צ'כיה וננו גינזבורג בשמינית הגמר לאחר ניצחון על טורקיה

תומאש סטורנסקי
תומאש סטורנסקי | HECTOR RETAMAL / AFP

אליפות העולם: הנבחרת של המאמן הישראלי השיגה 76:91 חשוב, ווילבקין קלע חמש נקודות בלבד למפסידה. ברזיל הבטיחה את ראשות הבית לאחר ניצחון על מונטנגרו, אוסטרליה הכניעה את ליטא וסיימה בפסגה על חשבונה

(גודל טקסט)
שלב הבתים של אליפות העולם בכדורסל קרוב לסיומו. הבוקר (חמישי) נקבעו העולות לשמינית הגמר במספר בתים, כאשר במשחק המרכזי צ'כיה של ננו גינזבורג גברה על טורקיה ועלתה מהבית מהמקום השני, בעוד הטורקים ייאלצו להסתפק במשחקי הדירוג. מונטנגרו שלא העפילה לשלב הבא הפסידה לברזיל. בנוסף נערכו משחקים לפרוטוקול בין גרמניה לירדן שלא הצליחו להעפיל לשלב הבא והוא הסתיים בניצחון של הנבחרת האירופית ובמשחק שפתח את היום קנדה הביסה את סנגל.


טורקיה – צ'כיה 91:76
ניצחון גדול למאמן הישראלי ננו גינזבורג שהעלה את נבחרתו לשמינית הגמר לאחר תצוגת כדורסל משכנעת על טורקיה החזקה ואולי יקיים את מה שהבטיח למקרה שינצח את העות'מאנים. הצ'כים נהנו ממשחק מאוזן כאשר לא פחות מחמישה שחקנים סיימו בדאבל פיגרס והובילו כמעט לכל אורך המשחק. אונדריי באלווין הצטיין עם 17 והוסיף עוד 11 ריבאונדים. מנגד סקוטי ווילבקין סבל מערב חלש במיוחד של 5 נקודות ולא עזר לקבוצתו לרשום ניצחון ראשון בשלב הבתים והנבחרת הטורקית נשרה למשחקי הדירוג.


ברזיל – מונטנגרו 73:84
מונטנגרו שלא ניצחה בטורניר, קיוותה לרשום ניצחון בכורה בשלב הבתים. לעומת זאת ברזיל במצב ההפוך רצתה להישאר במאזן מושלם. הרבע הראשון היה צמוד והסתיים ב-19:20 בזכות שלשה של אקס מכבי תל אביב אלכס גרסיה. בהמשך הנבחרת הדרום אמריקאית הצליחה לברוח ליריבה והשיגה ניצחון שלישי ברציפות שהבטיח לה את המקום בראש הבית. מרקיניוס סוזה בלט בשורות המנצחת עם 13 נקודות מנגד דרק נידהם בלט עם 16.





סאבוניס עולה לסל. בלט, אך זה לא הספיק לליטא (Zhizhao Wu/Getty Images)


ליטא – אוסטרליה 87:82
במשחק בין שתי קבוצות שעוד לפני פתיחתו הבטיחו את מקומן בשלב הבא, השאלה הייתה רק מי תסיים בפסגת הבית – ואוסטרליה היא זו שהצליחה להכניע 82:87 את היריבה מליטא ולכבוש את המקום הראשון בבית 8. ביום חלש של ג'ו אינגלס שסיים עם שתי נקודות בלבד שקלע בדקה האחרונה, אחרי שבמשחק הקודם היה במרחק נגיעה מטריפל דאבל, היו אלה פאטי מילס מסן אנטוניו (23 נקודות) וארון ביינס מפיניקס סאנס (21 נקודות, 13 ריבאונדים) שלקחו פיקוד בדרך לניצחון. מנגד, מריוס גריגוניס הוביל את קלעי ליטא עם 19 נקודות, דומנטאס סאבוניס בלט עם 12 נקודות.


יוון – ניו זילנד 97:103

הכחולים-לבנים התאוששו מההפסד המאכזב לברזיל עם ניצחון על פני ה"קיוויס". המאמן תנאסיס סקרטופולוס למד לקח מהמשחק הקודם ופתח עם יורגוס פרינזטיס בחמישייה, הפורוורד החזיר לו ב-13 נקודות. אבל הכוכב הראשי היה כמובן יאניס אנטטוקומפו, שלא נתקל הפעם בשומר קשוח כמו אלכס גארסיה וחגג עם 24 נקודות, עשרה כדורים חוזרים וגם שישה אסיסטים. יואניס פפאפטרו הוסיף 16 לזכות היוונים. קורי וובסטר היה פעם נוספת הסקורר המוביל עבור ניו זילנד, עם 31 נקודות ו-7/12 לשלוש.



תוצאות נוספות
קנדה -סנגל 60:82
גרמניה – ירדן 62:96
צרפת – הרפובליקה הדומיניקנית 56:90

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי