גיא הראל: "מילא האווירה המאיימת, אבל שריפת דגל זה מזעזע"

גיא הראל
גיא הראל | אודי ציטיאט

מנכ"ל הפועל ירושלים סיפר על החוויה הקשה באתונה: "למרות המשטרה שהיתה שם, זה היה מלחיץ לא באנו מהאופרה בווינה, אבל לא זכור לי דבר כזה. בכל משחק שלהם יש דגל פלסטין". על ההפסד: "ברבע האחרון נגמר הכוח"

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים יצאה מהמשחק אתמול (רביעי) נגד א.א.ק אתונה בתחשות קשות, ולא רק בגלל ההפסד 91:78. האוהדים היוונים הפכו את האולם למופע אימים, הציתו את דגל ישראל ואיימו על הקהל האדום שעשה את הדרך לאתונה. מנכ"ל המועדון גיא הראל סיפר בראיון לתוכנית הספורט של רדיו 103FM על ההרגשה תוך כדי ולאחר המשחק.

"קודם כל, הגיעו 400 אוהדים שלנו שזה מדהים", סיפר הראל, "כשמדובר במשחק עונה רגילה באתונה, זה לא דבר שגרתי אז זה באמת היה דבר יפה. עבדנו בשיתוף פעולה עם א.א.ק ועם המשטרה. אנחנו בעצמנו לא באנו מהאופרה בווינה, אבל האווירה המאיימת שהיתה – לי לא זכור דבר כזה. זה לא הגיע לאיומים פיזיים, אבל יצא לנו לשחק נגדם כמה פעמים ואף פעם לא הגיעה כמות כזאת של אוהדים. מגיעים אלפים בודדים. אבל גם כי הם ידעו שאנחנו מביאים מאות וגם כי אצטדיון הכדורגל שלהם קרוב, הגיעו מעל 11 אלף אוהדים, מה שתרם להרגשה".

"חלק מהדברים היו נורמלים ועברנו אותם, ובשלב הראשון שהיה עידוד שלנו ועידוד שלהם וזה חלק מהספורט. אבל בשלב מסוים התחילו להרגיש את הקהל שלהם מתקרב לשלנו, ולמרות המשטרה שהיתה שם זה היה מלחיץ. ואז שורפים דגל ישראל מול העיניים שלך וזה מזעזע. בסדר האווירה המאיימת, אבל זה כבר משהו אחר".

אוהדי א.א.ק שורפים את דגל ישראל.
אוהדי א.א.ק שורפים את דגל ישראל. "צריך לדאוג שזה לא יקרה לקבוצה הישראלית הבאה שתגיע לאתונה" (צילום: הפועל ירושלים)

זהות השורפים: "אלה היו אוהדי א.א.ק. אני לא אכנס לעניין הפוליטי, כי בכל משחק שלהם יש דגל פלסטין שזה חלק מהעניין שלהם. זה בסדר, אפשר להתווכח אבל זה משהו שקיים".

ההפסד עצמו: "חבל שזה נגמר ככה, באנו ורצינו לנצח. א.א.ק קבוצה מצוינת וברבע האחרון בעיקר אובדן הריכוז גבר ושחקנים שניסו לקחת על עצמם לא הצליחו. האם מה שקרה ביציע השפיע עליהם? אלה שחקנים מקצועיים, אני לא חושב שזה השפיע עליהם. מה שקרה זה כדורסל. שיחקנו נגד קבוצה טובה ששמרה טוב וברבע האחרון נגמר הכוח ואיבדנו כדורים. באיזשהו שלב המשחק ברח לנו. התחלנו לשחק על ההפרש אבל זה היה מאוחר מדי".

על טרנט לוקט: "זה עניין אישי לא פשוט, אין יעד לחזרה ולא יכול להיות. אנחנו שוקלים להביא לו מחליף, הוא גם יודע את זה. לוקט עזב מעכשיו לעכשיו, לא היתה הכנה. זה היה בגלל אירוע משפחתי מצער מאוד. בסוף משחק הוא הבין שהוא צריך לעזוב".

לוקט.
לוקט. "לא היתה הכנה לזה" (דני מרון)

"אני לא יודע איך פיב"א תעניש את א.א.ק", סים הראל, "דיברתי איתם גם על הלייזר וגם על הדגל. אבל העיקר הוא שצריך לדאוג שלקבוצה הישראלית הבאה שתגיע לאתונה דברים כאלו לא יקרו. אני מקווה שלא, אבל אנחנו נעשה מה שאנחנו יכולים לעשות, הרי לרדת מהמגרש זו לא אופציה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי