מעמדו של מאור עשוי להתערער. דיי: לא יודע למה לא שיחקתי

אוסטין דיי
אוסטין דיי | אודי ציטיאט

האלופה מתקשה לעכל את ההדחה מהיורוקאפ בעקבות ה-79:66 לרג'יו אמיליה. הנזק הכספי עומד על 3-2 מיליון שקלים, הנזק התדמיתי פגע בחלום היורוליג. המאמן ייבחן מול נהריה בגביע הפורוורד צפוי לעזוב

(גודל טקסט)

1. תחושות קשות מלוות את הפועל ירושלים לאחר ההדחה אמש (רביעי) מהיורוקאפ. האדומים ציפו להגיע למחזור האחרון מול גלאטסראיי עם יכולת להילחם על מקומם בשלב הבא, אך במקום זאת הם הפסידו פעם נוספת, 79:66 נגד רג'יו אמיליה, וסיימו את דרכם באופן רשמי במפעל האירופי. האדומים הציגו שוב יכולת חלשה, לא ניצלו את העובדה שהאיטלקים שיחקו ללא אמאדו דלה וולה הנהדר ונעלמו במאני טיים כשקלעו שש נקודות בלבד ברבע האחרון לעומת 17 של האורחים שלא הביטו לאחור.

בסיום המשחק נשמעו קריאות בוז רמות באולם ואת השחקנים ליוו מטח קללות ושריקות בעת שירדו מהפרקט. האווירה הקשה המשיכה גם לתוך חדר ההלבשה, בו היתה אווירת נכאים, שהצביעה בעיקר על תסכול מצד השחקנים שלא האמינו שזה קורה להם. חלק מהשחקנים מיהרו לעזוב מיד את האולם, בעוד הנותרים ניסו לעכל את שאירע להם בחודשיים האחרונים.

ג'רום דייסון שהיה שותף לעונה המרשימה אשתקד, התקשה להשלים עם הכישלון: "זו בכלל לא עונת היורוקאפ שציפיתי לה. אחרי הפיינל פור בעונה שעברה, זה בהחלט לא מה שציפיתי העונה. אני לא יכול להסביר מה קרה לנו. הפסדנו משחקים בבית וזה לא אמור לקרות. זה המצב שהכנסנו את עצמנו אליו, אבל אנחנו חייבים לעשות מה שניתן כדי להתמודד עם המצב. חייבים להמשיך הלאה, זו העבודה שלנו, אלה החיים, צריך להסתגל למצב החדש ולהמשיך. מה שפגע בנו הפעם הייתה ההגנה, נתנו להם יותר מדי סלים קלים".

רונלד רוברטס, שהצטרף לקבוצה והפך לשחקן משמעותי בה, הוסיף: "זה מאוד מאכזב, כמובן שרצינו להתקדם באירופה וביורוקאפ. יש לנו עוד עונה ארוכה לפנינו עם הליגה הישראלית והגביע ואנחנו רוצים להתקדם. באופן אישי אני מרגיש טוב על המגרש, אבל הכי חשוב לי לנצח כי זה משחק קבוצתי".

ג'רום דייסון. מתקשה להשלים עם ההדחה (אודי ציטיאט)
ג'רום דייסון. מתקשה להשלים עם ההדחה (אודי ציטיאט)

2. כעת, משהפועל ירושלים תתמודד רק בליגה, לקבוצה אין צורך בשבעה זרים, והיא תערוך שינויים בסגל כבר בעתיד הקרוב. האדומים ישחררו ככל הנראה את אוסטין דיי, שמתקשה להשתלב בקבוצה ומזיק לה מבחינה חברתית. במועדון לא מרוצים מתרומתו המקצועית של הפורוורד ומותחים ביקורת קשה על התנהלותו, כשהוא מרבה להפגין את חוסר שביעות רצונו בכל הזדמנות. דיי, שלא נרשם למשחק הליגה האחרון נגד הפועל חולון, שותף לשבע שניות בלבד במשחק אמש והביט במשך כל ההתמודדות על חבריו מהספסל.

"אני לא יודע למה לא שיחקתי, היה לי אימון טוב אתמול", אמר הפורוורד שהתקשה להסתיר את אכזבתו. "אני לא כאן כדי ליצור דרמה, אני כאן כדי להיות מקצוען. הייתי היום מקצוען ואני כזה בכל יום. אתם לא הייתם מאוכזבים אם לא הייתם משחקים? אני אנושי, בן אדם כמו כל אחד אחר. ברור שיש לי רגשות, אני לא רק שחקן כדורסל. אני לא המאמן, זה לא התפקיד שלי להגיד למה לא שיחקתי. אני מנסה לעשות את העבודה שלי על הצד הטוב ביותר. זה הפסד מאכזב וכולם היו עדים לו. קלענו רק שש נקודות ברבע האחרון וזה קשה. אנחנו נמצאים בסיטואציה קשה העונה. כולנו רצינו לנצח את המשחק. כואב להפסיד לרג'יו אמיליה ללא השחקן הכי טוב שלה".

אוסטין דיי. נדחק לקצה הספסל (אודי ציטיאט)
אוסטין דיי. נדחק לקצה הספסל (אודי ציטיאט)

בשיחה עם אתר ספורט1, דיי הוסיף והתייחס להמשך דרכו במועדון ולטענות על כך שרצה לעזוב במהלך העונה: "לא רציתי לעזוב מעולם את ירושלים, השמועות שאני רציתי לעזוב את הקבוצה לא נכונות", הוא פסק בהחלטיות לכותב שורות אלה, "קיבלתי הצעות מקבוצות אחרות במשך כל הזמן הזה ודחיתי אותן. ההצעות האלה היו בשכר גבוה יותר, אבל העדפתי להרוויח פחות כסף ולהישאר פה".

אתה עדיין רוצה להישאר פה?
"עכשיו אני רוצה לשחק כדורסל", ענה הפורוורד במסר מרומז.

אלן אומיץ'. מאכזב אבל יישאר (אודי ציטיאט)
אלן אומיץ'. מאכזב אבל יישאר (אודי ציטיאט)

בקבוצה קיימת אכזבה גם מאלן אומיץ', שמפגין יכולת חלשה והולך אחורה ככל שהעונה מתקדמת. במשחק אתמול הוא קיבל שבע דקות בלבד, שהוענקו לו רק מחוסר ברירה, כדי לתת מנוחה לרונלד רוברטס. בדקות שלו על המגרש הסנטר הסלובני שמע את הקהל האדום מיואש ממנו לאחר שהחטיא שתי זריקות עונשין, החמיץ זריקות קלות בצבע ואפשר ליריבה לקחת עליו ריבאונדים בהתקפה. למרות האכזבה מיכולתו אומיץ' עשוי להישאר , לפחות באופן זמני, עד חזרתו של ריצ'ארד האוול שנותח בברכו וייעדר כחודשיים.

3. במשך ארבע השנים האחרונות אורי אלון בישר על חזונו להגיע ליורוליג, אך החלום השאפתני חטף כעת מכה חזקה בכנף בעקבות ההדחה הכואבת כבר בשלב הראשון. אחרי שבעונה שעברה האדומים הגיעו עד לפיינל פור, התדמית שנבנתה להם באירופה התרסקה עם שרשרת הפסדים מביכים וטעויות ניהוליות שכללו את שחרור השחקן הכי מוכשר בסגל (קרטיס ג'רלס), ומינויו של מאמן צעיר ללא רזומה (מודי מאור) בשלב כה קריטי כשהעליה לשלב הבא עוד הייתה אפשרית.

קרטיס ג'רלס. איך שחררו אותו? (עדי אבישי)
קרטיס ג'רלס. איך שחררו אותו? (עדי אבישי)

להדחה מאירופה יש גם משמעות כספית שפוגעת בירושלים גם בפן הפיננסי. האדומים הפסידו כסף רב בעקבות ההדחה מהסכם זכויות השידור, ממכירת הכרטיסים וממפרסמים. בנוסף, הקבוצה החמיצה מענקים בשווי עשרות אלפי דולרים כתגמול על ניצחונות, כשהם רשמו שני ניצחונות בלבד וככל הנראה לא ינצחו גם במחזור האחרון. ההפסד הכספי כתוצאה מההדחה מוערך בין 3-2 מיליון שקלים ויכולות להיות לו השפעות שליליות גם בעתיד, בעקבות בריחת מפרסמים ומכירה נמוכה יותר של זכויות השידור והמנויים בעונה הבאה.

4. כעת ירושלים צריכה להתאושש ולהשתקם בהקדם האפשרי כשכבר מחרתיים מחכה לה משחק נוסף של הכל או כלום נגד עירוני נהריה במסגרת שמינית גמר גביע המדינה. בירושלים יתרכזו מעכשיו בזירה המקומית, ובקבוצה לא רוצים למעוד ולעוף בשלב כה מוקדם ממאבק על תואר נוסף. במידה והקבוצה תרשום הפסד נגד נהריה, במועדון עשויים לערוך שינוי נוסף על הקווים ולמנות מאמן אחר במקום מודי מאור.

הצטרפו לדף הפייסבוק של רוני כהן – ווינר שוט

מודי מאור. כבר יעזוב? (אודי ציטיאט)
מודי מאור. כבר יעזוב? (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי