דנילו גלינארי הבא: בניו יורק מפנטזים על דני אבדיה

דני אבדיה
דני אבדיה | אודי ציטיאט, ולנסיה

בזמן שדראפט ה-NBA בארצות הברית סימנו את הישראלי כמועמד להיבחר על ידי הניקס והשוו אותו לאיטלקי, שכיכב במדי הקבוצה מהתפוח הגדול בעבר

קבוצות: ניו יורק ניקס
(גודל טקסט)

סימן שאלה ענק מרחף מעל עונת ה-NBA מאז שהליגה הושבתה בשל התפרצות נגיף הקורונה בארצות הברית וגם הדראפט שאמור להיערך בחודש יוני מוטל בספק, אך זה לא מונע מהאמריקאים להמשיך לנתח את הכישרונות שעתידים להצטרף לליגה בקיץ הקרוב, כאשר שמו של דני אבדיה ממשיך לעורר סקרנות. היום (שלישי) נכתב על הפורוורד הישראלי בהקשר של ניו יורק ניקס, שצפויה לזכות באחת מחמש הבחירות הראשונות.

גם הפעם הושווה הישראלי בן ה-19 לאירופאים שמככבים בליגה הטובה בעולם בימים אלו: "אבדיה לא יהיה כמו לוקה דונצ'יץ', אך כן קיים סיכוי שהוא יתפתח בצורה דומה לשחקן אירופאי אחר שאוהדי הניקס אהבו מאוד בזמנו: דנילו גלינארי", כך נאמר על הטאלנט של מכבי תל אביב. "מעבר לכך שהוא משחק עם המספר 8 והוא אירופאי לבן עם סגנון משחק חצוף, אבדיה כמעט מוכשר כמעט בכל אספקט של המשחק, כולל בהגנה באופן מפתיע".

כפי שהיה גם במקרים קודמים, סימן השאלה העיקרי בנוגע לפורוורד מתייחס לאחוזי הקליעה שלו. על פי הניתוח, כשצופים באבדיה אין סיבה להאמין שהוא לא קלעי טוב, אולם המספרים שלו מספרים סיפור שונה – בעיקר אחוזי הדיוק שלו מחוץ לקשת, העומדים על 33.6%. "יכול להיות שהסיבה לכך טמונה בנטייה שלו לכדרר הרבה ולהיקלע למצבים קשים בסוף שעון הזריקות, אך זה מסביר את האחוזים לשלוש – לא את הקליעה מקו העונשין (52% מהטווח הזה)", נכתב.

גלינארי. אוהדי הניקס אהבו אותו בזמנו (Nick Laham/Getty Images)
גלינארי. אוהדי הניקס אהבו אותו בזמנו (Nick Laham/Getty Images)

עוד הדגישו את ההתאמה שלו להרכב הנוכחי של ניו יורק, בעיקר בעמדת הסמול פורוורד, בה הוא אמור להשתלב בצורה מוצלחת לצד מי שנבחר שלישי בדראפט האחרון – אר.ג'יי בארט, בזכות היכולת של שניהם להוביל כדור.

בארצות הברית החמיאו לאבדיה על היכולת ההגנתית וציינו כי הוא נראה בטוח בעצמו בצד הזה של המגרש, הן בשמירה אישית והן בהגנה על הטבעת בעזרה לשומרים אחרים, בחלק מהמקרים – תכונה שתעזור לו להשפיע כבר מהרגע הראשון, במיוחד עם החששות בנוגע לקליעה שלו יתבררו כנכונים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי