דמויות מפתח: השחקנים שיוכלו לקבע את מעמדם בגמר ה-NBA

קוואי לאונרד עם קווין דוראנט
קוואי לאונרד עם קווין דוראנט | Gettyimages

לקראת הסדרה בין טורונטו ראפטורס לגולדן סטייט ווריורס, שתצא לדרך הלילה (בין חמישי לשישי), שרון דוידוביץ' מצביע על האנשים שיקבלו הזדמנות להשפיע בצורה מכרעת על תדמיתם להמשך הקריירה

(גודל טקסט)

תארו לכם שמשהו גדול היה חוזר על עצמו שוב ושוב. סתם, נניח, משהו הזוי אבל נכתוב אותו רק לשם הדוגמא: בואו נניח שהיינו צריכים ללכת כל הזמן לבחירות, אפילו פעמיים בשנה, כשכולם מסביב יודעים היטב את התפקידים, את הצדדים, את יחסי הכוחות ופחות או יותר – גם את התוצאה הסופית.

למזלנו, דברים הזויים כאלה אפשר למצוא רק בתיאוריה. ולמזלנו, אחרי שנים ארוכות של משחק תפקידים ידוע, של סדר אירועים קבוע ותוצאה סופית ברורה – לפחות בדרך כלל – קיבלנו גמר NBA שונה. ללברון וקבוצותיו השונות ניתנה שנת שבתון, מצבו של קווין דוראנט אינו ידוע ואנחנו קיבלנו גמר שטרם נראה: גולדן סטייט ווריורס מול טורונטו ראפטורס.

ובתוך הסדרה הזו שתבוא עלינו לטובה בשבועיים הקרובים, פחות או יותר, יש כמה כוכבים שעשויים לקבע את המעמד שלהם, או את התדמית שלהם, למשך זמן רב קדימה.

יכול לקבע את מעמדו כשחקן היסטורי. קוואי לאונרד (gettyimages)
יכול לקבע את מעמדו כשחקן היסטורי. קוואי לאונרד (gettyimages)

קוואי לנארד
לפני שנה בדיוק הוא היה השחקן המושמץ ביותר בליגה. זה שכמעט ולא שיחק עונה שלמה בשל פציעה שאיש לא ממש הבין אותה, זה שגרם לכאוס בחדר ההלבשה הכי מסודר בליגה, זה שהצליח להסתכסך עם גרג פופוביץ' ירום הודו – זה ששבר את שושלת הספרס שהחלה בדייויד רובינסון, עברה בטים דאנקן והייתה אמורה להמשיך אצלו.

שנה אחרי, קוואי לנארד הוא שחקן הכדורסל הטוב בעולם. אם היינו רוצים "לברון" בסדרה הזו, הוא היה מגיע בדמות קוואי. אמנם הסגל לידו כשרוני בכמה רמות ממה שהיה לצדו של ג'יימס בקליבלנד, אבל הכל בסופו של דבר על הכתפיים שלו. עם 31 נקודות, 9 ריבאונדים ו-4 אסיסטים בממוצע למשחק בפלייאוף, שכוללים גם הגנה שהצליחה "למחוץ" את יאניס אנטטוקומפו בסדרה מול מילווקי (הסטטיסטיקה מספרת על 15 נק' בלבד ל-100 פוזשנים בממוצע ליווני מול טורונטו), קוואי עומד להפוך לשחקן הכי מדובר בסדרה.

היתרון הגדול שלו לעומת כמעט כל אחד אחר שהיה מגיע מהמזרח, זו העובדה שהוא היה שם. 2 סדרות גמר עם סן אנטוניו כולל אחת זכורה ב-2014 בה זכה ב-MVP. הסדרה הנוכחית עשויה להיות זו שתקבע את מעמדו כשחקן בעל חשיבות היסטורית.

השם שלו ירחף מעל הסדרה. קווין דוראנט (AFP)
השם שלו ירחף מעל הסדרה. קווין דוראנט (AFP)

קווין דוראנט
הוא לא אמור לשחק במשחק הראשון. לא בטוח שהוא ישחק במשחק השני. איש אינו יודע כלל אם וכמה יוכל לקחת חלק בסדרה. ועדיין – שמו של קווין דוראנט ירחף שוב ושוב מעל ההתמודדות הזו. אם טורונטו תנצח, יגידו שזה בגלל שדוראנט פצוע. אם גולדן סטייט תנצח, יגידו שזה הודות לעובדה שדוראנט פצוע.

1-31. זה המאזן שעמו נכנסת האלופה לסדרה הזו. 31 ניצחונות לעומת הפסד בודד במשחקים בהם KD פצוע וסטף קרי בריא. פתאום אנשים התאהבו בחזרה בגולדן סטייט בסדרת גמר המערב, כי היא חזרה להיות גולדן סטייט של לפני דוראנט – פחות בידודים, פחות הסתמכות על מהלכים אישיים, יותר משחק קבוצתי שאפיין את ראשית הדרך של האימפריה הזו. הסדרה הנוכחית עשויה להיות זו שתקבע את עתידו של דווין דוראנט בליגה.

האיש שכולם אוהבים לשנוא. דריימונד גרין (gettyimages)
האיש שכולם אוהבים לשנוא. דריימונד גרין (gettyimages)

דריימונד גרין
אי אפשר לומר שמאז תחילת השליטה של גולדן סטייט, דריימונד גרין היה השחקן הכי טוב בקבוצה. גם לא הכי אפקטיבי. אבל אם יש משהו אחד שהוא הזכיר לכולנו במהלך השבועות האחרונים – זה שהוא השחקן הכי חשוב. הציר שמחבר את כל החבילה הזו ביחד.

אנשים אוהבים לשנוא את גרין, ויש מספיק סיבות לכך. אחרי עונה בינונית יחסית, מלאה באינטריגות וחשש אמיתי לגבי המשך דרכו במועדון, דריימונד הופך להיות השחקן שדרכו אמורה לעבור האליפות הבאה של גולדן סטייט. הוא גם מייצג את הדבר הכי חשוב שיש לסדרה הזו להציע לנו – IQ כדורסל גבוה. קחו את קרי, את איגודאלה, את קוואי, את גאסול ואת גרין – וקיבלתם את כיתת המחוננים של הליגה.

כשקוואי יחדור, גרין יצטרך להיות שם בעזרה. כשההתקפה תתקע, הוא יצטרך לחשוב על המהלך הבא, בין אם זו מסירה או שלשה מהפינה. הסדרה הנוכחית עשויה להיות זו שתזכיר לכולם מיהו באמת דריימונד גרין. סדרה בה התסריט שקיבלנו נראה שונה לגמרי מכל הפעמים האחרונות, רק שסצנת הסיום תהיה זהה לחלוטין, הרבה בזכותו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי