עדכונים שוטפים: צ'לסי במחווה מרגשת, שחקני באסקוניה לא נדבקו

צ'לסי נגד באיירן מינכן
צ'לסי נגד באיירן מינכן | Clive Mason/Getty Images

האנגלים יעמידו את מלון המילניום ליד האצטדיון לרשותם של הרופאים שעומדים בפני משמרות ארוכות ועובדים בפרך. המועדון שהגיע לישראל לפני שבוע הודיע כי שחקניו לא נדבקו, אך 15 אנשי אלאבס כן חולים בנגיף

(גודל טקסט)

אמנם יורו 2020 נדחה אתמול (שלישי) רשמית וברחבי אירופה מגלים אופטימיות לגבי המשך ליגת הכדורגל כסדרן, אך לצד זה ספורטאים בכירים ממשיכים להיכנס לבידוד והמאבק בנגיף הקורונה ממש בעיצומו. אנו בספורט1 נספק לכם את כל העדכונים מסביב לעולם בצל התפשטות נגיף הקורונה.

כל העדכונים, יום שלישי 18.3.2020
* הלייקרס בבידוד. לברון ג'יימס כוכב לוס אנג'לס לייקרס אמר בשלבים מוקדמים יותר של התפרצות נגיף הקורונה כי הוא לא יהיה מוכן לשחק ללא קהל. כמובן שכרגע ליגת ה-NBA מושבתת וגם הכדורסלנים הטובים בעולם מתחילים להידבק. לאחר שאתמול (שלישי) הודיעה ברוקלין כי ארבעה משחקניה וביניהם קווין דוראנט, נדבקו בקורונה, זה משפיע ישירות על קינג ג'יימס וחבריו ששיחקו מולם לפני שמונה ימים ייבדקו וייכנסו לבידוד.
 
 
* נשיא פיורנטינה, רוקו קומיסו, אישר כי שלושה מחברי הצוות של הוויולה מאושפזים בבית החולים במועדון כולו נרשמו בין שמונה לעשרה נדבקים.

"לבריאות ולרווחתם של השחקנים, הצוות, האוהדים והחברה בכלל, יש משהו שצריך לעשות, בעל חשיבות עליונה וימשיך להיות בסדר העדיפויות", נכתב בהודעה של המועדון".

* קבוצת הכדורגל של אלאבס וקבוצת הכדורסל של באסקוניה הוציאו הודעה משותפת ובישרו ש-15 אנשים מאנשיהם, מתוכם שלושה שחקנים, נדבקו בנגיף הקורונה. עם זאת במכבי תל אביב יכולים לנשום לרווחה. בסוף ההודעה בישרו כי שחקני באסקוניה שביקרו בישראל לפני שבוע לקראת משחק היורוליג נגד מכבי תל אביב, לא נמצאו חולים בווירוס.

* ההתאחדות ה-ATP הודיעה על דחייה נוספת של הסבב עד ה-7.6 – משמע עונת החימר לא תיפתח כמתוכנן. כזכור כבר אתמול דווח הודיעו על דחיית הרולאן גארוס ל-20 בספטמבר בעקבות משבר הקורונה.

* בלם הפועל באר שבע מיגל ויטור שלח מסר מרגיע לאוהדים: "אנחנו חווים רגעים קשים בכל העולם. זה הזמן להישאר בבית – להגן על המשפחות שלנו, על החברים שלנו ועל הקהילה שלנו. בבקשה, שמרו על עצמכם".

* בגרמניה אישרו כי קבוצות הבונדסליגה מבקשות מהשחקנים לקצץ בשכר לאור המשבר. הדיווח המלא – לחצו כאן

בלז מטווידי אובחן אתמול (שלישי) כחולה קורונה. האבסורד הוא שקשרה של יובנטוס הקליט הודעת וידאו יממה קודם לכן, בה הוא טוען שהוא "לא ממש הצליח להבין עד כמה המחלה הזו גרועה". מטווידי סיפר: "בהתחלה לא קלטתי את העוצמות שלה, כמה היא מסוכנת, כמה מהר היא מתפשטת כאן באיטליה. אלפים נדבקו תוך ימים ספורים בלי ששמנו לב. עלינו להבין כי המחלה הזו יכולה להגיע לכולנו – גם למשפחות ולקרובים. חשוב שנתייחס לזה כמו שצריך ונעקוב אחרי הכללים".

אילקאיי גונדואן, קשרה של מנצ'סטר סיטי, העניק ראיון נרחב ל"מארקה" הספרדי ואמר: "בתקופה הזו מבינים מי הם הגיבורים האמיתיים, ואלה לא אנו כוכבי הכדורגל ושאר הספורטאים, אלא הרופאים". הוא סיפר שקבוצת הוואטספ של מנצ'סטר סיטי פעילה ובקבוצה שומרים על כושר. על המשך העונה: "הלוואי ונשחק בהקדם את הגומלין נגד ריאל מדריד, שום דבר לא גמור, זו רק מחצית הדרך".

* בצל המצב הקשה במדינה, באיטליה שמחים לפחות על דחיית היורו וכך "טירוף הסקודטו", מאבק האליפות המרתק זה שנים – ימשיך. זו הכותרת ב"קוריירה דלה ספורט".  נכתב כי הקבוצות מציגות פחות כסף אך יותר רעיונות. המועדונים מבקשים לקצץ בשכר השחקנים. על אינטר נכתב שהיא צריכה לשפר את ההגנה וחסרה שחקן שיודע לייצר הזדמנויות. רומא מרוצה שתוכל ליהנות מניקולו זאניולו שוב.

 

 
* בספרטה פראג העבירו מסר ברור על רקע תמונותיהם של ארבעה שחקנים נמצאים בביתם עם מסכה: "צריך לעזור לסביבה שלך. אם החבר'ה יכולים לעשות את זה בזמן אימון, אתה יכול לעשות את זה בעצמך ביום-יום. לבשו מסכות, ספרטנים!"
 

 
* לפי הדיווחים ב"לה פריזיאן", ניימאר עשוי לחזור לברזיל לפחות זמנית כשאין כדורגל ומשבר הקורונה נותן את אותותיו במידה ניכרת בצרפת. בינתיים לאחר פנייה של העיתון, המועדון הכחיש את הדיווחים אך זה כן עשוי לקרות בשעות הקרובות.

* בצל הקורונה אייאקס אמסטרדם חווה חגיגות מוזרות לכבוד 120 שנה להיווסדות המועדון. ההולנדים העבירו מסר של אחדות בימים קשים אלה בחשבון הטוויטר.
 


* ג'רום בואטנג, בלמה הגרמני של באיירן מינכן, "נכנע" ומנסה בזמנו הפנוי את אתגר נייר הטואלט.

* אתמול התבשרנו כי נשיא ריאל מדריד לשעבר, לורנצו סאנז, אושפז במחלקה לטיפול נמרץ משום שנדבק בווירוס הקורונה. בנו, פרננדו, התראיין לתוכנית של רדיו "COPE" והודה לצוות הרפואי על הטיפול המסור. סאנז אמר: "אנחנו מודאגים ממה שקורה. הוא סבל מאוד במשך שמונה ימים. אתמול אמרו לו לקחת אקמול. הוא לא רצה לגרום לקריסה בבתי החולים בספרד וחשב שיוכל להתמודד עם זה לבד, עד שסבל מקוצר נשימה. אמא שלי נמצאת שם כי אני לא יכולתי להגיע, אנחנו בטוחים שהוא בידיים טובות. כל עוד לא התקשרו אלי – אלה חדשות טובות. הלוואי והצוות הרפואי יוכל לעזור לנו ולעוד רבים".

* חולה קורונה מספר 12 בסרייה א'. מדובר במתיאה זקאני מוורונה, שנמצא בבידוד ביתי לאחר שבא במגע עם שחקני סמפדוריה במשחק הליגה האחרון בין הקבוצות.

 
 
* מכבי תל אביב בכדורסל העבירה ממסר:
 


* כדורגלן העבר אנטוניו קסאנו התראיין ל-"Tiki Taka" ואמר על הקורונה: "אם אנשים ימשיכו לצאת מהבית, זה יהיה כאן גם ב-2040 ולא ייעלם. לפני שבועיים לא הערכתי נכון את המצב וחשבתי שזה משהו קטן, אבל עלינו לחשוש. מה צריך לעשות? הישארו בבית, צפו בסרטים ותעשו ילדים".

* באיטליה הציגו אופטימיות קלה לחידוש הסרייה א' ונתנו שלושה תרחישים. האידיאל הוא שהכדורגל יחזור לשגרה בתאריך השניים במאי, וכך הליגה תסתיים ב-28 ביוני. התרחיש השני הוא חזרה לפעילות בתשעה במאי ובכך הליגה תיגרר לתחילת יולי. האופצייה השלישית היא שהמחזור ה-27 יחל ב-16 במאי והליגה תסתיים ב-12 ביולי. לגבי הגביע, גומלין חצאי הגמר עתיד להיערך ב-20-21 במאי והגמר ב-18 ביוני. בארץ המגף, שנפגעה קשה מווירוס הקורונה, טוענים שיהיו תשעה מחזורים רגילים ועוד ארבעה באמצע השבוע.

* באנגליה גיבשו תוכנית איך לחזור לשחק לאחר התפשטות הקורונה. כך תסתיים הליגה האנגלית כמתוכנן – לדיווח המלא.

* פרננדו אלונסו, נהג המירוצים הספרדי, ספג ביקורות קשות במדינה לאחר שלא היה מרוצה מהתנהלות האוכלוסייה הספרדית בזמן הקורונה ותקף את האנשים שלא נשארו בביתם. אפילו מאמן הנבחרת לשעבר, ויסנטה דל בוסקה, תקף אותו בעקיפין מבלי להזכיר את שמו כשמחה על מישהו "שבא בטענות בזמן שהוא לא נמצא כאן". אלונסו הגיב: "מה שאמרתי היה בתקווה שאנשים יישארו בבית, התכוונתי לזה שהרוב לא צריכים להסתובב, הםדיוגו לא מתאמנים בספורט תחרותי. אני לא מכיר את הוירוס. אל תדאגו, לא אתעניין בכך יותר". בהמשך הוסיף בתקווה לגולש שקטל אותו: "רק שתדע, אני מעסיק לא פחות מ-36 עובדים".

* דיוגו דאלוט וברונו פרננדש מסתדרים בינתיים בזמן משבר הקורונה. השניים מנצלים את הזמן כשאימוני מנצ'סטר יונייטד מושבתים וערכו משחקון פנדלים בגינה. הקשר הפורטוגלי ערך מחווה לכבודו של כריסטיאנו רונאלדו כשחגג כמוהו את ה-"SUI" המפורסם. דאלוט כתב: "החיים בהסגר. מי ניצח, אני או ברונו? תחליטו אתם".


* גם רוג'ר פדרר הטנסיאי הדגול מעביר מסר באמצעות סרטון – שמרו על היגיינה, תשתפו ידיים – שמרו על עצמכם.


* אנדריי שבצ'נקו התראיין ל"גאזטה דלה ספורט" וסיפר על אהבתו למילאן ("תמיד תהיה חלק מהחיים שלי"), סיפר שהוא שומר על קשר עם חלק מהשחקנים ובעיקר התייחס למצב הקשה באיטליה.

 
"למילאנו יש לב גדול וגם בתי חולים  נהדרים וצוות מוכשר. אני יודע מניסיון. הרופאים נהדרים ועובדים קשה. הם יצליחו להתגבר על הכל, איטליה תצליח, היא הבית השני שלי, זה מעבר ליריבות ספורטיבית בין מילאן לאינטר ויובנטוס. תמיד התייחסו אליי יפה. אין לי ספק שהתקופה הזו תעבור. איטליה פשוט שילמה את המחיר על כך שהיא המדינה האירופאית הראשונה העומדת בפני מצב החירום הזה".

שבצ'נקו (Claudio Villa/Getty Images)

* התאחדות הטניס של ארה"ב טוען כי לא נפסלת על הסף האפשרות את אליפות ארה"ב הפתוחה למועד מאוחר יותר בשל התפרצות נגיף הקורונה. הטורניר שמשוחק בניו-יורק אמור להתחיל ב-31 באוגוסט. בינתיים נזכיר כי הרולאן גארוס נדחה מהתאריך המקורי (היה אמור להתקיים בין 24 במאי עד ל-7 ביוני), ויחל שבוע בלבד לאחר סיום ה-US Open. "בתקופה הזו בכל אירופה ברור לנו כי אין טעם לקבל החלטה כזו באופן חד צדדי. נפעל בהתייעצות מלאה עם הטורנירים האחרים".

* צ'לסי נרתמת למלחמה העולמית בקורונה. המועדון מלונדון אמר כי ירתום את שירותי המלון המילניום בסטמפורד ברדיג' ליד האצטדיון לצוות של ה-NHS – ארגון הבריאות הלאומי, כדי שהרופאים ושאר העובדים שסובלים מעבודך פרך ולא יכולים לנסוע הביתה -יקבלו אירוח מקומי תוך שמירה על בריאותם ורווחתם. "זה יהיה למשך חודשיים ואז נשקול זאת שוב לאור ההתפחות באותה התקופה. אנחנו עשויים להרחיב את המחווה גם לבתי חולים במחוזות אחרים".
 

* פלורנטינו פרס, נשיא ריאל מדריד, שלח מסר אופטימי לאוהדים ולמנויים. "זה הזמן להיות חזקים ומאוחדים. אנחנו חלק מהמועדון הכי טוב בעולם, שלעולם לא נכנע".

* הליגה הטורקית עדיין מתנהלת כהרגלה אך במדינה מצפים שהכדורגל ייפסק. נשיא קייסריספור מנסה להפעיל לחץ להפסקת המשחקים, לאחר שג'ון אובי מיקל בחר לעזוב את טרבזונספור. "אם השחקנים לא רוצים לשחק, איך אוכל לשכנע אותם? זה בניגוד לרצון טוב. השחקנים צריכים להגיע עם מסיכות?. מחכים להודעה של הנשיא בדבר הליגה".

* גם כדורגלן העבר האגדי דיוויד בקהאם שולח מסר בנוגע למאבק בקורונה ומבקש להישמע להנחיות בזמנים הקשים האלה

* וויצ'ך שצ'סני שוערה של יובנטוס כתב פוסט מרגש ברשתות החברתיות ואמר שהוא גאה להילחם יחד עם איטליה בנגיף הקורונה: "אדם יכול להצטער על כך שהוא נמצא כרגע באיטליה, המדינה המושפעת ביותר מהגניף, אני לא מסכים. אני חושב שאני בר מזל כי אני בטוח שיחד עם האחדות והתשוקה אנחנו ננצח. ילדים מכל העולם ילמדו את ההיסטוריה הזו – איך המדינה ניצחה. איטליה מזוהה עם אוכל טעים, אופנה ייחודית, ארכיטקטורה, אבל באף מקום לא כתוב על וירוס הקורונה. אני גאה לחלוק את זה עם העם האיטלקי, יהיה בסדר".


 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

While we keep worrying about our families and loved ones, praying that they won’t be affected by the virus ,we keep asking ourselves how and why this happened. Questions we may never find answers to. But we also wonder about the future. How will this affect our society? Will things get back to normal? And it made me think… One might consider himself unlucky to be in Italy in this moment – the country hit hardest by the virus. But I don’t agree. I feel lucky to here because I know this is a country that will beat this virus with unity and passion that Italians are famous for. For generations to come kids all over the world will study an incredible history of this country. They will learn about its beautiful art, its unique architecture, fashion, delicious food etc. Nowhere in the history books will you find anything about Covid-19. Because Italy is bigger, better and stronger than this virus. So while I terribly miss my family and pray for their well-being I’m proud to share this difficult moment with the people of Italy. Stay strong Italy, andrà tutto bene!

A post shared by Wojciech Szczesny (@wojciech.szczesny1) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי