תסכול בנבחרת ישראל מהתבוסה לאיטליה: "הם באו מוכנים"

כספי
כספי | ברק ליאון, מדינת הכדורגל

אכזבה גדולה מההופעה החלשה ב-69:48 לחבורה הקשוחה של מסינה. אוחיון: "לא התאמנו את עצמנו לסגנון המשחק הזה", מקל: "ברור שיש אכזבה". כספי מתח את שריר התאומים וייבדק

(גודל טקסט)

משחק הבכורה של נבחרת ישראל ביורובאסקט נפתח אמש (חמישי) בטעם מר עם תבוסה 69:48 מול איטליה. בצוות המקצועי קיוו להמשיך ביכולת הטובה ממשחקי ההכנה, לנצל את יתרון הביתיות ולבנות מומנטום וביטחון לקראת שאר המשחקים, אך בפועל קיבלו קריאת השכמה מצלצלת שעשויה ליצור אפקט הפוך.

הבעיה המרכזית נעוצה כמובן בסקור הנמוך כשחניכיו של אדלשטיין לא הצליחו לגרד חמישים נקודות מול החבורה הלוחמת של אטורה מסינה. מסגנון משחק מהיר ואטרקטיבי, הציגה הנבחרת כדורסל אפור ולא יעיל. המטרה המרכזית של האיטלקים הייתה להאט את הקצב ולעצור את משחק הריצה של ישראל. התוצאה? אחוזים נמוכים מכל הטווחים של המארחת, כולל שלשה אחת בלבד בכל המשחק שנקלעה אי שם בתחילת המשחק.

גם הרוטציה הקצרה שניהל אדלשטיין מעלה לא מעט תהיות להמשך האליפות. רק שמונה שחקנים לקחו חלק במשחק (וזאת מבלי להתייחס ל-18 השניות להן "זכו" בר טימור ועוז בלייזר) ובטורניר אינטנסיבי שכזה מדובר בסיכון לא קטן שעלול לעלות בעייפות ואולי אף בפציעות בהמשך. אחרי שהתגאה בשחקני הספסל שלו במשחקי ההכנה, אדלשטיין קיצר את הרוטציה כבר במשחק הראשון ואחד השחקנים ששילמו את המחיר היה יותם הלפרין שעלה רק במהלך הקבע השלישי לקול תשואות הקהל. הסיבה לרוטציה הקצרה, לטענתו של המאמן, היא יום המנוחה שיחל מחר ויאפשר לשחקנים ששיחקו הרבה לנוח ולהישאר רעננים.

היחיד שתפקד למעשה בהתמודדות היה עומרי כספי, שהיה היחיד שקלע בספרות כפולות עם 18 נקודות ותשעה ריבאונדים. אלא שגם מכיוונו הגיעו חדשות רעות כשהוא מתח את שריר התאומים במחצית השנייה ודידה לאחר מכן. הפורוורד התקשה לסיים חלק מהמהלכים בסיום וקיבל עוד מספר מכות באזור שהגבירו את הכאב. עם זאת לא נראה שמדובר בפציעה משמעותית והוא צפוי להמשיך לשחק, לאחר שיעבור בדיקות שיאשרו זאת.

שון דוסון. לאן נעלמה ההתקפה? (דני מרון)
שון דוסון. לאן נעלמה ההתקפה? (דני מרון)

"הם באו מוכנים ואנחנו יצאנו מהקצב שלנו בהתקפה", סיפר הקפטן בסיום, "הם קלעו כמה שלשות גדולות ואנחנו לא הגענו לשטף שאנחנו צריכים להגיע אליו. הרגשנו שאנחנו משחקים בקצב שלהם. 32 נקודות במחצית זה לא משהו שמתאים להתקפה שלנו ולמה שאנחנו רוצים לעשות".

יוגב אוחיון, שסיים את המשחק ללא סל שדה, לא הצליח להסתיר את התסכול. "הם הוציאו אותנו מתכנית המשחק, הם באו מאוד אגרסיביים ולא התאמנו את עצמנו לסגנון המשחק הזה. לא שיחקנו בהתקפה כמו שנראינו עד עכשיו, אבל יש עוד דרך ארוכה, מה שטוב בטורניר זה שאפשר לתקן ביום שאחרי. צריך למחוק את ההפסד הזה עכשיו, יש עוד דרך ארוכה. זו אליפות אירופה, אין משחקים קלים ובמיוחד לא בבית הזה. נאסוף את עצמנו, נראה מה לא עשינו טוב ונמשיך הלאה למשחק הבא".

ארז אדלשטיין. והרוטציה? (דני מרון)
ארז אדלשטיין. והרוטציה? (דני מרון)

בנבחרת הגדירו את משחק הפתיחה כבעל חשיבות רבה ומיוחדת. הם האמינו שניצחון במחזור הפתיחה יעניק להם ביטחון וייצור מומנטום לקראת המשך הטורניר, ובמקביל קיוו כי ניצחון לצד משחק אטרקטיבי יגרמו לקהל לרכוש כרטיסים גם למשחקים הבאים ולדחוף את הנבחרת. כעת, כשזה לא קרה, ניתן רק להמתין ולראות את ההשלכות. ביום שבת ליטא מחכה להם, והיא תבוא עצבנית לאחר ההפסד המפתיע שלה לגיאורגיה.

"ברור שיש אכזבה וזה חלק מהכדורסל וחלק מהאליפות", סיכם מקל, "אנחנו נכאב את המשחק הזה עד מחר ונעשה את הסוויץ' כי אנחנו רוצים לעלות. אנחנו רוצים לעשות את המקסימום ומאמינים שאנחנו יכולים לעשות את זה. התפקיד שלנו בתור שחקנים הוא להרים את עצמנו ולהגיע ביום שבת בצורה האופטימלית ביותר. יש לנו בית סופר קשה. נצטרך לדפדף הלאה בשביל להגיע ביום שבת באנרגיות הכי טובות בקרב קשה מול סגנית אלופת אירופה, אבל אנחנו רוצים להאמין שאפשר לעשות את זה".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי