התיאבון הצהוב נפתח: "מרגש, העונה שעברה מאחורינו"

שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א | עדי אבישי

מכבי תל אביב חגגה זכייה בגביע ווינר כשמכל עבר נשמעת שביעות רצון, אך גם מודעות: "יש עוד הרבה מה לשפר, הראנו לכולם למה אנחנו מכוונים". קיין, קול וג'קסון צפויים להיות כשירים לפתיחת הליגה

(גודל טקסט)

שמחה רבה נרשמה אתמול (חמישי) בחדר ההלבשה של מכבי תל אביב לאחר הזכייה בגביע ווינר, בזכות 79:93 מרשים על עירוני נהריה. הצהובים שלטו במשחק מהפתיחה, ודאגו להגדיל את ההפרש שעמד בשיאו על עשרים נקודות, כשגם מיני קאמבק של נהריה נבלם בהצלחה בדרך להנפה נוספת.

מכבי ת"א סבלה שוב מחסרונם של שלושת הרכזים – פייר ג'קסון, דיאנדרה קיין ונוריס קול, כשהאחרון נרשם בטופס אך לא שותף מאחר והוא לא בכושר משחק כרגע. עם זאת, בקבוצה מאמינים שהשלושה יהיו כשירים לפתיחת העונה בשבוע הבא, כשהדגש הוא שיבריאו לחלוטין עד מחזור הפתיחה ביורוליג נגד באמברג ביום חמישי. בהיעדרם, בלט שוב מייקל רול ששיחק דקות רבות בעמדת הרכז וניפק תרומה נאה של 14 נקודות ושישה אסיסטים.

למרות שמדובר בטורניר הכנה בלבד, הצהובים שמחו מאוד לאחר הזכייה בתואר שנחשב מבחינתם לאבן דרך לקראת העונה. בקבוצה ציינו כי מדובר בתוספת ביטחון למערכת ולשחקנים שיתחילו את העונה במומנטום חיובי. שמעון מזרחי, שהודה בסיום לאוהדים שהגיעו לתמוך בקבוצה, אמר כי "יש לנו עוד הרבה עבודה לעשות. יש מאמנים שיעשו את העבודה, אבל מה שבטוח זה שטוב לזכות בגביע ראשון".

ספאחיה. מרוצה
ספאחיה. מרוצה (עדי אבישי)

המכבים מרוצים גם משילובו של יובל זוסמן שממשיך לקבל קרדיט מנבן ספאחיה, ומגיב עם תרומה נאה ובגרות מרשימה לשחקן בגילו, כשאת ההתמודדות אמש הוא סיים עם תשע נקודות. למעשה, לראשונה מזה עשר שנים שני שחקנים בוגרי מחלקת הנוער (איתי שגב ויובל זוסמן) הופכים לחלק משמעותי מהקבוצה (לפני עשור היו אלה יותם הלפרין ועומרי כספי). בקבוצה מתגאים בנתון הזה ומקווים לראות בעתיד צעירים נוספים ממחלקת הנוער, דוגמת דני אבדיה, משתלבים בהצלחה גם בקבוצת הבוגרים.

איתי שגב, שהניף את התואר הראשון שלו כקפטן הקבוצה, היה מרוצה בסיום: "מרגש לזכות בתואר. יש עוד שלושה תארים ונעשה את המקסימום כדי שניקח אותם. זה תואר חשוב שנותן הרבה ביטחון להמשך השנה, זה מראה לכולם מה הכוונות שלך. היה לנו חשוב לקחת את התואר ולהראות לאן אנחנו מכוונים ואני שמח על כך. הזכיה הזאת מעידה על האופי שלנו. הראינו שגם בסגל חסר אנחנו יכולים לעשות דברים טובים".

ארטיום פרחוסקי הוסיף: "ההרגשה נפלאה, תמיד כיף לזכות במשהו לפני העונה. זה נותן לנו הרבה מוטיבציה אבל עדיין יש לנו הרבה דברים לשפר. העונה עוד לפנינו אבל זה טוב שניצחנו את הטורניר הזה. הזכיה הזאת מכניסה בנו ביטחון. זה טוב שניצחנו לפני העונה רק כדי שהביטחון שלנו יעלה. אנחנו במומנטום טוב לקראת פתיחת העונה אבל יש לנו עוד הרבה לשפר. המשחקים החשובים יותר עוד לפנינו ואני חושב שאנחנו במסלול הנכון".

הנפה ראשונה. יהיו עוד?
הנפה ראשונה. יהיו עוד? (עדי אבישי)

ג'ונה בולדן סיכם: "לא דאגנו לגבי מה שקרה בעונה שעברה אלא באנו במטרה לזכות בגביע. זו הקבוצה וזה מה שרצינו לעשות. הייתה לנו תוכנית וביצענו אותה. בחדר ההלבשה בירכו את כולם על הניצחון. אבל זה משחק טרום עונה, יש לנו עוד דרך לעבור, ויש עוד טעויות במשחק ונצטרך להשתפר. איבדנו יתרון במהלך המשחק אבל זה הכדורסל, זה משחק של ריצות, מה שחשוב זה שהשגנו את הניצחון. זה היה נהדר להניף גביע. זו הרגשה נהדרת, אי אפשר לתאר. ברגע שאתה מגיע ומשיג את המטרה זו הרגשה שאי אפשר לתאר. אנחנו מתחילים להתחבר וכולם מוכנים מנטלית לתחילת העונה. אף אחד לא חושב על העונה שעברה, כולם מתרכזים בעונה הנוכחית".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי