תם הוויכוח? בארה"ב קבעו: מייקל ג'ורדן גדול יותר מלברון ג'יימס

מייקל ג'ורדן
מייקל ג'ורדן | ROBERT SULLIVAN/AFP via Getty Images

למרות החשש של אגדת שיקגו בולס מהצגתו באור שלילי ב"הריקוד האחרון", 73% מהמצביעים בסקר שנערך ב-ESPN בחרו אותו כגדול בכל הזמנים על פני כוכב לוס אנג'לס לייקרס

(גודל טקסט)

מייקל ג'ורדן אמנם חשש מכך ש"הריקוד האחרון" תציג אותו באור שלילי בפני חובבי הכדורסל, אך עם סיומה של הסדרה הדוקומנטרית אפשר לומר שהיא רק חיזקה את המיתוס של הכדורסלן האגדי. על פי סקר שנערך ב-ESPN, מתוך 600 מצביעים 73% קבעו כי "הוד אווירותו" שחקן גדול יותר מלברון ג'יימס ואולי שמו קץ לוויכוחים בנושא.

הסנגורים של "המלך" לא יוכלו לתרץ בכך שהתוצאות נקבעו על ידי מעריצים מבוגרים שחוו את תקופת ג'ורדן, כיוון שהמצביעים חולקו באופן שווה לשתי קבוצות גיל: הראשונה בין 18-34 והשנייה מ-35 ומעלה ושתיהן הציבו את מייקל על העליונה, ב-79 אחוז מהמקרים בקבוצה הבוגרת יותר ו-66 אחוז בזו של הצעירים.

אם לא די בכך, ג'ורדן יצא מנצח בכל אחת מ-17 השאלות שנשאלו, חלק מקצועיות כמו מי היה מנצח באחד על אחד עד 21, מי מהשניים שחקן שלם יותר ומי תפקד טוב יותר במאני טיים, ובמקביל שאלות אפיון כמו מי מחזיק בקולקציית נעליים יפה יותר ועם מי מביניהם היו מעדיפים "לשבת לדרינק". MJ קיבל את רוב הקולות גם בשאלה המכרעת – מי השחקן הגדול בכל הזמנים, עם 65% מההצבעות. 14% בלבד בחרו בלברון, 13% נוספים אמרו שהקרב צמוד מדי והשמונה הנותרים בחרו שחקן אחר.

ג'ורדן. לאוהדים אין ספק מי הכי גדול (VINCENT LAFORET/AFP via Getty Images)
ג'ורדן. לאוהדים אין ספק מי הכי גדול (VINCENT LAFORET/AFP via Getty Images)

אחת ההפתעות בתוצאות הייתה הבחירה בג'ורדן כמוסר טוב יותר, בייחוד כי אחד הטיעונים העיקריים לטובתו של ג'יימס בקרב המחנה שלו הוא היכולת שלו להשפיע על המשחק בדרכים נוספות מעבר לקליעה, פרמטר שבו כוכב שיקגו בולס לשעבר מחזיק בשיא NBA בממוצע קריירה, עם 30.1 נקודות למשחק.

אז בתום חודש שבו "הריקוד האחרון" העצימה את גדולתו של מייקל ג'ורדן בעיני אוהדי הכדורסל, ללברון ג'יימס לא נותר אלא להיאבק בכל כוחו במטרה להוסיף טבעת אליפות לרזומה שלו, שאולי יעזרו לו בכל זאת "לעקוף" את אליל ילדותו ולהיזכר כגדול בתולדות המשחק בסוף הקריירה.

לברון ג'יימס. יצליח לעקוף את אליל ילדותו? (Harry How/Getty Images)
לברון ג'יימס. יצליח לעקוף את אליל ילדותו? (Harry How/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי