"א הודיעה כי בשבועות הקרובים תתקבל החלטה לגבי ליגת האלופות בכדורסל בה משחקים האדומים, מחר (רביעי) צפויה שיחה של ראשי קבוצות היורוליג והיו"ר ג'ורדי ברתומאו, שממנה צפויות לצאת החלטות דרמטיות.

עד כה הודיעה היורוליג על עצירת המפעל עד ה-11.4, אולם כבר עתה ברור כי יצטרכו להידחות משחקים נוספים בתקווה שכלל יהיה ניתן לשוב לשחק העונה. בניגוד לשמועות, כוונת ברתומאו וראשי היורוליג היא לעשות ככל שביכולתם כדי לקיים את העונה ולהגיע להכרעתה על הפרקט ובשבועיים האחרונים הכנו שם לבחון אפשרויות כיצד מסיימים את העונה וכיצד נערכים לעריכת הפיינל פור בתאריך אחר ואולי גם במיקום אחר, מפני שבקלן (גרמניה) הוא בכל מקרה לא ייערך ב-22-24 במאי.

ביורוליג כבר פנו לקבוצות לפני כמה ימים בבקשה להיערך לכך שלוח הזמנים העונה ישתנה ויימשך מעבר ל-24 במאי, התאריך לו כאמור יועד משחק הגמר, כשביטולם הצפוי של המשחקים האולימפיים בטוקיו כמובן יסייע לכך אם יהיה צורך לשחק גם עד חודש יוני, בדומה לתרחיש אליו נערכים בתקווה שיתאפשר בענף הכדורגל. רק נזכיר כי שחקני יורוליג כבר נדבקו, במוקד פנרבחצ'ה שאישרה כי מספר מאנשיה נדבקו בנגיף וביניהם קוסטס סלוקאס ויאן וסלי. 


ווילבקין. צפויים קשיים בחידוש עונת היורוליג (דני מרון)

עם זאת, הבעיה של ראשי היורוליג היא שבע קבוצות שכבר שחררו את השחקנים – ביניהן גם מכבי תל אביב. מתברר כי בנוסף לצהובים שכבר אפשרו לשחקנים לשוב לבתיהם וחלקם עשו זאת ושבו לארה"ב, גם ז'לגיריס, אולימפיאקוס, וילרבאן, ארמני מילאנו, אלבה ברלין וחימקי אפשרו לזרים לעזוב וספק אם יהיה ניתן להחזירם בזמן כדי להיערך להמשך העונה – ואם השחקנים בכלל יסכימו לחזור.

לואיג'י דאטומה, שמשמש כיו"ר איגוד שחקני היורוליג, כבר הצהיר שהם מתנגדים לקיום העונה כל עוד לא יהיה ניתן לדאוג באופן אבסולוטי לבריאות השחקנים וביטחונם. בנוסף, הביע דאטומה התנגדות לשחק ללא קהל רק לצורך סיום העונה. זו כמובן בסך הכל עוד בעיה, מפני שגם קיום הליגות המקומיות בספק רב וכמובן שחידושן יקשה מאוד על השלמת שבעה מחזורי יורוליג, בנוסף לסדרות רבע הגמר (שצפויות להתקצר מהמתכונת הנוכחית של הטוב מחמישה משחקים) ועריכת פיינל פור.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי