גודס: "רוצים להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמינו"

גיא גודס
גיא גודס | עדי אבישי

מאמן מכבי ראשל"צ יודע שיהיה קשה לשחזר את הישגי העונה החולפת ומדבר בראיון בלעדי לספורט1 על הציפיות: "רוצים להגיע לארבע הראשונות". על היורוקאפ: "זה עלול להיות מסוכן". וגם: הקהל והשמירה על הסגל

(גודל טקסט)

מכבי ראשל"צ, הפינליסטית מהעונה שעברה, כשהצליחה להעפיל לפיינל פור לאחר שגברה ברבע גמר הפלייאוף על הפועל חולון (1-3) , עומדת בפני עונה סופר מאתגרת. הכתומים שייצגו את הכדורסל הישראלי במפעל השני בחשיבותו ביבשת, גביע היורוקאפ, היו בעונה שחלפה צעד אחד בלבד לפני זכייה באליפות ובגביע המדינה. העונה, יודעים שם, המשימה תהיה קשה פי כמה – לשחזר את הישגי העונה החולפת ולא להפוך לשק החבטות בבית 1 ביורוקאפ. 

בשנים האחרונות, מאז זכתה באליפות בעונת 2015/16, הפכה מכבי ראשל"צ  לאחת מהקבוצות המרתקות בליגה. הקבוצה אותה ימשיך לאמן גיא גודס, שובצה ישירות לשלב הבתים ביורוקאפ, כשתשחק בבית 1 עם פרומתאוס מפטרס (היריבה הראשונה, 2 באוקטובר, בית מכבי), מונאקו, אולם מגרמניה ו-ווירטוס בולוניה, בשורותיה מככב הרכז הסרבי הנהדר, מילוש תאודוסיץ, המגיע אליה הישר מליגת ה-NBA שם שיחק במדי לוס אנג'לס קליפרס.

את משחקיה בליגת ווינר, תפתח מחזיקת גביע ווינר, במשחק ביתי (6 באוקטובר), כשתארח את האלופה מכבי ת"א, עם רצון עז לגמול ליריבתה על הניצחון של הצהובים בגמר הפיינל פור במשחק שסיים את עונת המשחקים 2018/19.

דז'ה וו: ראשון לציון ניצחה את הפועל חולון 76:92 ועלתה לפיינל-פור
שחקני מכבי ראשל"צ חוגגים העפלה לפיינל פור (עדי אבישי).

מי שאמון על המכונה המשומנת הוא המאמן גיא גודס שהצעיד את מכבי ראשל"צ לעונה נהדרת, בה הייתה שותפה לכל המעמדים הגדולים של הכדורסל הישראלי (הפסידה בגמר גביע המדינה להפועל ירושלים) רוצה לשחזר את הישגיה מהעונה שעברה, אך יודע שמדובר במשימה קשה, ככל הנראה חד פעמית. אולם, כמי שעשה את רוב הקריירה שלו במכבי ת"א – הוא יודע שלא מרים ידיים.

גודס מאמין בשחקנים שהביאו אותו להישגים הנהדרים מהעונה שעברה. השלד הישראלי של הקבוצה נשאר כמעט בשלמותו. את איתי שגב שעזב והצטרף לעירוני נהריה, החליף אלכס צ'וברביץ'. שאר הישראלים, עוז בלייזר, נמרוד טישמן, אדם אריאל והצעירים טל פלד ונועם דוברת, שקיבלו בעונה שעברה טעימה מליגת העל, אמורים להמשיך ולקבל אשראי רב יותר לאחר ההצלחות שלהם עם נבחרת הנוער שסיימה כאלופת אירופה דרג ב'.

הזרים הנהדרים דריל מונרו ואלכס המילטון נשארו. אליהם הצטרפו ג'ורדן סווינג שהגיע מהפועל ב"ש והפורוורד סנטר הצעיר , ג'ונתן וויליאמס (24, 2.06). ראשון היא אחת מהקבוצות היחידות בליגה שתשחק ללא מתאזרח.


דריל מונרו. ממשיך בקבוצה (עדי אבישי)

בראיון לאתר ספורט1 אמר גודס: "התחלנו לפני שבוע את האימונים. שמרנו על מרבית הסגל מהעונה שעברה כי אני מאמין בהמשכיות. יש לנו כרגע ארבעה זרים ואם ינוכל לעמוד בכך מבחינה כספית –  נחתים זר חמישי בעמדת הגארד. הוא לא ישחק בליגה. אם יגיע זה רק למשחקי היורוקאפ"

גודס מרוצה מהעובדה שהצליח להשאיר כמעט את כל הסגל הישראלי מהעונה שעברה: "זה עוזר לי. שחקנים מכירים אותי ואני אותם. שניים מהזרים שלנו, מונרו והמליטון נשארו. החתמנו את סווינג מב"ש ואת וויליאמס שהוא כישרון גדול אבל צריך להסתגל לכדורסל האירופאי. המטרה שלנו עם וויליאמס היא לקצר את זמן הלמידה שלו. יש לנו בקבוצה צעירים מוכשרים מאד. נועם דוברת ופלד, גם ניב בלול חזר מהשאלה. אנחנו שמחים במה שיש לנו ועל כך מגיע קרדיט גדול להנהלה".

גודס מגלה כי היה ניסיון להשאיר את קמרון לונג שלא צלח. "כלכלית זה היה כבד עלינו וגם מדובר במישהו שרוצה לנסות כיוונים חדשים. יתכן והוא בכלל לא רוצה לשחק יותר כדורסל. הוא למד נדל"ן הוא רוצה להתפתח בתחום. אלו בכל אופן המסרים שקיבלנו".

על ההחתמה של אלכס צ'וברביץ': "אלכס יתרום לנו מהניסיון שלו. יש לו גם יכולות וגם חוזק פיזי, נתונים שנתקל בהם במפעל היורוקאפ בו נשחק. הוא יהיה חייב לתת לנו דקות ואני בטוח שנקבל אותן ממנו. יש לנו בסך הכל סגל די קצר, 9 שחקנים, סגל שעובד קשה כדי להצליח בשתי המסגרות. כל אחד מהשחקנים יצטרך לתת אקסטרה".

יצחק פרי:
גיא גודס עם היו"ר יצחק פרי. מחמאות להנהלה (אודי ציטיאט)

המטרה היא לשחזר את הישגי השנה שעברה?
"הגענו בעונה שהסתיימה לכל הגמרים. היינו במעמדים הכי גבוהים. לקבוצה כמו ראשון אליה הגעתי שהיא הייתה בתחתית זה הישג ענק. הצלחנו בזכות עבודה קשה והנהלה שנתנה לי את כל הגיבוי לעשות את השינויים הנדרשים, שמח שהצלחנו. צריך להיות ברור שמה שעשינו בשנה שעברה לא קורה כל שנה. המטרה שלנו היא להתברג בין ארבע הראשונות בליגה. הציפיות להיות הכי טובים שאנו יכולים ולהיות הגרסה הטובה ביותר של עצמנו. כל דבר מעבר לכך יהיה בונוס".

ההופעה ביורוקאפ מחייבת, כיצד אתם נערכים לכך?
"זה לא יהיה קל. אנחנו יודעים לאן אנחנו נכנסים ואת זה נעשה עם עיניים פקוחות. אנחנו יודעים שזה יכול להיות מסוכן. נשחק נגד מועדונים קשוחים ומוכשרים עם שחקני על, כמו תאודוסיץ' ואחרים. נצטרך להיות חכמים. נבוא להלחם בכל משחק. היורוקאפ שונה מהליגה הישראלית. מדובר בגדלים אחרים ומהירויות שונות. נצטרך לתת בכל משחק את המקסימום. אני בטוח שהקהל שיבוא ויצפה בנו ייהנה. הצלחנו עד עכשיו למכור 1000 מנויים וזה שיא כל הזמנים בראשון. הקהל מדבר ברגליים כי הוא יודע שיש לו סיבה להגיע ולצפות בנו. אני מאמין שמי שיבוא יקבל תמורה מלאה".

מצער שיש לכם אולם שבקושי יכול להכיל 2500 מושבים?
"הלוואי ויבנה בראשון אולם גדול שלבטח ישדרג את השיגי הקבוצה. כולם רואים מה עשו האולמות החדשים בירושלים, חולון וב"ש. כרגע אין לנו את הפריווילגיה שיש למועדונים אחרים. אולי בעתיד שיבנה בראשון אולם גדול יותר המועדון יקבל דחיפה, ישתדרג ויפרוץ קדימה.



גודס והקהל. שיא מנויים (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי