אי ודאות לגבי השיטה וחשש מ"בידוד כפול": השאלות הפתוחות ב-NBA

אדם סילבר
אדם סילבר | KAZUHIRO NOGI/AFP via Getty Images

לפי ESPN, בליגה עדיין לא החליטו האם עדיף להחזיר את כל הקבוצות או להתחיל ישירות מהפלייאוף ובמקביל, קבוצות חוששות כי ייאלצו להתבודד גם בעיר שלהן וגם במקום בו יתקיימו המשחקים

(גודל טקסט)

במהלך השבוע האחרון גברה תחושת האופטימיות בסביבת ה-NBA בנוגע לחזרת הליגה לפעילות, על אף שמקבלי ההחלטות עדיין לא גיבשו תכנית מסודרת כיצד לעשות זאת והקומישינר אדם סילבר הבהיר כי החלטות לא צפויות להתקבל לפני חודש יוני. כתב ESPN אדריאן ווז'נרובסקי דיווח הלילה (בין שישי לשבת) כי עדיין ישנו חוסר ודאות בנוגע לשיטה שתונהג עם חידוש המשחקים ולקבוצות לא ברור כיצד לפעול ברגע שיתקבל האישור לרכז את הסגל בחזרה.

לפי הדיווח, חלק מחברי הדירקטוריון מאמינים כי העדפת הליגה אינה להחזיר את כל 30 הקבוצות, למרות שבמקרה כזה יתאפשר לכבד את הסכמי זכויות השידור עם הרשתות המקומיות, היבט משמעותי מאוד לאור העובדה ש-40 אחוזים מהכנסות הליגה מגיעים ממכירת כרטיסים. יחד עם זאת, לא מעט קבוצות איבדו סיכוי להעפיל לפלייאוף וב-NBA לא רואים טעם לסכן אותן בשביל משחקים חסרי משמעות.

שאלה נוספת שטרם קיבלה תשובה היא האם הליגה תתחדש מהנקודה שבה הופסקה או שמא תחזור ישירות לפלייאוף. השלמת העונה הסדירה תיתן ליותר קבוצות תמריץ לחזור, בעוד חזרה למשחקי ההכרעה תפגע בקבוצות שעדיין לא איבדו סיכוי להשתלב בשמינייה הראשונה באזור שלהן.

במקביל, סוגייה נוספת שעלתה על הפרק קשורה לנושא הבידוד. ב-ESPN נכתב כי ניו יורק, בוסטון וטורונטו הן חלק מהקבוצות שפנו להנהלת הליגה במטרה לבדוק את האפשרות לשלוח את השחקנים ישירות לעיר שבה יתקיימו המשחקים. על פי הדיווח, קבוצות מערים שעדיין לא הסירו את הגבלות הסגר חוששות כי יצטרכו לבודד את השחקנים פעמיים – גם בעיר שלהן וגם באתר שיארח את המשחקים.

"אם שחקן שהחל להתאמן בעיר אחת יצטרך לנסוע לעיר אחרת ולהיכנס בה לבידוד מבלי הבטחה לכך שהוא רשאי להשתמש במתקני הקבוצה שלו לטובת אימונים במהלך אותה תקופה, יאבד את ההתקדמות שהשיג מבחינת חזרה לכושר", הסביר ווז'נרובסקי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי