רוביו: "הגביע מוקדש לאימי, היא בוודאי צפתה בי מלמעלה"

ריקי רוביו
ריקי רוביו | Lintao Zhang/Getty Images

ה-MVP של אליפות העולם בכדורסל הקדיש את הניצחון לאימו המנוחה והוסיף: "אנחנו קבוצה של אגדות". התקשורת בספרד ומספר אושיות בעולם הספורט שיבחו את האלופה הטרייה. סקולה הודה: "הם היו הטובים ביותר"

(גודל טקסט)
זכייתה של נבחרת ספרד באליפות העולם בכדורסל, לאחר הניצחון היום (ראשון) 75:95 על ארגנטינה זכה לתגובות בכל רחבי הרשת. זוהי הזכייה השנייה בהיסטוריה של הספרדים, 13 שנה אחרי שלקחו את הגביע על אדמת יפן. ריקי רוביו, שהוביל את הספרדים לזהב עם 20 נקודות, שבעה ריבאונדים ושלושה אסיסטים, נבחר ל-MVP של משחק הגמר. שחקנה של פיניקס סאנס בלט לאורך כל הטורניר וקיבל את התואר לאחר יכולת מצוינת בגמר.


הרכז דיבר בהתרגשות בסיום: "אנחנו מתרגשים מאוד מההישג – זכייה בגביע העולם. הרגשתי שזה הולך להיות הטורניר שלי, השחקנים נתנו הכל אחד עבור השני על הפרקט וזה השתלם, אנחנו קבוצה של אגדות. עבדתי הרבה שעות כדי להגיע מוכן לטורניר הזה, נהנתי במשחק כמו ילד קטן. אני מקדיש את הניצחון לאמי שבוודאי ראתה אותי מלמעלה". בהמשך, אביו של רוביו בירך אותו בטלפון בשידור חי.


נבחרת ספרד סוגרת את הטורניר עם מאזן נקי מהפסדים: "למדנו שיעור בספורט ובחיים. אני מקווה שהסיפור הזה יעודד הרבה אנשים. זה רק ספורט והחיים חשובים הרבה יותר, אבל אני מקווה שהזכייה שלנו והדרך שהשגנו אותה תעזור לאנשים להתגבר על הבעיות שלהם במהלך היומיום".


נבחרת ספרד חוגגת עם הגביע (Lintao Zhang/Getty Images)
נבחרת ספרד חוגגת עם הגביע (Lintao Zhang/Getty Images)


מאמן הנבחרת סרג'יו סקאריולו אמר בסיום: "אנחנו נמצאים איפה שאנחנו צריכים להיות. הכנסנו את המשחק לקצב די מהיר כבר מהפתיחה. העברנו את הכדור בצורה טובה והאחוזים בהם דייקנו מהשלוש היו בדיוק כמו שרצינו. היו לנו מספר טעויות בהגנה ואנחנו צריכים להשתפר בנושא הזה, עלינו להגן טוב יותר על הכדור בכדי להציג משחק מרהיב ויעיל יותר".


על רוביו: "הוא היה טוב מבחינה הגנתית והתקפית. ריקי מתמקד כרגע במציאת היכולת שלו לסכן את היריבה בעזרת אסיסטים וניהול משחק נכון. חוץ מהתועלת שהוא מניב מבחינה מקצועית, הוא מנהיג ותמיד נמצא שם עבורנו. במובן הזה הוא עשה התקדמות וזה צעד חשוב מאוד".


האתרים המרכזיים בספרד שיבחו והיללו את הנבחרת על הזכייה בתואר. ב'אס' הציגו תמונה של השחקנים עם הגביע תחת הכותרת "מצופים בזהב", ב'מארקה' חגגו את הגביע תחת הכותרת "אנחנו אלופי העולם". מלבד הסיקור התקשורתי, גם מספר אושיות בעולם הספורט הגיבו להישג של הספרדים. ג'וזפ מריה ברתומאו, נשיא ברצלונה, שלח ברכות ותייג את שחקני קבוצת הכדורסל: "מזל טוב על מדליית הזהב. זו הייתה אליפות עולם נהדרת".


ריקי רוביו. מקבל את הגביע מקובי בראיינט( Lintao Zhang/Getty Images)
ריקי רוביו. מקבל את הגביע מקובי בראיינט( Lintao Zhang/Getty Images)


פאו גאסול, כדורסלן העבר האגדי ואחיו של מארק שהיה דומיננטי מאוד באליפות בירך תחת הכותרת: "אלופי העולם". ניקולה מירוטיץ' שעבר לברצלונה הקיץ תחת חוזה חסר תקדים ולא השתתף באליפות הגיב: "מזל טוב אלופי העולם. אלה היו 12 השחקנים שהיו חייבים להיות בטורניר והם להטו. כמה נפלא הכדורסל". לוקה דונצ'יץ' תייג את חבריו לקבוצה לשעבר בריאל מדריד והוסיף: "מזל טוב לחברים שלי מספרד. זה מגיע לכם". לואיס סקולה, המצטיין של ארגנטינה בטורניר, אמר: "אני רוצה לברך את ספרד על טורניר אדיר, הם היו הטובים ביותר. אני גאה על שבועיים מדהימים".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי