השחקנים יורידו את מפלס הלחץ? בדיקות הסמים יבוטלו בפגרה

לברון ג'יימס , אנתוני דייויס
לברון ג'יימס , אנתוני דייויס | Harry How/Getty Images

לפי דיווח ב"יאהו", כל עוד ליגת הכדורסל הטובה בעולם מושבתת בגלל הקורונה, שחקניה לא יחויבו להיבדק ויוכלו לצרוך חומרים המוגדרים כאסורים בשגרה, כמו למשל מריחואנה

(גודל טקסט)

הנהלת ה-NBA הגיעה להסכם עם ארגון השחקנים, לפיו האחרונים לא יידרשו לעבור בדיקות סמים כל עוד משחקי הליגה מושבתים בשל התפרצות הקורונה, כך דווח הערב (שני) ב"יאהו". בימי שגרה, לאורך העונה עצמה וגם בפגרת הקיץ, השחקנים עוברים שש בדיקות אקראיות וללא התראה מוקדמת על כך, זאת במסגרת ההסכם הקיבוצי בין ההנהלה לארגון. לפי הדיווח, הסיכום שנקבע היום הינו זמני בלבד.

בין החומרים המוגדרים כאסורים בליגה ניתן לציין מריחואנה, סטרואידים וסמים משפרי ביצועים, זאת על אף שבחלק ממדינות ארצות הברית השימוש בקנאביס חוקי ומותר מגיל 21. בדרך כלל, צריכת מריחואנה או סם קל אחר גוררת אחריה עונשים קלים יחסית, בעוד שחקן שנתפס בשימוש בסמים ממכרים מושעה אוטומטית לשנתיים.

לפי נתונים שפורסמו ברשת NBC לפני קצת יותר משבועיים, אחוז השחקנים המשתמשים בקנאביס ב-NBA נע בין 50 ל-85. רק לאחרונה התבטא קווין דוראנט בנושא, כשאמר "כולם בקבוצה שלי שותים קפה מדי יום, או יוצאים אחרי משחקים ושותים קצת יין פה ושם. היחס למריחואנה צריך להיות זהה. הלוואי שנתגבר על הסטיגמה ונבין שזה לא עושה כלום חוץ מלגרום לאנשים ליהנות, להיות רעבים ולהתאחד – הצמח הזה מאחד אותנו". מאט בארנס, שחקן עבר, הודה כי עישן לפני משחקים לאורך 14 שנותיו בליגה וכי היחס כלפי שימוש בקנאביס בקרב מנהלי הקבוצות היה צבוע.

מה שלא ידוע לאף אחד הוא כמה זמן תימשך "פגרת הקורונה" הנוכחית. הבוקר פורסם בארצות הברית כי הנהלת ה-NBA מקווה לחדש את המשחקים לקראת תחילת חודש יוני.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי