מניה בעלייה: בקליבלנד מסמנים את דני אבדיה לקראת הדראפט

דני אבדיה
| דני מרון

תחזית הדראפט הטרייה ניבאה כי הישראלי ייבחר במקום השני על ידי הקבאלירס, באוהיו ניתחו את יכולותיו ואת ההתאמה שלו לחמישייה. יככב לצד אנדרה דראמונד וקווין לאב?

(גודל טקסט)

תחושת אי ודאות גדולה אופפת את המשך עונת ה-NBA וכך גם את הדראפט הקרוב, שאמור היה להיערך בחודש יוני כשבמוקד, לפחות מבחינת חובבי הכדורסל הישראלים, נציגותו של דני אבדיה. על אף שלא ידוע מתי יתקיים האירוע, בארצות הברית ממשיכים היום (חמישי) לנסות ולחזות כיצד יתחלק דור העתיד בין קבוצות הליגה הטובה בעולם, כאשר היהלום של מכבי תל אביב הוא ללא ספק מניה בעלייה.

בתחזית הטרייה ביותר של "בליצ'ר ריפורט" מנבאים לאבדיה את המקום ה-2, בו תבחר קליבלנד קבאלירס (כמובן שמדובר בדראפט מדומה בלבד). קצת לפני שהעונה נעצרה, הקבוצה מאוהיו צירפה בטרייד את הסנטר אנדרה דראמונד, מה שחוסם את העמדה עבור אחד השמות הבולטים שיעמדו לבחירה בקיץ הקרוב – ג'יימס ווייסמן, סנטר מכללת ממפיס. בנוסף, הקאבס בחרו בשנים האחרונות גארדים מוכשרים כמו קולין סקסטון ודריוס גארלנד, מה שמוריד את הסיכויים להגעתו של לאמלו בול.

לכן, בארצות הברית מאמינים כי המנהל המקצועי קובי אלטמן עשוי ללכת דווקא על פורוורד כמו אבדיה, שצבר העונה ניסיון ביורוליג, רשם מספרים מכובדים ביותר בליגת העל (12.3 נקודות למשחק ב-55% מהשדה) ויתרום לקליבלנד ורסטיליות והגנה בעמדות הכנף, כך ניתחו באמריקה את הישראלי. מבחינת התאמה להרכב הנוכחי של הקאבס, אבדיה ישתלב נהדר בעמדה מספר 3, שכן בארצות הברית מעריכים את כישורי הקליעה והמסירה שלו, את היכולת לשמור על שתי עמדות הפורוורד ולא פחות חשוב – את הניסיון והגישה החיובית להתחיל כ"רול פלייר".

אבדיה. מניה בעלייה (דני מרון)
אבדיה. מניה בעלייה (דני מרון)

בינתיים, כלי התקשורת בקליבלנד התייחסו גם הם לאפשרות ששחקנה של מכבי תל אביב יגיע לאוהיו. "דני אבדיה ברדאר של קליבלנד", נכתב באחד האתרים, "הקאבס עקבו אחריו באינטנסיביות. מנהל מחלקת הסקאוטינג פגש אותו אישית השנה, קובי אלטמן הגיע בעצמו לתל אביב ומייק גאנזי (עוזרו של אלטמן) שהה ארוכות בישראל וצפה בשלושה משחקים של אבדיה. בקליבלנד מדגישים את היכולת של אבדיה לצבור נקודות ואת הנוכחות שלו מתחת לסלים, במאבק על כדורים חוזרים.

הכישרון של כוכב נבחרת העתודה בקיץ הקודם לא נעלם גם מעיני האירופאים. בליטא הציבו את אבדיה בראש רשימת השחקנים ש"מוכנים לקפוץ מאירופה ל-NBA" ושיבחו אותו על הופעותיו בחצי השני של עונת היורוליג, במהלכו קיבל דקות משמעותיות יותר וקלע בדו ספרתי שלוש פעמים. עוד החמיאו לטאלנט על יכולתו לשחק כמעט בכל עמדה על המגרש בזכות הגודל והבנת המשחק שלו, כמו גם היכולת לייצר לעצמו מצבי קליעה.

קווין לאב. אבדיה יזכה לשחק לצידו? (טוויטר)
קווין לאב. אבדיה יזכה לשחק לצידו? (מתוך טוויטר)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי