פופ, ריילי ופיפן ספדו: ב-NBA נפרדים מג'רי סלואן

ג'רי סלואן
ג'רי סלואן | Todd Warshaw /Allsport

מאמנים, שחקנים וקבוצות חלקו כבוד אחרון ברשתות החברתיות למאמן שהלך לעולמו: "אהבתי הכל אצלו", כתב כוכב שיקגו לשעבר. פופוביץ': "היווה מנטור עבורי"

(גודל טקסט)

ב-NBA מתאבלים על אחד המאמנים הגדולים בתולדות הליגה, ג'רי סלואן, שהלך לעולמו אתמול (שישי) לאחר מאבק במחלת הפרקינסון. סלואן, שגם כיכב במדי שיקגו כשחקן, הוביל את יוטה ג'אז לפלייאוף ב-19 עונות מתוך 23 בסך הכל על כמאמן הקבוצה, כולל שני גמרים שבהם נכנע לבולס של מייקל ג'ורדן בשנים 1997-98, ורשם את כמות הניצחונות הרביעית בגובהה אי פעם בליגה, הן בעונה הסדירה והן בפלייאוף.

שחקנים בעבר ובהווה, מאמנים וקבוצות חלקו לו כבוד אחרון ברשתות החברתיות. סקוטי פיפן ספד: "אהבתי הכל אצלו, מהדרך בה שיחק עד הדרך בה אימן. הוא היה יריב עיקש שייצג את שיקגו כל כך טוב. הוא הפך לאחד המאמנים האהובים עליי כשהיה בצוות של הדרים טים ב-1996 וזה היה כבוד ללמוד ממנו".

עמיתו למקצוע, פט ריילי, מסר בהצהרה רשמית מטעם מיאמי היט: "זה היה כבוד לשחק נגד הקבוצות שלו, תמיד ידעתי שאעמוד למבחן רציני. הפילוסופיה שלו הייתה בעלת יסודות איתנים ותמיד צעד לפני המשחק".

קולגה נוסף, גרג פופוביץ', אמר: "זהו יום עצוב לכל מי שהכיר את ג'רי סלואן. לא רק על מגרש הכדורסל, אלא יותר כאדם. הוא היה כן ואמיתי וזה דבר נדיר. הוא היווה מנטור עבורי עוד לפני שזכיתי להכיר אותו. חסר סבלנות כלפי בורים, בעל חוש הומור, מכובד ועם לב ענק". גם דמיאן לילארד, דני גרין, ביל ראסל ושחקנים נוספים מסרו את תנחומיהם.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי