אחרי 58 ניצחונות רצופים: ארה"ב הודחה על ידי צרפת ברבע הגמר

דונובן מיטשל
דונובן מיטשל | Lintao Zhang/Getty Images

הטריקולור, בעזרת יכולת גדולה של רודי גובר (21 נקודות) ואוון פורנייה (22), שלחו הביתה את אלופת העולם והמועמדת הבכירה לזכייה בתואר עם 79:89 והנחילו לה הפסד רשמי ראשון מאז 2006. ארגנטינה מחכה בחצי הגמר

(גודל טקסט)
לאחר המשחק הגדול של ארגנטינה אתמול (שלישי), אשר הבטיח את מקומה בחצי הגמר, נבחרת צרפת רשמה היום את המשחק הגדול ביותר בטורניר. הטריקולור הציגו משחק גדול, קטעו את רצף הניצחונות המרשים של ארצות הברית (58 משחקים) ושלחו הביתה את החבורה של גרג פופוביץ' עם 79:89, בעיקר בזכות משחק גדול של רודי גובר ואוון פורנייה. בחצי הגמר תחכה האלביסלסטה.


פתיחת המשחק הייתה לא ברמה הגבוהה אליה ציפו האוהדים משני הצדדים, שרשמו החמצות רבות. דונובן מיטשל ופורנייה היו שני האנשים המרכזיים בכל נבחרת, כאשר קלעו בדקות הראשונות את כל הנקודות. כאמור, הידיות של שני הצדדים לא היו מדויקות מספיק, והרבע הראשון הסתיים בשיוויון 18:18.


הרבע השני בהתמודדות המסקרנת היה כבר יותר טוב, כאשר תחילה אלה היו הצרפתים לפתוח פער ראשון וקבעו הפרש של חמש נקודות, 22:27. האיש החם של ארה"ב מיטשל התעורר שוב והוביל ריצת 0:7, אשר החזירה את היתרון עבור החבורה של פופופביץ'. פורנייה, בעזרתו של גובר החזיר קלעו מספר סלים חשובים עובר הכחולים, אשר הובילו אותם להפרש הגבוה במשחק – 37:45. עד ההפסקה ארה"ב צמצמה בשתי נקודות, 39:45.


אכזבה. פופוביץ' הולך הביתה ברבע הגמר (YE AUNG THU / Contributor)
אכזבה. פופוביץ' הולך הביתה ברבע הגמר (YE AUNG THU / Contributor)


ברבע השלישי צרפת קיבלה תרומה גולה מניקולה באטום, שעזר לה לעלות להפרש דו ספרתי. למזלם של האמריקאים, הגארד מיוטא ג'אז המשיך את היום הגדול שלו, עשה הרבה צרות להגנה היריבה ושמר את קבוצתו בתמונת המשחק. 63:66 לארה"ב בתום שלושה רבעים.


הרבע האחרון במאבק האיכותי היה שקול מאוד, כאשר אף נבחרת לא הצליחה לנצל מומנטום מסוים ולברוח. שלוש דקות לבאזר האחרון גובר עלה לדאנק חשוב אשר קבע 76:80 עבור צרפת. בהמשך נאנדו דה קולו קלע שתי זריקות עונשין חשובות, שקירבו אותם עוד יותר לניצחון 78:84. דה קולו בעצמו ניגש פעם נוספת לקו, קלע פעמיים ובכך סגר את הסיפור. 79:89 לצרפת בסיום.




מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי