רביעי בליגת ווינר: ירושלים תארח את חולון בקרב צמרת

הפועל ירושלים
הפועל ירושלים | דני מרון

מוליכת הליגה תצא להיכל פיס ותתמודד נגד חבורתו של עודד קטש ללא טי.ג'יי קליין המושעה, טיישון תומאס יפגוש לראשונה את האקסית. וגם: אילת תפגוש את ב"ש בדרבי הדרומי ובני הרצליה תצא לנס ציונה

(גודל טקסט)

המחזור ה-11 של ליגת העל ייצא מחר (רביעי) לדרך עם מפגש הצמרת בו ישחקו הפועל חולון המוליכה והפועל ירושלים שחוזרת לליגה אחרי ניצחונות ליגה מרשימים על לייטקבליס בחוץ באירופה ועל מכבי אשדוד במחזור ההשלמה. וגם אילת הלוהטת תארח את העולה החדשה הפועל באר שבע ונס ציונה תפגוש את בני הרצליה במפגש תחתית.

הפועל ירושלים (3:7) – הפועל חולון (3:8)
הפועל ירושלים רשמה במוצאי שבת שיאי עונה בליגה בריבאונדים (53), אסיסטים (29) ומדד (120) בניצחון באשדוד. כל משחקי הבית של האדומים עד כה בליגה הסתיימו בפער דו-ספרתי: בשלושה היא ניצחה ובאחד הפסידה. כל שלוש הקבוצות שניצחו את ירושלים העונה בליגה קלעו מעל 90 נקודות. טי.ג'יי קליין שספג השעיה למשחק אחד בפועל מבית הדין של איגוד הכדורסל ייעדר מסגל חולון. כריס ג'ונסון ימשיך להיעדר משורות ירושלים.

הפועל חולון גברה על הפועל ירושלים בעונה שעברה גם בחצי גמר הגביע וגם בחצי גמר הפיינל פור, אבל בעונה הרגילה היא עומדת על רצף של ארבעה הפסדים לאדומים – שלושה מהם בהפרש של שתי נקודות בלבד. הניצחון האחרון של הסגולים על ירושלים בליגה הסדירה היה בינואר 2017: 79:85 בפיס ארנה עם 25 נקודות ושבעה אסיסטים של קאליף ווייאט.

טיישון תומאס יפגוש לראשונה את הפועל חולון, בה שיחק בעונה שעברה ביחד עם תמיר בלאט. הפורוורד של האדומים נעצר בשני המחזורים האחרונים על 4.0 נקודות, 3.5 ריבאונדים ומדד 5.5 בלבד לעומת 13.0 נקודות, 10.8 ריבאונדים ומדד 24.8 במשחקים הקודמים העונה. אף על פי כן, הוא עדיין מוביל את הליגה באחוזים לשתיים (75.8%) ומדורג בטופ חמש גם בחסימות (1.3), ריבאונדים (8.3) וריבאונדים בהתקפה (3.0).


יפגוש את האקסית. טיישון תומאס (FIBA)

הפועל "מול הים" אילת (3:7) – הפועל באר שבע/בני שמעון (5:5)
המשחק בין שתי הקבוצות הכי דרומיות בליגה מהווה גם מפגש צמרת של מוליכי הסטטיסטיקה האישית: אלייז'ה בראיינט הוא מלך הסלים (21.4 נקודות) והמדד (23.6), ג'אקים דונאלדסון הוא מלך הריבאונדים עם 9.7 למשחק ואבי בן שימול הוא מלך האסיסטים גם השנה עם 6.8 בממוצע. בנוסף, טיילור ברון מדורג ראשון בדקות (36.0), בעוד בראיינט שני עם 34.4 למשחק.

מבחינה מקצועית רפי מנקו שחתם בהפועל אילת עד תום העונה צפוי לערוך הופעת בכורה. יהונתן שולדבראנד ולנזל סמית' ג'וניור הפצועים צפויים להיעדר שבועיים נוספים. מנגד סילאס מלסון שחתם בהפועל באר שבע/בני שמעון על חוזה זמני, כמחליף לסמאג'ה כריסטון הפצוע, צפוי לערוך גם הוא את הופעת הבכורה. עמית זיס הצטרף לקבוצה מהפועל חיפה ותפס בסגל את מקומו של הקפטן אוהד כהן.


מלך הסלים של הליגה. אליז'ה בראיינט (לירון מולדובן)

עירוני "חי מוטורס" נס ציונה (6:4) – בני "רב-בריח" הרצליה (6:4)
עירוני נס ציונה פתחה את העונה במאזן 5:1 בלבד, אבל מאז ניצחה בשלושה מארבעת משחקיה האחרונים – כולם נגד יריבות עם 50% הצלחה ומעלה: הפועל באר שבע, מכבי ת"א והפועל חולון. הכתומים קלעו כמות שלשות דו-ספרתית בארבעה מחמשת המחזורים האחרונים ועלו למקום הראשון בליגה באחוזים מעבר לקשת: 39.5%. גארי בראון-רמירז שנעדר משני משחקיה האחרונים של עירוני נס ציונה יחזור לסגל הקבוצה.

מנגד בני הרצליה עוד לא חיברה העונה רצף ניצחונות – אחרי כל ניצחון שלה הגיע הפסד, כולל בשבוע האחרון בגביע. בשלושת הניצחונות האחרונים שלה ספגה הקבוצה 78 נקודות ומטה, בעוד בשלושת ההפסדים האחרונים היא ספגה לפחות 84 נקודות. במחזור שעבר היא רשמה שיא ספיגה עונתי של 67 נקודות נגד מכבי ראשל"צ, כולל 15 בלבד ברבע הרביעי בו הפכה פיגור לניצחון.

במפגש האחרון בין הקבוצות קטעה נס ציונה רצף של ארבעה הפסדים להרצליה וגברה עליה לראשונה מאז אוקטובר 2015 (93:104). הכחולים-לבנים מהשרון ניצחו רק באחד מששת משחקי החוץ שלהם בלב המושבה, 82:86 בסיבוב השני אשתקד. בסיבוב השלישי של העונה שעברה הם אמנם הפסידו שם, אבל קבעו שיא מועדון לקליעה ברבע: 42 נקודות בעשר הדקות האחרונות במשחק.


בני הרצליה תנסה לחבר שני ניצחונות רצופים לראשונה העונה (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי