טורניר להכרעת העונה: כך עשויה להתחדש הליגה הספרדית

וולטר טבארס
וולטר טבארס | טוויטר

דיווח: האולם בוולנסיה עשוי לארח את הקבוצות שבמקומות 1-12 לתחרות שבסופה ארבע הראשונות יתמודדו על האליפות כבר בסוף חודש יוני

(גודל טקסט)

למרות כל התחזיות המוקדמות, נראה כי הליגה הספרדית בכדורסל תשוב לפעילות. ליגות רבות ברחבי אירופה הגיעו לסיומן בטרם עת בעקבות נגיף הקורונה, רק בסוף השבוע גם ביוון הודיע ועל סיום העונה והכתרת פנאתינייקוס לאלופה, אולם בספרד, כמו בליגת העל שלנו בישראל, ככל הנראה נמצא הפתרון לחידוש עונת 2019/20.

כידוע, ממשלת ספרד אישרה בסוף השבוע את חזרת הליגה בכדורגל החל מה-8.6 ולקראת הדיון מחר (שני) בין בעלי המועדונים ביורוליג, אז תתקבל החלטה סופית ורשמית אם העונה תתחדש או לא, אבל בינתיים, לפי דיווח ב"קדנה סר", 12 הקבוצות הראשונות בטבלה בספרד יסכימו לפורמט שגובש כבר בחודש שעבר, לפיו הקבוצות יחולקו לשני בתים והשתיים הראשונות בסיומו של כל בית יתמודדו בפיינל פור. כל המשחקים ייערכו באולם אחד ועל פי הדיווחים תהיה זו ולנסיה שתזכה לארח את הטורניר שיאפשר את סיום העונה. אופציה נוספת היא באולם בסראגוסה ועד סוף החודש תתקבל ההחלטה אם ה-ACB אכן חוזרת.

על פי המסתמן, בהנחה שהליגה אכן תתחדש, הטורניר ייצא לדרך ב-15 או ב-17 ביוני והפיינל פור ייערך בסוף חודש יוני, כך שבניגוד לבעיה שנוצרה עבור מכבי תל אביב, יוכלו הקבוצות הספרדיות לשחק ביורוליג וביורוקאפ – אם בכלל תימשך העונה, מה שקיים ספק מאוד גדול שיקרה. מדובר בריאל מדריד, ברצלונה, ולנסיה, באסקוניה וביורוליג משחקת מלאגה, קבוצתו של גל מקל שסיפר לאחרונה שממה שהוא יודע הסיכויים שהמפעלים האירופיים יתחדשו קלושים. נזכיר כי עד לפני שבוע נטען שכל אותן קבוצות מתנגדות חידוש העונה, בייחוד ברצלונה וריאל מדריד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי