מלון: "מנטליות הרוצח של ג'ורדן עשתה אותו יותר טוב מלברון"

מייקל ג'ורדן
מייקל ג'ורדן | Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images

מאמנה של דנבר נאגטס, שהדריך את ג'יימס בתקופתו בקליבלנד, הסביר מדוע MJ הוא הגדול בכל הזמנים ולא "המלך": "אין ללברון את הגישה שהייתה למייקל"

(גודל טקסט)

רוב חובבי הכדורסל מכירים את הטיעונים העיקריים לטובת כל ציוד בדיון "מייקל ג'ורדן נגד לברון ג'יימס". לג'ורדן יש יותר אליפויות (3:6) ותארי MVP (חמישה לעומת ארבעה), בעוד ג'יימס העפיל לסדרת גמר יותר פעמים (6:9) והוא מוסר/מנהל משחק טוב יותר. הטוענים לטובת "הוד אווירותו" מצביעים על יריבים קשים יותר במזרח בדרך לגמר, בעוד תומכי "המלך" ידגישו כי הוא פגש בגמר שושלות כמו אלו של גולדן סטייט וסן אנטוניו.

יש מי שמאס כבר בוויכוח, אך מאמנה של דנבר נאגטס מייק מלון הציג נקודת מבט ייחודית משלו, כיוון שהוא שימש כעוזר מאמן קליבלנד קבאלירס בתקופה של לברון. מלון הסביר מהו הגורם המכריע לטובת ג'ורדן בדיון, בזמן שיחה עם "USA Today": "תמיד יש ויכוח מתמשך על מי הוא ה-GOAT (הגדול בכל הזמנים). מייקל כמובן מעל כולם. אין הרבה כמוהו. אימנתי את לברון ג'יימס במשך חמש שנים ויש לי יחסים מצוינים איתו. אין ללברון את הגישה או את מנטליות הרוצח שהייתה למייקל ג'ורדן. אבל אפשר גם להתווכח על זה שלברון ג'יימס הוא הגדול בכל הזמנים".

"מייקל ג'ורדן לא רק היה שחקן ענק", המשיך מאמן הנאגטס, "הוא היה עוקר לך את הלב מהחזה אם היה צריך את זה כדי לנצח משחק. אתה לא רואה את זה לעיתים קרובות. הייתה לו מנטליות של רוצח והוא הביא אותה לפרקט בכל ערב. זו הסיבה שהרבה שנים אחר כך, הוא עדיין הגדול בכל הזמנים".

אחד המניעים להצתת הדיון בין מייקל לג'יימס מחדש היא כמובן עליית הסדרה "הריקוד האחרון", אשר צפויה להציג את המנטליות שמלון דיבר עליה ואת העליונות שהוא והבולס הפגינו בשנות ה-90' גם בפני אלה שלא זכו לצפות בג'ורדן בזמן אמת.

לברון ג'יימס. אין לו את המנטליות של ג'ורדן (Andy Lyons/Getty Images)
לברון ג'יימס. אין לו את המנטליות של ג'ורדן (Andy Lyons/Getty Images)
מייק מלון. מכיר את לברון מקרוב (Matthew Stockman/Getty Images)
מייק מלון. מכיר את לברון מקרוב (Matthew Stockman/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי