ירושלים המריאה לטורקיה, קטש: "תהיה משוכה קשה"

עודד קטש, סולימאן בריימו, ג'יימס פלדין
עודד קטש, סולימאן בריימו, ג'יימס פלדין | הפועל "בנק יהב" ירושלים

האדומים מהבירה יפתחו את העונה האירופית במפגש עם בנדירמה הטורקית, שמחזיקה בשיא ניצחונות ביתיים בליגת האלופות. תומאס וקאזינס ייכללו לראשונה בסגל. המאמן: "ראינו אותם מנצחים את אפס אנדולו, הם מוכשרים"

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים המריאה היום (שלישי) לטורקיה, לקראת משחקה הראשון העונה בליגת האלופות של פיב"א, שבו תפגוש את בנדירמה הטורקית (או בנביט, כפי שנקראה עד השנה). הקבוצה מהבירה תנסה לשפר את הישגה מהעונה הראשונה במפעל, שבה הגיעה בשנה שעברה עד לרבע הגמר והודחה על ידי טנריפה הספרדית.

האדומים מגיעים לפתיחת העונה האירופית במומנטום מצוין. במשחקי ההכנה הם הפסידו פעם אחת בלבד, לחימקי מוסקבה, ומאז פתיחת העונה הם הניפו את גביע ווינר עם ניצחון על מכבי תל אביב, גברו על נס ציונה במחזור הראשון של הליגה ובשבת האחרונה העלו את מאזנם ל-0:2 בזירה המקומית, אחרי שטיילו ל-72:90 על הפועל תל אביב.

בכל המשחקים עד כה הירושלמים הציגו יכולת התקפית מצוינת ומשחק קבוצתי שוטף. תמיר בלאט בכושר קליעה נהדר, עידן זלמנסון מראה קבלת החלטות טובה מאוד מעמדת הסנטר וגם נמרוד לוי מפגין יכולת מצוינת. בגזרת הזרים, ג'ייקובן בראון מאיים על כל הגנה עם האחד על אחד שלו, ג'יימס פלדין מהווה איום קטלני מרחוק כהרגלו וגם טרנט לוקט וסולימאן בריימו משתלבים נהדר בקבוצה. אחרי שאשתקד ירושלים הייתה קבוצת ההתקפה הטובה במפעל לאורך העונה הסדירה, עם 90.4 נקודות למשחק, היא צפויה להמשיך באותה מגמה ותקווה שזה יעזור לה לגבור על היריבה הטורקית.

בר טימור בנתב
בר טימור בנתב"ג. ירושלים תפתח ברגל ימין? (באדיבות הפועל "בנק יהב" ירושלים)

עם זאת, המשימה לא תהיה פשוטה בכלל. רק לפני יומיים בנדירמה הביסה במסגרת הליגה הטורקית 66:84 את אפס אנדולו, פיינליסטית היורוליג בעונה הקודמת למי ששכח. בנוסף, הקבוצה מצפון-מערב טורקיה ניצחה הכי הרבה משחקי בית בעונה הסדירה בתולדות ליגת האלופות של פיב"א, 19 בסך הכל. בנדירמה ניצחה את שני מפגשיה האחרונים נגד קבוצה ישראלית, כשפגשה את עירוני נהריה בעונת 2016/17 וגברה עליה 70:83 בטורקיה ו-77:85 בארץ.

מאמן הפועל ירושלים עודד קטש התייחס ליריבה לפני ההמראה ואמר: "ראינו אותם מנצחים את אנדולו אפס לפני יומיים. הם קבוצה אגרסיבית שאוהבת לרוץ, מאוד צעירה וכשרונית, כך שזו תהיה משוכה קשה. אבל בסך הכל אנחנו מתרגשים לפתוח את העונה האירופית, מי שהיה פה בעונה שעברה רוצה להגיע להישג יותר טוב העונה".

טיישון תומאס. יערוך הופעת בכורה העונה (באדיבות הפועל
טיישון תומאס. יערוך הופעת בכורה העונה (באדיבות הפועל "בנק יהב" ירושלים)

המפתחות לניצחון: "צריכים להיות שקולים בהתקפה, כי הם קבוצה צעירה שרוצה לרוץ כל הזמן, בטח בבית. זה מה שהם עשו נגד אפס וזה מה שננסה למנוע מהם, על ידי כדורסל חכם".

שני שחקנים שלא שיחקו עד עכשיו יהיו בסגל של האדומים מהבירה, טיישון תומאס ואייזיאה קאזינס. הסנטר נפצע במחנה האימון באיטליה ופספס את פתיחת העונה, בעוד הרכז לא נכלל בתכניות עד כה במשחקי הליגה. קטש אמר מה הוא מצפה לראות מהם: "מקווה שזו תהיה יכולת קרובה למה שראינו באימונים, למרות שזו לא אינדיקציה, ושהם ייכנסו מהר למשחק. אבל קשה לדרוש את זה משחקנים שלא שיחקו כל כך הרבה זמן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי