דבר כזה לא רואים כל יום: המספרים מוושינגטון – יוסטון

ראסל ווסטברוק
ראסל ווסטברוק | Tim Warner/Getty Images

317 נקודות הפגיזו הוויזארדס והרוקטס במפגש ביניהן הלילה, שבו נקבעו נתונים נדירים. מתי בפעם האחרונה קבוצה קלעה 158 והפסידה? בכמה משחקים נקלעו 20 שלשות בשני הצדדים? ומה הנתון הבלתי נתפס שהשיג הארדן?

(גודל טקסט)
ליל המשחקים האחרון (בין רביעי לחמישי) שקיבלנו ב-NBA היה בהחלט אחד המטלטלים שראינו. מעבר להתגוששות בין ג'ואל אמביד לקארל אנתוני טאונס והפציעה של סטף קרי שפוגעת קשות בסיכויי הפלייאוף של גולדן סטייט, היה גם משחק אחד שיכול למלא ספר שיאים לבדו – זה שבו יוסטון רוקטס גברה על וושינגטון וויזארדס 158:159.


כמה פעמים ראיתם קבוצה שקלעה 158 נקודות בארבעה רבעים והפסידה את המשחק? אם אין לכם אירוע כזה בזיכרון, זה בגלל שהוא התרחש רק פעם אחת בהיסטוריה – בנובמבר 1990, כשדנבר קלעה כמות זהה ונכנעה לגולדן סטייט, שרשמה 162 נקודות.


זה היה המשחק השלישי בתולדות הליגה שלא מגיע להארכה וכל אחת משתי הקבוצות קולעת בו לפחות 155 נקודות. וושינגטון ויוסטון קלעו 20 ו-23 שלשות בהתאמה, כשזו הפעם השלישית בהיסטוריה בה שתי קבוצות צולפות כמות שכזו באותו משחק. מספר הנקודות שנקלע על ידי יוסטון היה הרביעי בגובהו במשחק חוץ אי פעם.




הרקטות והקוסמים צברו יחד 89 נקודות ברבע האחרון – הכמות הכי גבוהה ברבע רביעי מאז אפריל 1994. בשמונה הדקות האחרונות של ההתמודדות, ג'יימס הארדן וראסל ווסטברוק קלעו יחד 27 נקודות (!) כדי להוביל את יוסטון לתוצאה של 25:38 באותו פרק זמן וכמובן – לניצחון.


נמשיך לשיאים אישיים: החטאת העונשין של הארדן כשנותרו 2.2 שניות על שעון המשחק קטעה רצף של 38 קליעות מצד המזוקן ומנעה ממנו להגיע ל-60 נקודות, אך עדיין הוא סיים עם 50+ בפעם ה-19 בקריירה. עשר הופעות כאלה היו להארדן מתחילת העונה שעברה ורק לווילט צ'מברליין (118), מייקל ג'ורדן וקובי בראיינט (25) יש יותר. זו הייתה גם הפעם השלישית שבה מספר 13 של הרוקטס קולע 55+ במשחק חוץ, כשרק צ'מברליין וג'ורדן עשו זאת יותר פעמים בהיסטוריית ה-NBA.




אחרי שעקף את מג'יק ג'ונסון ברשימת הטריפל-דאבלים של כל הזמנים, ראסל ווסטברוק עשה זאת פעם נוספת והגיע ל-140 בקריירה. מאז תחילתה של עונת 2016/17, "ברודי" השיג טריפל-דאבל ב-103 משחקים, שזה פי שלוש מהבאים אחריו ברשימה: לברון ג'יימס (39), הארדן (33) וניקולה יוקיץ' (30).


וגם בצד המפסיד נרשמה היסטוריה. בראדלי ביל המטיר 46 נקודות ועקף את רף ה-45 בפעם השלישית בקריירה, כשהוא במקום החמישי בהיסטוריה של וושינגטון בקטגוריה זו, יחד עם מייקל ג'ורדן. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי