שחקני באיירן מינכן ודורטמונד יקצצו בשכר, המחווה של מיאמי| עדכונים שוטפים

רוברט לבנדובסקי, שחקני בורוסיה דורטמונד
רוברט לבנדובסקי, שחקני בורוסיה דורטמונד | Sebastian Widmann/Bongarts/Getty Images

שחקני ענקיות הבונדסליגה הסכימו להפיח ב-20% לאור משבר הקורונה. הקבוצה של בקהאם שינתה את סמל המועדון "מאחדות להפרדה". וגם: מוריניו מתנדב ברוחב לב וריינה חשף שסבל מתסמינים של הנגיף

(גודל טקסט)

אתמול (שני) הודיעו רשמית בספרד על דחיית הליגה עד הודעה חדשה. עולם הספורט ממשיך להתמודד עם קושי גדול בצל מגיפת הקורונה ואנחנו רק מחכים לבשורות טובות. כאן בספורט1 נקבץ עבורכם את כל הדיווחים.


עדכונים שוטפים יום שלישי 24.3
* מחווה יפה של אינטר מיאמי, קבוצתו של דיוויד בקהאם, ששינתה את סמל המועדון שלה בשל המלחמה בקורונה. שני האנפות (עופות מים מגודלים) שהיו מחוברות – הופרדו זו מזו לאור המסר העיקרי של המאבק בקורונה – שמירת מרחק. "הסמל השתנה כך שהאנפות הלבן האייקוניות, שבדרך כלל שזורות בכדי לייצג את אחדות הקהילה שלנו, מופרדות זו מזו", נכתב בהודעה.

* נשיא ריאל מדריד, פלורנטינו פרס, אישר היום כי המועדון צפוי להעניק תרומה נכבדת למלחמה בספרד נגד התפרצות נגיף הקורונה. 

* לפי "בילד", שתי ענקיות הבונדסליגה, באיירן מינכן ובורוסיה דורטמונד, כבר שוחחו עם השחקנים וביקשו מהם לקצץ 20% בשכר. השחקנים נענו בחיוב ובגרמניה מצפים שכל הקבוצות ילמדו מכך.

* עוד לפני ההודעה הרשמית על דחיית המשחקים האולימפייםאורי ששון כתב פוסט ברשתות החברתיות בטענה כי חייבים לדחות את האולימפיאדה – לדיווח לחצו כאן.

* פפה ריינה, שוער מילאן המושאל לאסטון וילה, חשף כי סבל מתסמינים של קורונה ועודד אנשים לעקוב היטב ולציית למגבלות: "סבלתי משיעול יבש, חום וקשיי נשימה במשך שבוע. עכשיו אני מרגיש טוב יותר. אני עוקב אחר החדשות בספרד, איטליה ואנגליה. יש הרבה אנשים קרובים אליי שנמצאים במדינות אלה. ככל שנקשיב למה שאומרים לנו – המגיפה תיגמר מהר יותר. אני בטוח שנמצא מהמצב הזה חזקים יותר".

* השחקן הראשון בפרמיירליג שחלה בקורונה, קאלום הדסון אודוי, התאושש מהמחלה, כך הודיעה היום צ'לסי באופן רשמי.

* חאתם בן ארפה, הקשר הצרפתי שב-2018 עוד חתם בפריז סן ז'רמן ובסוף חודש ינואר האחרון חתם בוויאדוליד אחרי חצי שנה ללא כדורגל, תקוע. הקשר בן ה-33, שבעברו גם היה בנבחרת צרפת, השתכן בבית מלון בעיר – אלא שבעקבות התפשטות נגיף הקורונה, בית המלון נסגר והוא מצא את עצמו ללא בית. לכן, עד הודעה חדשה מתברר כי הוא מתגורר במעונות של קבוצת הנוער של ויאדוליד.

* לא מעט דעות יש על ז'וזה מוריניו, אחד המנג'רים המעוטרים כדורגל ואולי גם זה שמייצר אנטגוניזם יותר מכל מאמן אחר ברמות הגבוהות בעולם בעקבות סגנון המשחק שלו – כזה שהביא תארים, אבל גם הוביל להתרסקויות מפוארות. אבל מה שאי אפשר לקחת ל"מיוחד", כיום מאמנה של טוטנהאם, הוא את רוח ההתנדבות והנתינה בזמנים קשים. אמש הוא סייע באריזת חבילות ל-"Age UK London", עמותה המסייעת לקשישים בלונדון.


* נאפולי הבינה שהייתה פזיזה מדי עם ההודעה על חזרתה לאימונים ביום רביעי. המועדון הודיע רשמית בחשבון הטוויטר שלו כי הקבוצה משהה את אימוניה לאור המשך התפשטות נגיף הקורונה באיטליה. "המועד בו יתחדשו האימונים ייקבע ביחס להתפתחות מצב החירום הבריאותי במדינה", נכתב. גם לאציו פועלת באופן האופן.



* פיפ"א רותמת את כוכבי העל של הכדורגל במאבק נגד הקורונה עם קמפיין משותף (יחד עם ארגון הבריאות העולמי) בסרטון מיוחד בן דקה וחצי החוזר על פעילויות ההיגיינה הנדרשות. "תעבירו את המסר וננצח את הקורונה". בסרטון אפשר לראות גם את ליאו מסי נותן עצות לגבי הפנים. אליסון בקר, איקר קסיאס, סמואל אטו, קרלס פויול, ג'יאנלואיג'י בופון, פיליפ להאם, סמואל אטו, צ'אבי הרננדס, מייקל אואן וגם ז'וזה מוריניו וארסן ונגר בפנים.


*  פיב"א הודיעה כי בשבועות הקרובים תתקבל החלטה לגבי המפעלים החשובים, כמו גם ליגת אלופות הכדורסל אמריקה וליגת אפריקה בכדורסל. מנכ"ל פיב"א העולמי  הסומלי חמאן ניאנג' שביקר לאחרונה בישראלי הוסיף כי התחרויות המאורגנות בידי FIBA מושבתת כרגע, אך הוסיף כי אין פירוש הדבר שההכנות לתחרויות העתידיות אותן מקיים המפעל נפסקו. "אנחנו נמצאים בתקשורת רציפה עם מארחי האליפויות  ונמשיך לעקוב אחר המצב על בסיס יומיומי, כמו גם מעקב אחר הנחיות ארגון הבריאות העולמי (WHO), רשויות ציבוריות והנציבות הרפואית של פיב"א".

ישראל אמורה לארח את אליפויות אירופה 3 על 3 גברים ונשים וכן את אליפות אירופה לנערות דרג ב'. לגבי משחקי הכדורסל באולימפיאדה האמורה להיפתח ב-24 ביולי בטוקיו הוסיף ניאנג'  כי ביטול המשחקים האולימפיים אינו עומד על הפרק ובעוד 4 שבועות יתקיים דיון נוסף וההערכה מחדש של המצב.

* שחקני ריאל מדריד מתכוונים לתרום סכום נכבד למאבקה של ספרד בנגיף הקורונה – לדיווח לחצו כאן. בינתיים המועדון עצמו קנה ותרם ציוד רפואי רב במטרה לסייע לבתי החולים. נשיאת קהילת מדריד הודתה לקבוצה בטוויטר.

 

* הוא רציני? מייק אשלי, הבעלים השנוי במחלוקת של ניוקאסל, מתעלם מההנחיות של ממשלת בריטניה וכתב לעובדי חנויות הפםורט שברשותו: "אנחנו מחזיקים במגוון עצום של ציוד ספורט כדי שאנשים יישארו בכושר וימרו על בריאות בתקופה זו. הנושא הראשון בחיפוש במדיה אחרי וירוס הקורונה הוא כושר ביתי. לכן, על רקע סגירת מכוני הכושר, הביקוש למוצרים שלנו גדול. החנויות שלנו יישארו פתוחות כדי לציבור לרכוש את המוצרים".

* אתלטיקו מדריד תכריע השבוע לגבי עתיד עובדיה. מלבד השחקנים עצמם, במועדון יש כ-500 עובדים שאינם פעילים. הקבוצה סגרה כמובן את חנויות המוצרים שלה והפסיקה את ערוץ הטלוויזיה. ישנם עובדים שיכולים לעבוד טלפונית מהבית.

 

* מרקוס יורנטה, הגיבור החדש של אתלטיקו מדריד, "איתגר" את בת זוגו בדרך מיוחדת בזמן ההסגר הביתי.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי